Jump to content

Hjelp pappa til kjøp av bil!

Recommended Posts

Posted

Pappa går nå i planer om å selg sin 01-mod C200 CDI stasjonsvogn, og anskaffe noe nyere. Mercedes selvsagt. I denne prosessen prøver selvfølgelig jeg å påvirke han til noe jeg også har sansen for 8)

Det han har tenkt mest på er en 03- E220 cdi, for så vidt en grei bil men når han først skal legge i så mye penger har jeg prøvd å kommet opp med noen alternativer. E270 CDI f.eks, er det mye forskjell på E220 og E270 i effekt?E320 Cdi regner jeg med blir litt for dyr, ihvertfall fra 03 og oppover. Regner med han setter en grense på ca 500 000. Fant også en del S-klasser som jeg fikk sansen for. Bl.a en 01 mod S320 CDI, dette må vel være litt av en bil for min far? :D Eller er det mye feil, eventuelt mye dyrere å holde en slik i forhold til en E-klass?

Kom gjerne med innspill! Han vil ikke ha stasjonsvogn lenger forresten..

Posted

Skulle ikke man styre unne de første w211-ene, pga upålitelig elektronikk?

Guest Johan Stub
Posted

Du får en flott S som ikke er veldig gammel for den prisen...

Og S er og blir S!

Posted

W220 ruster jo :x Det gjør ikke W211 (bank i bordet) Også kommer det vel et lite prisdropp på W220, nå som W221 blir introdusert :?: Hadde nok gått for en E270CDI eller en E220CDI om pris og verditap er det viktigste.

Guest cubanitt
Posted

Husk at det blir lansert en ny s klasse i disse dager, den gamle blir fort veldig gammel og prisen på disse vil falle raskt. Mens E klasse vil være ny noen år til, lykke til med bilbytte!!!

Guest Johan Stub
Posted
Husk at det blir lansert en ny s klasse i disse dager' date=' den gamle blir fort veldig gammel og prisen på disse vil falle raskt. Mens E klasse vil være ny noen år til, lykke til med bilbytte!!![/quote']

Så her vil det bli mulig å gjøre noen gode S-klasse kjøp. For bilen blir jo ikke noe dårligere av at det har kommet en ny modell.

Posted
Skulle ikke man styre unne de første w211-ene' date=' pga upålitelig elektronikk?[/quote']Det bør ikke være noe problem lengre da de aller fleste nok har fått ordnet/byttet dette på garantien. En 220 CDI har 150 hk og en 270 CDI har 177 hk (211 vel å merke). En 220 CDI er faktisk meget sprek og burde holde i massevis med sine 340 nm. En 200 CDI er faktisk også grei men ville gått for 220 CDI :wink: En S er nok dyrere å vedlikeholde enn en tilsvarende E ja.