Guest Mercedes Bents Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Hei på dere. Har akkurat kjøpt en 230CE 87 modell. Den har litt rust i hjulbuene og rundt baklysene. Det skal jeg ta meg av. Men den sorte plasten på speil, støtfanger, etc. er blitt bleket og skjoldete. Er dette noe som kan gjøres noe med, som vask/rens av noe slag? Hilsen en som skal ha denne coupeen i tipp topp stand. Quote
Alexander Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Finnes massevis av produkter som kan hjelpe deg med akkurat det. Mener til og med at man kan bruke skokrem! Turtle Wax har et produkt som heter black chrome som fungerer bra. Quote
TEH Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Turtle Wax har et produkt som heter black chrome som fungerer bra. Men kjøp deg også noen skikkelige latexhandsker om du skal bruke det, ellers så har du svarte hender i dagesvis Quote
Guest GammelGul Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Et annet knep er å bruke hårføner eller varmepistol for å friske opp plastdetaljer. Men vær forsiktig så det ikke blir for varmt. Da vil plasten bulke seg eller i værste fall smelte. Quote
Guest Mercedes Bents Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Fant faktisk en spray til dette bruket og det virket ganske godt, Turtle Wax Bumper Shine. Den gamle og vakre bilen ble en helt annen. Noen av dere som har vært borti en eldre MB med fordeler/coil? Den "lugger" litt ved cruising iblant. En kar jeg snakket med, mente det kunne ha noe med ledningene til fordeleren å gjøre, muligens også med luftblandingen..? Nå har jeg eid denne bilen i 3 dager og er allerede frelst. Maken til kjøreegenskaper og komfort har jeg ikke kjent før. Stjerne på panseret og stjerner i blikket. Quote
Guest amorino Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Spray`en duger sikkert bedre enn skokrem - det "fader" av med vask og regn! For å holde lister, osv. svart og blankt kan jeg anbefale å "lakke" de på nytt med sort, blank spraylakk fra Claes Ohlson. Det funker!! Og holder!! Boksen koster vel drøye 80,- eller deromkring: Gjorde dette på min tidligere Chrysler GV og den ble som ny - eller faktisk; enda bedre! Har gjort det samme med de sorte sideskjørtene på MBen jeg har nå, også der ser det bra ut! Dekk bare godt til med tape og avispapir på resten av bilen, slik at ikke hele kjerra blir sortflekket! Og - ny bil? Vel hiv ut noen bilder da vel? Min første MB var også av årgangen 1987. En champis-farget 190 med sportsratt og litt småsnacks av utstyr. Fikk den for 40.000,- i 1998, og da hadde den rundet 130.000 km. Kjøpt gjennom en MB-mekaniker som gikk god for den. Fantastisk bil! Solgte den for omtrent samme summen fire år senere! Quote
Guest Mercedes Bents Posted September 30, 2005 Posted September 30, 2005 Synes faktisk den ble veldig bra jeg, med den overnevnte sprayen til T.W. Men jeg har ikke skrevet at den er som ny noe sted håper jeg? Er nok litt som skal gjøres med den, føre den kan presenteres "som ny". Hehe... Men den skal i hvertfall bli i veldig bra stand og være en god representant for middelaldrende MB Coupè. Bilder vil komme om ikke lenge... God helg til dere. Lørdag cruiser jeg rundt i Telemark med stjerner som glorie. Quote
Guest E 220 CDI Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Synes faktisk den ble veldig bra jeg' date=' med den overnevnte sprayen til T.W. Men jeg har ikke skrevet at den er som ny noe sted håper jeg? Er nok litt som skal gjøres med den, føre den kan presenteres "som ny". Hehe... Men den skal i hvertfall bli i veldig bra stand og være en god representant for middelaldrende MB Coupè. Bilder vil komme om ikke lenge... God helg til dere. Lørdag cruiser jeg rundt i Telemark med stjerner som glorie.[/quote']Morsomt å høre at du har blitt "frelst".. Vurderer faktisk en CE selv, tenker å bytte ut Omegaen med noe annet. Så hvorfor ikke en MB til ? Er i samtale med en som har en '89 CE. LYKKE TIL med cruisinga (og bilen) Quote
Guest Mercedes Bents Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 når jeg hører flere har sans for denne klassiske modellen. Helt objektivt, så kan jeg anbefale den for de som ikke har behov for en familiebil. Den passer utmerket for den som er individualist, med sans for diskret eleganse. Den er heldigvis uten pompøse effekter. *host* Quote
Guest ØHN Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Mange av de produktene som frisker opp plastdetaljer vaskes lett av, det er ihvertfall min erfaring. På glatte plastdetaljer funker Autoglyms nye polish "Ultra deep shine" meget bra og gir langvarig godt resultat. Brukte det på plastdekselet på viskerarmen på min 210 og front og baklykter. Gir nybil - look La det sitte på kun noen minutter og poler til du er fornøyd. På ruglete overflater kan voksen være vanskelig å få av så der ville jeg prøvd meg frem og eventuelt brukt et tradisjonelt produkt ment for dette. Quote
Recommended Posts