Mr. Nygård Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Var og hentet en 124 - bil i dag Håper det går godt. Quote
Guest som Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Flott bil du har fått deg. Har en 210 i dag, men savner 124`ene, det var mer Benz i dem, så jeg vurderer å kjøpe meg en som tillegg til, eller selge 210`en. Hvilken 124 ville du valgt som den optimale årsmodell/utstyr/km/farge,men med forutsetning av at det er diesel og stv. vogn ? Tenker da spesielt på at den må ha en holdbar motor, og av et godt produksjonsår med lite feil mm. Quote
Mr. Nygård Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Flott bil du har fått deg. Har en 210 i dag' date=' men savner 124`ene, det var mer Benz i dem, så jeg vurderer å kjøpe meg en som tillegg til, eller selge 210`en. Hvilken 124 ville du valgt som den optimale årsmodell/utstyr/km/farge,men med forutsetning av at det er diesel og stv. vogn ? Tenker da spesielt på at den må ha en holdbar motor, og av et godt produksjonsår med lite feil mm.[/quote'] I min søken etter 124, satt jeg opp noen forutsetninger: Etter face - lift i -90, med sacco-plank, bedre seter og en del barnesykdommer. Diesel - bil: synes M603 - motoren har et godt rykte, med turbo har de mer hester, men det og et moment med flere deler som kan gå i stykker. ASD - bør være medHengerfeste - bruksbilAirbag - ikke veldig nødvendig, men greit å til tiderKlima - øker salgsverdien - men er og et utstyr som kan gå i stykker Etter -'90 har man stort sett en fargepalett som og i dag går for "fine" farger, så der er jeg ikke så bekymret Km stand henger sammen med pris - samt hvordan den er vedlikeholdt Jeg tror en må selv sette opp noen kriterier, noen absolutte, og noen "kjekt å ha" - kriterier. Biler er det nok av dersom en har tid til å vente til det rette kommer Quote
Guest Espen Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Må si du fikk bilen veldig billig. Er det noe småplukk som fulgte med? Quote
Mr. Nygård Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Må si du fikk bilen veldig billig. Er det noe småplukk som fulgte med? "syngende diff." er vel den største enkeltfaktoren som må utbedres, ellers er det mindre kosmetiske utbedringer... Litt usikker på om selger var klar over markedsprisen på en slik bil Quote
Guest Espen Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Han kan umulig ha vært klar over markedsverdien. Fint for deg at han ikke la den ut for salg under kategorien E-klasse. Da hadde det blitt i allefall en til om bilen Bare så synd jeg aldri lærer, sjekker kun på E..... Quote
FrodeS Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Var og hentet en 124 - bil i dag Håper det går godt.1991 300 TDT Gammal bil, jo ! Så bra ut. Begynte først å lure på om du hadde kjøpt den styggeste grønnfargen ever, men det var heldigvis ikke så ille. Den optimale 124 må jo bare være 300 TDT. Godt kompromiss mellom ytelse, forbruk og levetid. Gratulerer med ny bil! Quote
FrodeS Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Må si du fikk bilen veldig billig. Er det noe småplukk som fulgte med? "syngende diff." er vel den største enkeltfaktoren som må utbedres' date=' ellers er det mindre kosmetiske utbedringer... Litt usikker på om selger var klar over markedsprisen på en slik bil[/quote'] Oj. Det var virkelig billig. Den må da være verdt mye mer? Det håper jeg i hvertfall, ellers begynner jeg virkelig å bli engstelig for bruktverdien på min. du har jo både bakseter og mye mer utstyr enn jeg har. Når det gjelder diffen, så finnes det visst et oljetilsetningsstoff man kan helle i for å fjerne/dempe lyden. Diffen går jo "evig" selv om den synger. Quote
Guest Torres Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Han kan umulig ha vært klar over markedsverdien. Fint for deg at han ikke la den ut for salg under kategorien E-klasse. Da hadde det blitt i allefall en til om bilen Bare så synd jeg aldri lærer' date=' sjekker kun på E..... [/quote']Jeg pleier å sjekke alle "Nye i dag"- annonser under Mercedes-Benz og sortere etter publisert. På den måten får en med seg det meste som blir annonsert av Mercedes. Eneste problemet er at det er vanedannende. For min del er det noe som henger igjen etter at jeg lette etter den jeg har nå. Den kjøpte jeg i august i fjor... Quote
