Harald Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 Ferdig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henning Bruun Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Nydelig ☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Fint resultat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Har du lakkert mer enn rundt bakruten? Hverdagssliteren ser bra ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Fint du holder den på veien Harald! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 Har du lakkert mer enn rundt bakruten? Hverdagssliteren ser bra ut! De fleste biler ser bra ut på bilder. Jeg har også lakkert der hvor det var rustflekker, det gjør jeg nesten hvert år. Fint du holder den på veien Harald! Får prøve så lenge det går, det har jeg sagt i mange år allerede Hadde nok ikke sett for meg å skifte bakrutepakningen, bilen er egentlig for dårlig til det. Men det er en god følelse når det er gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Ok,så det er en bil du tjuner det siste ut av? Hva bruker du som grunning, siden det går igjennom hvert år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 Har vel prøvd det meste av grunning. Problemet på denne bilen er at det er veldig mye lakkrust. Dette er gravrust og noen plasser hull. Jeg finner ingen grunning som holder når du ikke får sandblåst til rent metall. Bilen er hele tiden i bruk, så jeg får ikke tid å gjøre det skikkelig. Men det er litt av poenget med å ha denne bilen, det skal være en lavbudsjettbil som starter hver dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Sånn og forstå Hva bruker du som holder lengst da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Jeg bruker ZN95 som grunning, http://www.zn95.de . Men dette virker bare på rent stål, da holder det i årevis. Hvis det ikke er mulig å få bort all rust, bruker jeg en hvilken som helst grunning, rusten kommer tilbake før eller siden uansett. Er det noen som har tips til grunning hvis det er litt rust? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Nøvik Eide Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Har brukt Cantrust fra Megametal med svært gode resultater. Bøst løs rust bort smør på, vent 24 timer og lakker, Holder leeeenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Om du ikke får det helt rent så kan du bruke noe som er tett som ikke slipper inn oksygen, feks epoxy. Epoxy primer er luft tett og rust vil ikke videre korrodere så lenge det ikke får oksygen, men før eller siden får du en steinsprut el.lign. så epoxyen får en sprekk å da vil det ligge å ruste bak den "pene" lakken. Det er pr. dags dato ingen vidunder kur mot rust annet enn å fjerne den. altså nytt stål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted September 19, 2015 Author Share Posted September 19, 2015 Da har vi brukt bilen en stund og det er godt å slippe å tørke bagasjerommet til stadighet. Alt arbeidet i sommer var verdt det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted September 22, 2015 Share Posted September 22, 2015 Da har vi brukt bilen en stund og det er godt å slippe å tørke bagasjerommet til stadighet. Alt arbeidet i sommer var verdt det. Ingenting er bedre enn det! Du er en nøye kar, så jeg ble ikke overasket over resultatet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Det ble litt skruing på 3.0'en i dag. Tenkte jeg skulle stramme viftereimen da den hylte av og til. Men reimen var ganske sprukket, så jeg tenkte det var best å skifte. Da jeg hadde tatt den av, kjente jeg at det var slark i vannpumpen. Og også en liten lekkasje. Skrudde av en vannpumpe fra en delemotor og monterte, men den var heller ikke tett. Fant så enda en vannpumpe og denne ser ut til å være tett. Håper på det beste. Har du fremdeles en slik vannpumpe, Syver? Ser ut som jeg trenger en i reserve snart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Nei, jeg har ikke noen nye, men jeg skal se om jeg kan ha brukt. Gi meg kvelden, tar litt tid på lageret da det er smekk fullt der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Ja dette ser bra ut. Synd at jeg solgte alle mine /8 deler i fjor. Jeg hadde en NOS vannpumpe til en slik motor liggende i ei eske i delelageret men den ble solgt sammen med alt annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Det aller beste med bilen din er at den er i daglig bruk! Jeg så en vannpumpeselger på finn.no, jeg vet ikke om det er noe du kan bruke: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61692264 Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted October 5, 2017 Author Share Posted October 5, 2017 Her er et sammendrag med hva som har skjedd de siste månedene. Gummimansjettene på øvre og nedre bærekule var sprukket. Reparasjon av rust i torpedovegg høyre side. Og diverse lakkrust. Her ser det ut til å være litt rust. Og slik så det ut fra innsiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Den evige kamp, det der. Godt å få tatt det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 5, 2017 Share Posted October 5, 2017 Veldig bra Harald! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 I disse DAB-tider, kjøpte jeg ny radio. Den trofaste Beckeren måtte gi tapt for en Grundig. Laget i Kina, men navnet er hvert fall tysk. Den medfølgende antennen tapet jeg først i frontruten for å prøve og det virket bra. Men man kan jo ikke ha slikt hengende i frontruten. Jeg bestilte en antenne splitter og kunne da bruke den gamle antennen som DAB-antenne. Det fungerte veldig bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Du får ta et bilde av den gamle radioen, å klistre over den nye uff, den så ikke velkommen ut i det klassiske interiøret den nye radioen men. På en annen side klarer man seg jo ikke uten radio i bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Bare gi beskjed når eg skal komme å hente den gamle radioen . Mexico-en som sto i 300-en mangler noen deksel..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Artig å se at noen står på og holder disse gamle bilene gående. Vurderte du et dab-adapter, så du kunne fortsatt med den gamle radioen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.