Guest 300te4matic Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Bytta bilstereo på mercedes w124 300te 4-matic, og noen timer seinare såg eg at all belysning inne i bilen var borte vekk...instrument, brytere til el-vindu og varmeapparat osv.-Har sjekka alle sikringer-det er ikkje dimmebryter til instrument lys (som eg kan finne) Kan det vera lysbryteren som tilfeldigvis tok kveld? eller er det mulig at det er noen defekte ledninger bakom stereoen? Quote
FrodeS Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 -det er ikkje dimmebryter til instrument lys (som eg kan finne) Er det ikke dimmebryter på alle 124, da? Vri på saken som nuller ut km. Quote
Guest 300te4matic Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Lyset kom tilbake av seg selv,, men det med dimming må eg ut å teste.... Quote
Guest Tonny Solem Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 Har fått samme problemet selv.Dama skulle ut og kjøre,og da ble all instrumentbelysning borte.Alle sikringer ok. Quote
Sven Håkon Posted November 24, 2005 Posted November 24, 2005 Veldig vanlig med "støv" i dimmebryteren; vri og vend på denne noen ganger, pleier å hjelpe Quote
Thor-Egil Andersen Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 Husk at det også sitter en sikring bak på instrument huset... må ut med hele instrumentet for å se den.. Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 Thor egil: den sikringen går kun på lyset i knapper og brytere. Har fremdeles lys i instrumenter. Anyway så er det koblingspunkt for all belysning av knapper, instrumenter osv under varmeregisterboksen bak bilstereoen din. Kanskje vært uheldig med en ledning der? Quote
Guest Tonny Solem Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 Takker fort tips.Alt er helt svart ja. Alle knapper,instrumenthus osv.Håper jeg slipper ut med instrumenthuset. Har ikke gjort noe med Cd spilleren i bilen,da den stod i når jeg kjøpteden,men hva dama holder på å fikler med når hun bruker bilen vet jeg ikke. Skal pelle ut spilleren etter å ha prøvd rådet fra Mr Surf Blau.Håper dette virker nå da. Quote
Guest Tin Nguyen Posted November 25, 2005 Posted November 25, 2005 Reostaten bak på instrumentklusteret får strøm via en loddekobling og står i spenn. På min løsnet denne i sommer og måtte loddes på nytt. For noen dager siden var det mørkt inni bilen da jeg skrudde på hovedlysene, og det hjalp å trykke på nullstillings-/dimmepinnen. Ser ut som om loddingen holder på å løsne igjen... Quote
Recommended Posts