Jump to content

incest og pedofile

Recommended Posts

Guest Tonny Solem
Posted
hvorfor finnes dem bare i vestlige land?

:shock: Og hvorfor tror du det.

Guest Johan Stub
Posted

Tror dette finnes i alle land i hele verden, men vi har etterhvert begynt å få en tradisjon hvor det går an å snakke om det. Selvom den enkelte det angår kanskje ikke snakker så mye om seg selv er det likevel en slags dialog i det offentlige - heldigvis!

Tror nok flere land kommer etter og at utviklingen vil akselerere.

Posted

synes det bare er kristne som gjør slikt jeg..aldri hørt om muslimer eller hinduer som gjør dette!

Posted
synes det bare er kristne som gjør slikt jeg..aldri hørt om muslimer eller hinduer som gjør dette!

Og hvorfor skal samtlige muslimer enten gifte seg med ett søskenbarn eller bli giftet bort mot sin vilje????? Generalisering fører ingen steds.....

Posted

Ja, dette var et tema skikkelig på siden. I enkelte ikke - vestlige kulturer er pedofili et definisjonsspørsmål. Der kan bortgifting av 12 - 13 åringer være akseptert. Dette hadde vært pedofili og straffbart etter mange vestlige lands lover. Ellers tror jeg at mye ikke blir snakket om i f. eks. mange muslimske land. Det var jo slik i Norge før i tiden også. Pedofile som misbruker virkelig små barn finnes i alle kulturer, ganske så sikkert som at alle folkeslag og kulturer har mennesker som ikke tar hensyn til eller viser empati mot andre.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Noen som leste forrige ukes vi menn? Om Kamelriding?

Gutter på 3-7 år som ble kidnappet fra sine foreldre, eller solgt (hovedsaklig pakistan) til saudi-arabia for å arbeide under slavelignende forhold som kamel-rytter i veddeløp.

"eierene" brydde seg ikke om dem, datt de av og slo seg ihjel, eller ble hardt skadet, så var det ingen som tok seg bryet med å sjekke hvordan det gikk med dem. Ble etterlatt.

Ungene ble også mishandlet og voldtatt.

Snakker om barnemishandling og pedofili.

Ble dårlig inni meg da jeg leste om dette.

Forskjellen Wicky; er at i "vestlige" land blir det etterforsket, straffeforfulgt og slått stort opp i media.

Think little about it hansi! ;)

Posted

vel...nok er nok..om man skal sitte her og diskutere religion så er det ikke noe vits for meg å fortsette å skrive innlegg på dette forumet.

Posted
vel...nok er nok..om man skal sitte her og diskutere religion så er det ikke noe vits for meg å fortsette å skrive innlegg på dette forumet.

Greit nok det, men det var du som brakte religion på bane....

"synes det bare er kristne som gjør slikt jeg..aldri hørt om muslimer eller hinduer som gjør dette"

Posted

He, he...tror jeg holder på å le meg ihel, du kan jammen meg få sagt det Wicky.... :P :wink:

Det var jo du som startet denne diskusjonen....fikk du ikke de svarene du ønsket....ble du fornermet.... :?: :roll:

Posted

vel..har aldri sett ett innlegg der dere spesifikt drar frem "hvite" religioner som gjør gale ting...mange gale kristne folk i verden også..men ser aldri at det blir laget eget topic om dette...men så fort muslimer gjør dette så lages det innlegg og masse svar..er bare dette som irriterer meg...see?

Guest Steinar Lindberg
Posted

Men det hadde sikkert ikke irritert deg om du ikke var muslim? ;-)

Så da er vel du like mye i din fulle rett, som når "ikke-muslimer"

irriterer seg over at muslimer gjør "gale" ting.... aight...? see...? ;-)

Posted

He, he det e lenge siden "vi" slutta å irritere oss over hvite "kristne" eller sekter som gjør alt slags syke ting, for de fleste vet jo at det ikke er så mye mellom øra på slike folk, bare så synd at det pleier å gå ut over noen.... :lol:

Hvis du er ute etter å få frem alt det "galne" vi hvite har gjort opp igjennom så kan jeg ramse opp dette: Arparteid, Kukluks klan, Adolf hitler, Lenin, Atombomben, Vietnam krigen, Korea krigen osv osv

Vi har reist verden over og nærmest utryddet andre mennesker fordi vi på den tiden så på de som annenrangs mennesker....... :shock:

Men det som er det værste er at ingenting av dette har noe med religion å gjøre, terrorister har ingenting med islam å gjøre, de bruker bare religion for å rettferdigjør sine syke handlinger mot uskyldige mennesker, desverre........ så er det også nå velidig nært for oss alle og derfor er også flere intressert i å ytre sine meninger fordi det både er i media hver dag og anngår oss alle..... :?

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Frode da! Lenin var forsåvidt en grei kar. Stalin derimot...

Wicky: Er noe som heter at man ikke bør kaste stein i glasshus, her ble det bare motbevist dine påstander om at det kun er "hvite" mann som voldtar og mishandler barn.

Bør ikke ta sånn på vei for det.

Visste du som muslim at islam bygger på samme grunnlag som jødedommen og kristendommen. Og at alle tre religionene har samme gud, men bare har forskjellige navn?

Posted
Hvis du er ute etter å få frem alt det "galne" vi hvite har gjort opp igjennom så kan jeg ramse opp dette: Arparteid' date=' Kukluks klan, Adolf hitler, Lenin, Atombomben, Vietnam krigen, Korea krigen osv osv

Vi har reist verden over og nærmest utryddet andre mennesker fordi vi på den tiden så på de som annenrangs mennesker....... :shock: [/quote']

Og skal man se i dagens lys, så oppfører vel ikke akkurat de motstridene partene i Nord Irland seg særlig sivilisert. Selv om det ser ut til å roe seg litt nå. Er ikke så veldig lenge siden jeg leste om vokse mennesker som kastet råtne egg, tomater og stein :shock: etter små barn ned i 6-7 års alderen fordi de gikk til skolen gjennom et nabolag som ikke hadde samme livsyn.

Og Wicky; jeg må få lov til å poengtere at mitt innlegg ang Tsjentsjenerne som herjet i asylmotaket ikke handlet om fremmedfrykt, heller snarere en frykt om hva enkelte mener de har rett til å gjøre med andre i en eller annen religions navn. Det er ikke alltid like lett å uttrykke seg i et forum. Det man skriver blir ofte oppfattet på en helt annen måte enn det egentlig er ment som. Hvem har ikke lest sitt eget innlegg etter en dag eller to og tenkt; "det var da ikke sånn jeg mente det, huff det ble feil". Så Wicky, jeg beklager om jeg såret deg, det var absolutt ikke meningen og tråkke på verken deg eller din religion, sorry :(

Og en ting til; du ville vel heller ikke ha vært særlig fornøyd om taliban hadde kommet og tatt makta i Norge, for til tross for skyhøye bilavgifter og bøtesatser som ikke ligner grisen, så har vi det ganske bra i dette landet! :wink:

Og at det finnes mange gale kristne folk i verden også?, ja visst faen, og Bush er den største, for å ikke snakke om Høybråten :lol:

Guest Asbjørn
Posted

<----- Gal mann.. men jeg er ikke relgiøs av den grunn... errm, relgion hva er det ? Styrer alltid unna dette temaet og skyder bare på at det er for mye OT på jobben :D

Posted

Den beste delen av artikkelen: "Ifølge Gulf News vil den aktuelle kamelen bli avlivet, i tråd med islamsk lovgiving." :lol:

Guest kodvaag
Posted

Nå skulle jeg til å lime inn link fra artikkelen i VG, men siden GammelGul kom meg i forkjøpet, så skriver jeg heller litt "kloke ord":

Faktisk, en kompis av meg er mobilkranfører, og han har tenkt å ta seg et år med å jobbe i Iran. :lol:

Gjettekonkurranse:

Hva pleier de å bruke mobilkraner til i Iran?

Guest Johan Stub
Posted

Å løfte/flytte halvtungt oljeproduksjons/letings/rafinerings utstyr.

Guest GammelGul
Posted

Siden spørsmålet kom i denne sammenhengen vil jeg tippe på at de brukes til å utjevne høydeforskjellen mellom kameler og evt. friere. :wink:

Posted

De henger "kjeltringer"

De slenger en løkke rundt halsen og heiser dem opp og lar de henge der til de ikke spreller mer.