Jump to content

"sportline" og sportline

Recommended Posts

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Tok ett søk på MB på finn.no med søketekst "sportline"

47 treff eller noe.

måtte gjennom minst 13-14 biler før jeg fant en ekte sportline.

Virker som om enkelte annonserer kjerra si som sportline bare fordi den har andre felger enn originale stålfelger.

Guest Robert.84
Guest Tin Nguyen
Posted

Hva er egentlig definisjonen på en "ekte" Sportline? At bilen har alle Sportline opsjonene / komplett Sportline-pakke? Så vidt meg bekjent kunne man velge og vrake mellom de enkelte Sportline opsjonene også, så jeg skjønner det godt at noen vil kalle bilen sin "Sportline" når det sitter en Sportlinegirkule på girstanga :)

Bilen min har f.eks Sportline ratt og girkule på lista, og forrige eier senket bilen og satte på et par Sportline-emblemer på forskjermene og skrev Sportline i annonsen. Jeg syntes selv det var å dra'n litt for langt, så jeg flyttet emblemene ned på dørterskelen for å indikere at et eller annet i interiøret er Sportline...

Posted

Det er så mange forskjellige kategorier av Sportline, noen valgte kun interiøret, sportline i tøy eller skinn, noen valgte og understellet.

Det er ikke store forandringer på understellet til en standard og sportline, det er kun dempere, fjærer og stabstag som er hovedforskjellen.

Dermed kan du i teorien, kjøpe disse tingene og få en tilnærmet 100% sportline.

Å sette på sportline merker på en med sportline girspak blir å dra det litt langt.... :lol:

Derfor er det ofte mange som setter på sportline merker på bilen hvis den er senket +++

Posted

Etter hva jeg har hørt så stemmer det før 93(94 oppgraderingen) etter 93 så har alle kortere utveksling på rattet...... men er litt usikker på akkurat det.... :oops:

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Kan vel strengt tatt bare kalles sportline dersom den er bestilt med utstyrspakken sportline?

Posted
Kan vel strengt tatt bare kalles sportline dersom den er bestilt med utstyrspakken sportline?

Helt enig, men det finnes forskjellige grader av sportline...og hvor grensen går er det vel bare MB som vet nøyaktig..... :D

Posted

Tror det er ca 3 omdreininger (ende til ende) på sportline og 3,5 på standard - eller noe i den duren.

Dette er sportline - utstyrskode 953:

"Sportline with sports suspension and light alloy rims 8-hole and sport seats in front and leather steering wheel and leather gearshift"

Hva som ligger i "sports suspension" er nevt flere ganger tidligere her på forumet.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Min har standard utveksling på styring og 3,25 runder. :)