Guest kodvaag Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Jeg skal bytte automatolje på ML'en etter tysklandsturen. Jeg har original olje, filter og pakning. Så har jeg også peilepinnen, verktøyet fra MB. Noen tips? Quote
Guest Trond Roald Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 hei!det er bare å skru ned bunnpanna og skifte filteret.akkurat som på andre mb som du sikkert har skrudd på!!! vis den er 2000 modell eller nyere tror jeg ikke denhar tapping på converter.dette er bare kose jobb!som du sikkert vet, peiles oljen i nøytral. Quote
Guest kodvaag Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Nå har jeg gjort det, fikk bare skiftet drøytt 3,5 liter olje, pluss pakning og filter. Jeg venter 20 000km, og bytter 3,5 liter olje en gang til, tenker jeg. Den gamle oljen var ganske brunsvidd... Du hadde rett, jeg fant ingen tappeplugg på konverteren, dreide motoren ca 2 omdreininger med en 27mm pipe og skralle, mens jeg lå under å kikket. Greit med høy bil, jeg kjørte alle 4 hjula opp på noen liggende biter med 2"x8", og så hadde jeg god høyde under. Det som overrasket meg stort var hvor rusten bilen var blitt i de fleste sveiseskjøter på undersiden av karrosseriet. Sveisene er blitt brune, men ikke gått i "oppløsning". Er dette en garantisak? Quote
Guest Trond Roald Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Det som overrasket meg stort var hvor rusten bilen var blitt i de fleste sveiseskjøter på undersiden av karrosseriet. Sveisene er blitt brune' date=' men ikke gått i "oppløsning". Er dette en garantisak?[/quote'] Hei!jeg er litt usikker angående rusten.de sierat de dekker rust som starter innenfra og ut.. du må nok stikke innom ett mb verksted å forhøredeg.du bør i hvertfall få evt slipt ned og få understells behandlet den. Quote
Recommended Posts