Jump to content

Subaru VS Mercedes

98. Subaru Legacy Outback eller 86mod MB w-124 2.3-16?  

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Tore-M
Posted

Har tenkt å bli kvitt den gamle men svært så hyggelige w-124 2.3-16.

planen er da å kjøpe min onkels 98 subaru legacy outback stasjonsvogn, ikke vare!!

prøvde den igår og tok turen opp til sjusjøen, fy å morro og fint det er med AWD :!: den har en 2.5l med 150 hk, helt greit egentlig.

har også alt av utstyr som var å få i 98.

prisen på den blir et sted godt under 200000,-

syns jeg får en meget bra bil til en rimelig penge. telleren står på 63000km..

skal lete fryktelig lenge syns jeg, hvis en skal få noe tilsvarende i mercedes til samme pris. men uansett syns jeg at det er mercedes som er Bil :!: 8)

Gleder meg som en unge til i mårra da fattern kommer hjem i sin nye bruktbil.. en 99 mod E220CDI, det meste av utstyr og svart elektrisk skinn interiør. Gleder meg til å kjre skikkelig bil for engams skyld :!: :D

Guest pkboee
Posted

Det blir jo galt å sammenligne de to bilene, men det er jo ikke akkurat listepris du skal betale svigerfar. Slå til på kjøpet av Subaruen :idea: , selg den med fortjeneste, å kjøp MB 4matic.

Guest Tore-M
Posted

var ikke akkurat ment å sammenligne, men jeg har mercen.. skal ha ny bil og vil få en meget bra forholdsvis ny bil med merke subaru.

til en meget rimelig penge! listepris er over 200 og jeg kommer til å gi nærmere 150 for den :!:

har så lyst på fire hjulstrekk og stasjonsvogn, tanke på jobb.

kunne jo kjøpt 4matic, men da blir motoralternativ den trauste rekke sekseren på 3 liter! den motoren i en stasjonsvogn syns jeg blir lat og tørst.. Nok om det :!: :!:

prøvde det beste jeg noensinne har kjørt idag 8)

fattern sin 99 E220CDI Avantgarde.

Den har bare 125hk, men den akser fra bilen min :!: etter hundre begynner vi å snakke, men alikevell :!: :!:

den skal visst ha alt av utstyr. bortsett fra regnsensor, hvis det var å få i 99 :?:

sammenligne den med subaru, går heller ikke :!: :!:

så er den 100000 dyrere å da. selv om ikke jeg får kjørt den alene pga forsikring er det likevel stas å kjøre med fattern ved siden av :D

Posted

[snipp]

skal lete fryktelig lenge syns jeg' date=' hvis en skal få noe tilsvarende i mercedes til samme pris. men uansett syns jeg at det er mercedes som er Bil :!: 8)

Gleder meg som en unge til i mårra da fattern kommer hjem i sin nye bruktbil.. en 99 mod E220CDI, det meste av utstyr og svart elektrisk skinn interiør. Gleder meg til å kjre skikkelig bil for engams skyld :!: :D[/quote']

La meg starte med det første først, et spørsmål, er det en 201 eller en 124???

Den motoren du nevner ble aldri levert i 124.

Ombygget?

Men HALLO bytte ut grommbilen mot en riskoker? :-)

Vel, du får jo en nyere bil til en relativt grei pris høres det ut som, men husk på at dette ikke er noen lett bil å selge i dagens marked.

Om jeg var deg ville jeg kikket etter brukte MB til den prisen.

Du får en 210 bil til samme pris vet du!

He he du kan jo få en bil helt lik din fars til rundt 200 000,- nå, ok, kanskje ikke en strøken en men dog.....

Posted

Jeg synes at selv godt brukte MB'er ofte er bedre å kjøre enn endel nye biler av andre merker. Prøvekjørte en 124 bil for noen år siden for en som skulle kjøpe den, den var da godt 320.000,- og den føltes fortsatt nesten om ny... Hvis du ikke har noe i mot å kjøpe brukt drosje så kan du får mye bil for under 200.000,- Ellers er jo heller ikke de siste 124 bilene så dyre nå lengere. Jeg er enig med Simen i at jeg også ville foretrukket en MB til samme pris selv om den var litt eldre og godt litt mer.

