Guest oyvindth Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Heisann! Noen som har vært borti dette før? Bilen min bruker en del frostvæske, kan virke som lekkasje. Er ikke noe vann i oljen noe sted heller. Motoren har gått 314000km, men går som en klokke. Noen som har tips? Quote
FrodeS Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Heisann! Noen som har vært borti dette før? Bilen min bruker en del frostvæske' date=' kan virke som lekkasje. Er ikke noe vann i oljen noe sted heller. Motoren har gått 314000km, men går som en klokke. Noen som har tips? [/quote'] Frostvæsken kan vel ta tre veier : Inn i olja.ut som lekkasje.ut via eksosen. Lekkasjer er ikke gå gærne å se etter, da det gjerne danner seg et hvitt belegg der den kommer ut. Avhengig av hvor mye som blir borte, vil du kunne se/lukte det på eksosen hvis frostvæsken forbrennes. Da er det i tilfelle gåen toppakning. Så var det meg og bensinsbiler igjen da, men kan man ikke ta ut pluggene for å se om en av dem har litt annerledes farge for å påvise gåen toppakning? Quote
Guest Will Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Så var det meg og bensinsbiler igjen da, men kan man ikke ta ut pluggene for å se om en av dem har litt annerledes farge for å påvise gåen toppakning? Stemmer.... Hvis det lekker inn i forbrenningskammeret blir pluggen(e) helt blank, som ny...... Quote
Guest oyvindth Posted October 2, 2005 Posted October 2, 2005 Da får vi skru ut litt plugger i morgen og ta en titt. Takker for tipsene! Quote
Guest ODDATLE Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Så var det meg og bensinsbiler igjen da' date=' men kan man ikke ta ut pluggene for å se om en av dem har litt annerledes farge for å påvise gåen toppakning?[/quote'] Stemmer.... Hvis det lekker inn i forbrenningskammeret blir pluggen(e) helt blank, som ny...... Ikke på min, der var pluggen helt fin. fordi kjølevæsken kom inn bare når motoren ikke gikk. Men stempeltoppen var veldig blank og fin, såg helt ny ut faktisk Quote
Guest Larsærn Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Hei, muligens litt fjernt å hente opp denne tråden nå.. men i alle fall..opplevde det samme. Bilen brukte "litt" kjøleveske men ikke mye, fant aldri noe lekkasje og olja var fin.(vesken fordampet før jeg rakk å se noe antagelig) Etter en stund brukte den mer og mer men fant fortsatt ingen lekkasje. Til slutt fant jeg den , så ut som det kom ut av øvre radiator slange, men viste seg å være termostat huset som hadde sprukket. Byttet termostat/hus/og slange og alt ble tett og fint igjen. Quote
Guest 300TDT Posted November 29, 2005 Posted November 29, 2005 Vannpumpa kan være et tips ut fra kjørelengden. Drypper ut rundt akslingen og nedover blokka. Sjekk for spor av vann/frostvæske på fronten av motoren.Termostathuset av plast er også som nevnt noe skummelt... Quote
Recommended Posts