TEH Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Er absolutt ingen rasist, men islam er virkelig en religion jeg frykter. Og det med rette tydligvis... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107831 Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Er ikke helt sikker på at jeg ser sammenhengen. Du kan sikkert hjelpe meg. Quote
Torbjørn Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Ja dette er litt små skummelt. At en liten gruppe personer tar over hele asylmotaket og innfører islamske "lover" og "regler", mer som dem vi hadde i norge rundt middelalderen.... Lurer på hva som ville skjedd vist dette innvolverte flere personer, kanskje i en liten bygd eller lignende.... Kunne bli krise etterhvert. Skal man bo og leve i Norge så er det å følge norske lover og regler det minste å be om!! Ikke bra! Quote
TEH Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Er ikke helt sikker på at jeg ser sammenhengen. Du kan sikkert hjelpe meg. Så at det ble litt gæli, så en liten redigering var på sin plass Veldig vansklig og gjøre følelser om til ord noen ganger assa Quote
Guest Geggi Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 "En gruppe tsjetsjenske asylsøkere skal ha pålagt livredde beboere ved et asylmottak i Østfold å følge muslimske regler." Det er jo en start tenker de vel. Vent til de "slipper ut"..... Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Så at det ble litt gæli' date=' så en liten redigering var på sin plass Veldig vansklig og gjøre følelser om til ord noen ganger assa [/quote']Men er det nødvendigvis noen sammenheng mellom disse kjeltringene og det at de er muslimer?Jeg er såkalt kristen, men jeg fraber meg likevel å sammenlignes med Georg Bush - selvom han også er det. Jeg kjenner mange muslimer som aldrig kunne vært med på noe slikt - tvert i mot. Og så kjenner jeg mange kristne som godt kunne gjort det. Generalisering kan lett bli feil. Quote
Guest Geggi Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Mulig det, men det står som kjent (?) i Koranen at muslimene skal en dag ta over hele verden og skal frem til dette skjer "infiltrere" alle land. Kan ikke dokumentere dette men har lest flere sitat på dette samt at en tidligere muslimsk arbeidskollega bekreftet dette for meg og mine arbeidskollegaer. Ikke veldig positive visjoner synes jeg da..... Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 står som kjent (?) i Koranen at muslimene skal en dag ta over hele verden og skal frem til dette skjer "infiltrere" alle land.Som i vår bibel. Ganske skremmende! Quote
Guest ØHN Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Mulig det' date=' men det står som kjent (?) i Koranen at muslimene skal en dag ta over hele verden og skal frem til dette skjer "infiltrere" alle land. Kan ikke dokumentere dette men har lest flere sitat på dette samt at en tidligere muslimsk arbeidskollega bekreftet dette for meg og mine arbeidskollegaer. Ikke veldig positive visjoner synes jeg da..... [/quote'] Står også en oppfordring til kristne i Bibelen; "gå ut og gjør alle folkeslag til dine" (tilhengere). Dette er samme sak og det finnes tullinger som tror på dette i mange religioner. Kulturkræsj er et større problem etter min mening. Alle utlendinger må ta hensyn til norske lover og regler for skikk og bruk ellers blir det konflikter. Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Kulturkræsj er et større problem etter min mening. Alle utlendinger må ta hensyn til norske lover og regler for skikk og bruk ellers blir det konflikter.Jeg synes det er for jævlig at det kommer folk hit som i allefall utgir seg for å være forfulgt og så oppfører de seg som drittsekker og kjeltringer. Disse menneskene fortjener ikke mye respekt og tenk på hvor mye disse relativt få ødelegger for alle de andre som virkelig trenger hjelp. Quote
Frode Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Religion er det værste som har hendt menneskeheten, og kristendommen er den værste hvis en ser på antall liv den har på samvittigheten.... Nei det skulle vært forbudt med religion uansett hvilken, trenger bare to regler å leve etter, at vi alle skal være snille og gode med hverandre og ingen har lov å si noe stygt om Mercedes.... Quote
