MortenE Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Gjorde en interessant observasjon i kveld! Ene bremselyset tok kvelden, og varellys for pærefeil kom på! Det interessante var att den slokket hver gang fjærnlys ble sattpå! Er det laget sånn for å ikke blende sjåføren? Eller har eg fåtten ny gremling i el- systemet? Ved bruk av lyshorn, slukker den dog ikke! M. Quote
Guest ODDATLE Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Hmm,dette må prøves.Rapport kommer i neste kapittel :idea: Quote
Guest Redvar Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Pærevarslern min lyser også, men jeg finner ingen pære som er godt?Noen som har vert borti det, har ikke skiftet noen pærer heller.Noen tips? Quote
Guest ODDATLE Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Har du sjekket at pærene i baklysene er riktige.Foran har jeg 90/100w pærer,det går bra ingen feilmld. Når jeg kobler på tilhenger får jeg pærevarsellys pga baklyset.Ikke bremselys eller blinklys.Tror at varselet kommer når to pærer ikke har samme wattstyrke, baklyset har to kurser,en til hver side og jeg har koblet tilh.kontakten selv slik at baklys på henger er tilkoblet bare den ene siden bak. Quote
Guest ODDATLE Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Gjorde en interessant observasjon i kveld! Ene bremselyset tok kvelden' date=' og varellys for pærefeil kom på! Det interessante var att den slokket hver gang fjærnlys ble sattpå! Er det laget sånn for å ikke blende sjåføren? Eller har eg fåtten ny gremling i el- systemet? Ved bruk av lyshorn, slukker den dog ikke! M.[/quote'] Nå har jeg testet, og pærevarsleren min slukker ikke når jeg setter på fjernlys Quote
FrodeS Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Gjorde en interessant observasjon i kveld! Ene bremselyset tok kvelden' date=' og varellys for pærefeil kom på! Det interessante var att den slokket hver gang fjærnlys ble sattpå! Er det laget sånn for å ikke blende sjåføren? Eller har eg fåtten ny gremling i el- systemet? Ved bruk av lyshorn, slukker den dog ikke! M.[/quote'] Det har aldri funket sånn på min når jeg har hatt pærefeil. Når du først bytter pærer bak, så bytt alle sammen. Det koster deg ikke stort, og du slipper mer hassel med dem. @redvar : sjekk at du har riktig wattstyrke i alle pærene. Det skal være 10w i parklysene bak. Quote
Frode Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Pærevarslern min lyser også, men jeg finner ingen pære som er godt? Noen som har vert borti det, har ikke skiftet noen pærer heller. Noen tips? Har du sjekket skiltlyset ditt....?? Quote
MortenE Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 Nå har jeg testet' date=' og pærevarsleren min slukker ikke når jeg setter på fjernlys[/quote'] Mja.... Nå viser det seg att bremselyset var dårlig konakt og ett av hovedlysene og var gått... Pussig sammentreff! Defekt hovedlys og bruk av fjærnlys henger nok mer sammen med pærevarsel lys som slukker... Så var det ikke så genialt konstruert som jeg trodde! Quote
Guest Redvar Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 @redvar : sjekk at du har riktig wattstyrke i alle pærene. Det skal være 10w i parklysene bak. Jepp, der varn vettu 5watt på den ene og 10 på den andre.Tenkte ikke så avansert jeg, men rart at den ikke har blinket før på 1,5år. For jeg har ikke byttet noe pære. Quote
FrodeS Posted October 1, 2005 Posted October 1, 2005 @redvar : sjekk at du har riktig wattstyrke i alle pærene. Det skal være 10w i parklysene bak. Jepp' date=' der varn vettu 5watt på den ene og 10 på den andre.Tenkte ikke så avansert jeg, men rart at den ikke har blinket før på 1,5år. For jeg har ikke byttet noe pære.[/quote'] Tenkte meg det. Har vært borti det før, serru.. http://www.mercefreaken.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4773&highlight=p%E6revarsler Quote
Recommended Posts