Jump to content

Dyno - run på Ålgård

Når passer en dyno - kveld  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Posted

Vi har funnet ut at vi må få tatt en ny tur på dyno - run, altså rullende landevei, hvor en ser hvor mange bakhjulshester (eller forhjulshester) bilen har.

Dette kan avdekke ikke merkbare feil, noe som minst en av deltagerne fant ut sist vi var på rulla.

Et "run" koster 400,- og vi trenger minst 5 biler for at det skal bli en egen MBE - kveld.

Vennligst konfirmer at du har lyst til å delta med bilen i denne tråden, så kommer vi nærmere tilbake til dette et stykke ut i oktober

Guest Johan Stub
Posted

Mangler ett valg:

Passer best mandag 24. oktober i Bærum... :(

Posted

Har stemt for 24'ende. Håper jeg klarer å få 'dopet' kjerra med bitte litt mer fuel innen den tid slik at jeg kan få en brukbar måling.

Edit: Det er vannvittig flotte lokaler og en del kjekke prosjektet som står i lokalet til Stig Bakke. Han bygger blandt annet en bredda 39' Chevy med komplett C5 Corvette understell og twin turbo. Møt opp folkens!

• 2 weeks later...
Posted

Veldig synd dette var litt langt unna oslo da... Hadde vært gøy og sjekka hva børsa egentlig gir :wink:

Posted
Veldig synd dette var litt langt unna oslo da... Hadde vært gøy og sjekka hva børsa egentlig gir

De fleste blir veldig skuffa......men en finner ut hvis noe er galt..... :?

Jeg manglet 50hk sist og har byttet noen deler i innsprøytningen, så jeg håper og tror at jeg har rettet problemet så det blir spennende nå å se om jeg har fått igjen noen hk.... :P

Det går også rykter om tester av litt prosjekter, sist var en litt godt trimmet V8 oppå rulla og da kjente vi trykket..... :P :shock:

Det er åpent for alle entusiaster som har lyst å prøve/se på, de fleste som stiller har "normale" biler og kjører på rulla bare for å sjekke at alt fungerer........ :lol:

Som Bernt opplyste om, det står masse biler der inne, de fleste helt råe.... husker dere Viperen på Autofil.... bilen er tilstede om "kjendisen" stiller er ukjent...... :wink:

Send PM hvis det er ønskelig med veibskrivelse.....

Posted

Vet ikke om jeg kan komme, men det hørtes gøy ut.

Tror ikke jeg kommer til å teste bilen min siden jeg vet at den ikke er frisk. Men når jeg får den til å gå som jeg vil, da kunne det vært moro å få testet den for å se om det er nok skruing fra min side.

Posted
Tror ikke jeg kommer til å teste bilen min siden jeg vet at den ikke er frisk.

Hvis den ikke er helt frisk så er desto mer opplysende å kjøre dyno for da får du info om bensin og tenning samt til hvilket turtall osv...osv...

Det er grunnen til at jeg skal oppå, for å sjekke at alt er ok...... :P

Posted

Ka med fest den 4 og dyno den 14 November, da er det ikke så tett og forhåpenlighvis kan flere blir med........

Kom med innspill, og gi lyd om det ikke passer for noen...... :lol:

Posted

For meg kan dere kjører dyno når det passer. Jeg kan jo alltids stikke oppom en kveld selv senere. Det er deres valg.

Bare så det er sagt: det ser ut som 24 ryker for meg, men 100% er det ikke.

Posted

Ser ut til at Bernt kan den 24. okt likevel, og da prøver vi det.

De som skal på rulla er:

1. Bernt med E 280

2. Frode med 300 TE-24

3. Thomas med 300 TDT

4. Morten med 200 D ?

5. Espen med Rover 3500 ?

6. Geir ? med 300 TE-24 ?

7. George med 190 ?

8. Jens med 500 E ?

9. Stian med 280 SE ?

Noen fler ?

Posted

Som sagt, så kan det hende jeg kommer, men uten test denne gangen.

:shock: Tror jeg har et j..... stort hull i lommeboka. :shock:

Hvis ikke kona har vært der. :evil:

Posted

Det er ikke noe krav å måtte stille på rulla, og det er bare kjekt at mange kan stille selv om det bare er for å se på..... :P

Har dere hørt en 3liter MB 6`er runde 7000rpm før.....helt konge om jeg skal si det selv.... :twisted:

Guest Espen Bryne
Posted
Ser ut til at Bernt kan den 24. okt likevel' date=' og da prøver vi det.

De som skal på rulla er:

1. Bernt med E 280

2. Frode med 300 TE-24

3. Thomas med 300 TDT

4. Morten med 200 D ?

5. Espen med Rover 3500 ?

6. Geir ? med 300 TE-24 ?

7. George med 190 ?

8. Jens med 500 E ?

9. Stian med 280 SE ?

Noen fler ?[/quote']

:lol: :lol: tror nummer 5 på listen utgår denne gangen, så skal jeg heller "laine" opp røveren ved neste korsvei...

eb

Posted

:lol: :lol: tror nummer 5 på listen utgår denne gangen' date=' så skal jeg heller "laine" opp røveren ved neste korsvei...

eb[/quote']

Din røver.......

Guest Espen Bryne
Posted

:lol: :lol: tror nummer 5 på listen utgår denne gangen' date=' så skal jeg heller "laine" opp røveren ved neste korsvei...

eb[/quote']

Din røver.......

tolker deg slik at du lojalt stiller med det hvite lynet,,,,,fòret på jet fuel, Morten :wink:

Posted
tolker deg slik at du lojalt stiller med det hvite lynet,,,,,fòret på jet fuel, Morten

Tolker det slik jeg og, Morten skal bevise den massive effektøkningen en får på en 200D matet med jet fuel....blir nesten det samme som en bensinmotor på 200oktan det...vanvittige krefter ute å går..... :wink: