Jump to content

HJELP!! motorfjusk + ventil pekk?? w124 260e 12v

Guest AUGU

Recommended Posts

for noen dager siden merket jeg at d kom en pekke/kakkle lyd i bakkant av motor(den øker med turtallet)... å i dag ble den plutseli høyre og da merket jeg at motoren gikk bare på 5syl... og når jeg tenker meg om har biln fjusket litt på 1syl etter at pekke/kakkle lyden kom.... hva kan dette være??? noen som vet?? kan d være en svidd ventil?? vet ikke så veldi mye om motorer så jeg håper noen kan hjelpe meg... må få fikset d snarest mulig....

Guest Tore Bjørndalen

Skru ut pluggene og se på fargen på dem. Det normale er en svak gråfarge og kanskje lettere svart sotfarget hvis motoren bruker en del olje. Hvis du mangler tenning/gnist på en ser du det lett på pluggen siden den blir helt annerledes. Sjekk da ledningen nøye og bytt evt. plugg. Sjekk rotor også om du kan.

Ventilklikk kan du godt få på en eller fler ventiler hvis de hydrauliske løfterne blir slitte og låser seg. Det behøver ikke bestandig være det værst tenkelige som har skjedd.

i morrest når jeg skrudde av toppdekslet på motorn så jeg feilen med en gang... vippe armbruen på 5cylindern som blir holdt av 4 bolter var løsnet. gjengene i toppen va blidd revet bort.... jeg klarte å fikse d med og borre litt opp i hullene i toppen, å gjenge di opp på nytt(m10 istendenfor m8 ). Og så lage egene bolter som var m10 på d gjenge partiet som skulle i toppen og m8 på resten som skal gå gjennom vippearmbrua.... så festet jeg det med å skru mutrer på øverst... restultat ble veldi bra...