Guest Torres Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Sto prisen noe sted http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1110448873915?finnkode=5198505&sid=6avKjC4w3873896&pos=12 Rimelig for en 300TDT som er førstegangsregistrert i desember 1991! Quote
FrodeS Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Sto prisen noe sted http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1110448873915?finnkode=5198505&sid=6avKjC4w3873896&pos=12 Rimelig for en 300TDT som er førstegangsregistrert i desember 1991! Få editere ferdig før du svarer, da ! Er vel en '92-modell, da? Min er førstegangsregistrert før det der, og er i hvertfall en '92. Produsert sent i oktober '91 tror jeg.Bokstavene på det reg. nr. er det jo jeg som burde hatt. EDIT : Den har visst rattet før det som kom på '92-modellene. Quote
Guest Espen Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Bokstavene på det reg. nr. er det jo jeg som burde hatt. ?? Quote
Guest Espen Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Jeg pleier å sjekke alle "Nye i dag"- annonser under Mercedes-Benz og sortere etter publisert.Jeg gjør det også, men feilen min er at jeg kun er ute etter en "E"-klasse (helst G-wagen da, men det blir for dyrt) og derfor søker jeg bare etter dagens E-klasser. Må slutte med det ser jeg... Quote
FrodeS Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Bokstavene på det reg. nr. er det jo jeg som burde hatt. ?? fs ? Quote
Guest Espen Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Bokstavene på det reg. nr. er det jo jeg som burde hatt. ?? fs ?Aha Forbinder deg fortsatt som Yoneck og hang meg mer opp i tallene... Quote
Sven Håkon Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 EDIT : Den har visst rattet før det som kom på '92-modellene. Rattet kom i forbindelse med lanseringen av 140, altså midtveis i '91 - denne bilen har forøvrig riktig ratt, t.o.m. i Sportline-utførelse... Grattis med ny bil Thomas, så riktig fin ut den! Quote
FrodeS Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 EDIT : Den har visst rattet før det som kom på '92-modellene. Rattet kom i forbindelse med lanseringen av 140' date=' altså midtveis i '91 - denne bilen har forøvrig riktig ratt, t.o.m. i Sportline-utførelse...[/quote'] Uh.. Jeg som er feilinformert, da. Finnes det noen god oversikt over dem noe sted? Quote
Guest Entusiast Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Kjempefin bil. Lyst på en 124 jeg også, men synd de er så gamle nå. Egentlig mer lyst på W140, men de begynner jammen å bli gamle de også. Nå må Mercedes se å lage en skikkelig S-klasse igjen. Da mener jeg størrelsesmessig og byggekvalitetsmessig. W220 er snasen den også, men er liksom ikke helt det samme som W140. Tilbake til saken. Noen spurte om den ideelle W124. Jeg mener at de som er opptatt av forbruk bør finne den ideelle 124 i en 300 turbodiesel produsert etter 92, helst etter 94. Hvis man ikke bryr seg om forbruk mener jeg at en E 420 W124 er den mest ideelle. Den ser annonym ut som en 200d og går nesten som en 500E. Har selv hatt 300 E 4-matic 1992 og var særs fornøyd med den. 4WD på en 124 som alle tror er elendig på vinteren og med 300 motor uten modellbetegnelse bak var det mange som fikk seg en stooor overraskelse, særlig på vinteren. Bilen hadde 15" 8 hullsfelger og var helt original selvsagt. Grombil som savnes. Men så er ikke W211 så ille heller, men er jo ikke 4-matic på den jeg har i dag. Det får vi endre på ved neste bytte. Nå kommer jo 4-matic på diesel også og ikke minst i kommende S-klasse med diesel Quote
Guest kodvaag Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Fin bil, fin farge, fin grill, fin skiboks! Grattis! Quote
Guest Paul Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Må bare føye meg i rekkene; fy f... den så nydelig ut Gratulerer! Quote
Recommended Posts