Guest fiestaxr2 Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Hei. Jeg er på trappene til å kjøpe en 280 SE, i bra stand. Jeg har noen spørsmål i den forbindelse:Bilen har ikke klima og ikke el-vinduer, vil gjerne montere el vinduer minimum. Ligger el-nettet til el-vinduer i bilen? dvs diverse plugger og ledninger og sikringsholder (tom sikkert) Noen som vet?Neste spørsmål, jeg har muligens tilgang på zebrano-treverk til W126, noe jeg synes er mye finere. Hvordan, hvis man kan da, løsner man treverket, f.eks. midtkonsollen? Må man bytte f.eks. hele midtkonsollen? Hadde en 380 for noen år siden, med el-vinduer. Her var det en av bryterne som var gåen, førerdør selvfølgelig. Er disse bryterne bare å vippe rett opp eller? På den gamle jeg hadde så måtte jeg lime fast treverket på hanskerommet, der så jeg at "treverket" var en tynn film med tre, limt direkte på en aluminiumsplate.. Hva med ledninger til AC ? ligger de også i bilen? Bare å montere sensorer, releer, pumpe osv ?? Eller er det inmari mye jobb? Quote
Guest GammelGul Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Ledningsnett ligger nok ikke klart, men det finnes bra utvalg av delebiler (les opprustede vrak) hos diverse høggere. Å skifte ut treverket er ingen stor jobb. I midtkonsollen tar du bare av vribrytene til varmeapparatet, skrur av mutterne som sitter bak og vipper ut hele panelet. Nede rundt girvelgeren er det vel bare å vippe opp treplaten. På dører og dashbord er det vel festet med klips. Husker ikke i farten hvordan de løsnes. Quote
Guest MbTore Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 På dører og dashbord er det vel festet med klips. Husker ikke i farten hvordan de løsnes. Nei, jeg mener å huske at det sitter muttere på baksiden. Ingen morsom jobb, men fullt mulig om man kan skru litt. Quote
Recommended Posts