Jump to content

Ny A-klasse i klubben! (var: A140 Autoclutch? (Getz R.I.P))

Recommended Posts

Guest Tin Nguyen
Posted

Har noen erfaring med Autoclutch systemet på A-klasse?

Skal jeg styre langt unna dette?

Guest kodvaag
Posted

Faren min har hatt en ny slik.

Han ble mobbet på jobben, siden han hadde homo bil.

Det var ikke bilen som var homo, det var gearet som var bi!

Automatgear type bremsepedal og manuell stikke!

Bare problemer... Møkkabil.

Byttet gearkasse

Hjalp ikke

Byttet bil til M

Hjalp

PS: Dette har jeg ALDRI prøvd: :twisted:

Hvis du legger inn for lavt gear så slipper den ut clutchen, motoren øker i turtall til den når farlig høytt rpm, så går cluchen inn, turtall faller, clutchen går ut, turtall øker for mye, clutchen går inn igjen, osv osv...

Disse gearkassene er noe av det ekleste som finnes hvis du skal kjøre litt "aktivt". Du har mer kontroll med automatgear enn denne dritten.

Min drømmebil å gi til en jeg ikke liker:

:twisted: :twisted: :twisted: Mercedes Vito med automat-clutch! :twisted: :twisted: :twisted:

Guest wicky
Posted

kusina mi har en slik en..hun synes den er søt å kjøre...jeg synes den er ekkel å kjøre....

Guest Espen
Posted
kusina mi har en slik en..hun synes den er søt å kjøre...jeg synes den er ekkel å kjøre....

Søt å kjøre? Nå har jeg hørt det også :roll:

Posted

Søt å kjøre? Nå har jeg hørt det også :roll:

Kvinnfolk, vettu :-)

Syns faktisk A140 med autoclutch var helt grei, jeg. Uten at jeg kjenner kona til Tin, så tror jeg neppe hu skal ha bil for å kjøre særlig aktivt med. (hu har jo tross alt hatt en getz)

Guest Tin Nguyen
Posted

Stemmer det, vi trenger en A->B bil for småkjøring, bykjøring osv.

Guest Entusiast
Posted
Stemmer det' date=' vi trenger en A->B bil for småkjøring, bykjøring osv.[/quote']

Og hva er vel da bedre enn en A eller B (klasse)? :lol:

• 2 weeks later...
Guest Tin Nguyen
Posted

Det har vært litt vel tynt mhp A-klasse biler på landstreffene våre. Det blir vel andre boller nå som jeg endelig er blitt eier av en kjekk liten sølvgrå 99 modell A140 Classic med halvautomat og AC! Var og prøvde bilen idag med fruen, og la inn bud på bilen etter å ha sett og prøvd 4 andre biler på runden. Valget stod til slutt mellom en 2001 Opel Corsa 1,4/90 hk med masse utstyr og den nevnte A-klassen. Fornuften sa Corsa, men jeg valgte å ikke høre på denne gangen. Fruen smilte lurt da jeg nevnte noe om ting måtte være gjennomført når man allerede hadde en MB i garasjen, og da skjønte jeg at kysten var klar :lol:

Bilen er meget pent behandlet, og eier har vært nøye med nødvendige reparasjoner og service. Den skal inn i april for å skifte en dør med en liten rustflekk i platefalsen nederst (garanti). Da skal forhandleren (MB i Ski) gå over resten av bilen mhp rust (Mobilo-Life). Ellers skal jeg med tid og stunder prøve å få omlakkert panseret da denne er full av steinsprutmerker. Etter dette blir bilen helt strøken!

Dette tror jeg blir moro! 8)

Guest 300TDT
Posted

Grattis! Da har du funnet ut det samme som jeg, det eneste som er bedre enn en Mercedes er TO Mercedeser. :P

Posted

Bilen er meget pent behandlet' date=' og eier har vært nøye med nødvendige

reparasjoner og service. Den skal inn i april for å skifte en dør med en liten

rustflekk i platefalsen nederst (garanti). Da skal forhandleren (MB i Ski) gå

over resten av bilen mhp rust (Mobilo-Life). Ellers skal jeg med tid og stunder

prøve å få omlakkert panseret da denne er full av steinsprutmerker. Etter

dette blir bilen helt strøken!

Dette tror jeg blir moro! 8)[/quote']

Da ble det a-klasse allikevel, da.. Tror ikke det var noe dumt valg :-) Hva syns du om autoclutchen, da? Litt artig opplegg, ikke sant?

Får håpe dere får et hyggelig og problemfritt bilhold! Kommer dere med to biler på landstreffet?

Guest Tin Nguyen
Posted

Jeg synes autoclutchen fungerte veldig bra. Man må slippe opp gassen under flyttingen av gearspaken, da blir det mest behagelig. Jeg prøvde både opp og nedgiring i oppover og nedoverbakke, og det fungerte helt glimrende. Dellig å slippe å file på clutchen når madammen innimellom sitter og stanger i køen på E18 i morgenrushet :)

Jeg lurer litt på å kjøre A-klasse til landstreffet for å bidra til å øke på mangfoldet, også håper jeg at det blir egen klasse for A-klasse i år selvfølgelig ... :lol: Det spørs om jeg rekker å ordne panseret før landstreffet da...

300TDT: Slagordet ditt er helt kanon! :mrgreen:

• 2 weeks later...
Guest Ronnie Westpold
Posted

Gratulerer med ny bil Tin. Må ha med den på landstreff :D

Guest Tin Nguyen
Posted

Mange takk :)

Det er vel på tide med et bilde på nyanskaffelsen. Som sagt overtar jeg ikke bilen før om et par uker pga en rust-garanti-rep. hos BOS. Kan nesten ikke vente... det kribler i magan :wink:

A140-1.jpg

flere bilder finnes på den samme A140-folderen