Guest Geggi Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Til Johan om at Bibelen inneholder lignende svada (mine ord): Jo, det kan du si... MEN det er jo stor forskjell på virkemidlene da....Ikke minst respekten for andres liv.... Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Jo' date=' det kan du si... MEN det er jo stor forskjell på virkemidlene da....Ikke minst respekten for andres liv....[/quote']Det er jeg helt enig i. Noen land har svært liten respekt for andre. Et av de aller værste eksempene her er dessverre vår nærmeste alierte - USA som opp igjennom historien har startet og stoppet kriger i alle verdens deler, styrt etter hva som har vært økonomisk og politisk "riktig" hjemme. De har svært mange liv på samvittigheten. Quote
Guest Geggi Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Likestiller du USA/de allierte med Al Qaida? Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Nei, er du gal! I historiens lys er USA mye værre. Husk på at disse nye terroristorganisasjonene bare har holdt på noen få tiår, mens USA har jobbet systematisk med dette siden begynnelsen av femtitallet. Quote
Guest amorino Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Er absolutt ingen rasist, men islam er virkelig en religion jeg frykter. Og det med rette tydligvis... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=107831 Jeg frykter nå mest VG, jeg da! Makan til forsøpling av menneskehjernen skal du lete lenge etter... (men artige reklamer har de!) Hvis konseptet bak en fundamentalistisk religion som Islam fremstår å være, er å tvinge folk til å tenke som muslimene gjør - så vil jeg jo si at VG er godt i gang med å indoktrinere det norske folk i skandaler, sladder, søppel o.l. Ikke rart vi faller som fluer for en seriøs bok som Koranen... Quote
Guest Geggi Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Hehe, jeg visste at denne tråden ikke kom til å bli forbigått av deg, Amorino. Jeg begynner å "kjenne" mange her inne etter hvert Apropos VG, så er de vel egentlig helt "uskyldige" i denne sammenhengen da de fleste medier i dag har omtalt saken. Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Apropos VG' date=' så er de vel egentlig helt "uskyldige" i denne sammenhengen da de fleste medier i dag har omtalt saken. [/quote']Skal bli spennende å få vite hva saken egenlig dreier seg om når "røyken" legger seg igjen og analysene kommer. Noe jeg har lært er at en sak ofte har mer enn en side... Quote
Guest Geggi Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 http://web3.aftenbladet.no/innenriks/article223005.ece Quote
Guest ØHN Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 Til Johan om at Bibelen inneholder lignende svada (mine ord): Jo' date=' det kan du si... MEN det er jo stor forskjell på virkemidlene da....Ikke minst respekten for andres liv....[/quote'] Enig i at det er stor forskjell på virkemidlene til Islamske fundamentalister. Men det er ganske logisk at det er sånn. Islam er en ca. 600 år yngre religion enn kristendommen. Tenk hvordan kristendommen forfulgte og drepte folk på 1400 - tallet da den var en like utviklet/gammel religion som Islam er nå. Hinduismen er den eldste verdensreligionen og den mest fredelige. PS. er ikke Hindu jeg da På alteret mitt står det en stjerne, (og den er ikke jødisk) Quote
Guest Johan Stub Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 ØHN: Du er veldig nær mine tanker om temaet. Tror det henger mye sammen med modenhet. Vår religion har mye på samvittigheten og så vidt jeg husker begynte vi i god til før 1400-tallet. Stikkord her er korstog, misjonering og de vantroe. Pussig det der med Hinduismen - lite vold og stort sett fredelig. Også så mange mennesker som de er da! Quote
Guest wicky Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 denne saken kan sammenlignes med rust på MB...ruster en så er alle mercer elendige ifølge alle som IKKE har MB...er en muslim en dårlig person så er alle dårlige.. (bra skrevet av meg!! ) MEN..religion synes jeg ikke burde diskuteres på MB forum.. MVH En Hardbarka Muslimsom liker jenter i korte klær..hihi.. Quote
Guest Geggi Posted September 28, 2005 Posted September 28, 2005 Denne tråden er som sagt "På siden" og her diskuteres det meste Quote
Recommended Posts