Jeg har kjørt foreldrene mines E220CDI på Autobahn og den har nok av akselerasjonskrefter selv i underkant av 200 km/t :D . Nydelig bil :D !!!, Der er ikke min bil så kjapp lengere... men jeg var litt skuffet over at støynivået ikke var noe mindre enn i C-klassen min (ikke at den er noe plagsom, men det er jo liksom en dyrere bil)

Guest RealOzzy
Posted

Hei,

passe dust han onkelen din som selger deg subaruen så billig. Hvis den er verdt gull og grønne skoger og din onkel er så forbannet snill kan han vel heller selge den til en tulling og gi deg 50.000,- i hånden til å kjøpe skikkelig bil? På den måten kommer iallefall driten ut av familien :)

Mvh,

Guest Avantgarde
Posted

[snipp]

skal lete fryktelig lenge syns jeg' date=' hvis en skal få noe tilsvarende i mercedes til samme pris. men uansett syns jeg at det er mercedes som er Bil :!: 8)

Gleder meg som en unge til i mårra da fattern kommer hjem i sin nye bruktbil.. en 99 mod E220CDI, det meste av utstyr og svart elektrisk skinn interiør. Gleder meg til å kjre skikkelig bil for engams skyld :!: :D[/quote']

La meg starte med det første først, et spørsmål, er det en 201 eller en 124???

Den motoren du nevner ble aldri levert i 124.

Ombygget?

Men HALLO bytte ut grommbilen mot en riskoker? :-)

Vel, du får jo en nyere bil til en relativt grei pris høres det ut som, men husk på at dette ikke er noen lett bil å selge i dagens marked.

Om jeg var deg ville jeg kikket etter brukte MB til den prisen.

Du får en 210 bil til samme pris vet du!

He he du kan jo få en bil helt lik din fars til rundt 200 000,- nå, ok, kanskje ikke en strøken en men dog.....

ehh, simen du må nok opp i 300000 for å få en slik bil med en lav km stand (80000-150000km)

Guest Thomas Kaarud
Posted

Simen, en 220CDI '99 må du minst ut med 250.000 for - du får da en uten utstyr som gjerne har gått over 100k.

Legger du 270-280k på bordet så får du en fin bil med 50-100k på telleren.

Posted
Simen' date=' en 220CDI '99 må du minst ut med 250.000 for - du får da en uten utstyr som gjerne har gått over 100k.

Legger du 270-280k på bordet så får du en fin bil med 50-100k på telleren.[/quote']

Tja, spørs litt på krava det, jeg hentet hjem en 2000 mod med klimaautomatikk og noe annet tjafs, men generelt lite utstyr, den kom på 230 000,- f.reg.

Kan finne 99 E 220 CDI til rundt 200 000,- for deg om det er det du vil.

Jeg hater dette selv, det betyr bare at min bil er verdt enda mindre!

Guest Thomas Kaarud
Posted

joa, jeg kan også finne en taxibeige 220 med tidligere skader til under 200k.

Husk, denne bilen 4 år gammel koster 79.000 i bare avgifter, registrert etter april '99 så må du ut med 87.000.

Kikket litt på mobile.de, den billigste bilen som ligger der nå, uten avsindig km (~200k) og som ikke er taxi, koster €17.200 - 16% = €14.800 X 7,8 = 115.600 + 24% = 143.500,-.

Legg til ca 6k for å hente bilen så koster det billigste alternativet i dag kr. 228.500, da har du en bil med høy km og lite utstyr som det er nærmest umulig å selge her hjemme. Dessuten, så billige biler selges gjerne av privatpersoner... noe som ikke akkurat gjør meg trygg på få igjen merverdiavgiften.

Men, jeg henter stadig biler og tar gjerne imot tips dersom du har noen som skaffer de billig.

Det er selvfølgelig ikke noe hyggelig når man skal selge bil at prisene faller men man skal jo som regel ha noe annet og da henter man dette inn igjen, snakket ikke du om en nyere E eller en S klasse?

Guest Magnus
Posted

Svigerfattern har Subaru Outback, det er en fin bil, men er egentlig ikke så veldig imponert over den...

Hvis jeg skulle brukt 200k på bil så hadde jeg gått for en -95 124 med lav km, alt utstyr og stor motor, gjerne en E320 (med skikkelig sekser i forhold til den lille fireren i Subaruen). Da får du en minst like moderne bil som er så utrolig mye mer komfortabel, lekrere og ikke minst mer spennende enn den høyst "ordinære" (personlig jeg mener kjedelige...) Subaruen.

Det var da min mening da...

Guest Tore-M
Posted

Hei igjen!

Til REal Ozzy.............

Takk for et kult svar :!: :!: hehe..

blir nok subaru! firehjustrekk som er tingen.

Det er det det mest står på, pluss årsmodell.

Guest e280 4-matic
Posted

Hei!

Hvorfor ikke kjøpe en e280 4matic...? Den er jo bra på vinterføre + at den kjører ifra bilen til faren din.. :D Desuten har det vel aldri skremt en MB entusiast å kjøpe merce med høy km stand :!: :?:

Mvh

Guest Thomas Kaarud
Posted

alt for dyrt

Guest Avantgarde
Posted

eller hva med en 320 4-matic ?? det står en til salgs i stryn nå. den er riktignok avantgarde da. nypris syns jeg å huske var rundt 950000, nå skal de ha 550000.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...