Guest Even H Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Heisann, Har et spm: Kan en bruke hjernene og innsprøytninga fra en 300-24v M104 på en E34 AMG med 3,4L M104? Hva vil i så fall skje? Hvilke andre alternativ har en? Diagnosen er at enten motorstyring eller innsprøytning er defekt. Hvordan er dette å skaffe orginalt, og til hvilke priser? Takker for svar! Mvh Even Quote
Alexander Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Jeg mistenker at det vil gå helt fint. En gang i tida hadde jeg alle papirene på dette fra AMG, men de faksene jeg fikk fra AMG for 10 år siden er nå dessverre uleslige Hva er forøvrig symptomene, og hvorfor mener man at motorstyring er defekt? Er ikke så voldsomt mye hjernen på denne bilen bidrar med... Quote
Frode Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Even:legg inn her hva som er sjekket/byttet og hva symtomene er, så vil du nok få mange gode tips.....det er mange her inne med god kunnskap om disse... Quote
Guest Even H Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Vet det blir veldig diffust dette, er snakk om en bil en vurderer å kjøpe nemlig, der BOS har konkludert med at enten motorstyring eller innsprøytning er defekt. De satte en pris på ca 50.000 på å utbedre dette. Symptomer vet jeg ikke mye om, regner med bilen fusker, men har ikke prøvd den så kan ikke si noe mer foreløbig. Spørsmålet er jo egentlig om en kan slippe unna relativt billig her da. Men er det noe typiske feil på desse bilene som kan føre til at bilen ikke vil gå som den skal? Quote
Alexander Posted November 23, 2010 Posted November 23, 2010 Det er mange ting som kan føre til det. F.eks. Noe så enkelt som OVP-releet er en gjenganger. Quote
Johnny Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 Vis bilen er bra ellers så er det jo bare og slenge i et datasprut :D Quote
Guest Even H Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 Fikk vite litt mer i dag: Bilen gikk helt fint helt til den plutselig stoppet. Det kunne gå en stund så fikk en start igjen og så stoppet den igjen etter en stund. Og slik gikk det. Forstod det slik at den gikk slik den skulle, om ikke veldig nært, da den startet og gikk. Høres dette kjent ut? Quote
Henning Larsen Posted November 24, 2010 Posted November 24, 2010 Det du beskriver er et veldig vanlig OVP rele symptom på disse bilene,, Blir ikke overrasket om den blir helt frisk med et nytt rele. Quote
Frode Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Det høres ihvertfall ikke ut som ECU problemer. Be de sjekke OVP rele, jording til batteri og til motor (2 stk), kablene fra veivsensor fremme og bak, samt coil etc. Denne bilen har KE-Jet, og så lenge den får de signalene den skal ha fra sensorene, og tenningsannlegget er ok så skal den gå uten hjerne, hjernen styrer bare tomgangsregulator, vanos, ekstra bensin til kaldstart og et par andre ting jeg ikke kommer på i farten. Hele innsprøytningssystemet er mekanisk med elektronisk finjustering...så stopper den innimellom er det enten tenningsanlegget (tenningsmodul, coil, fordeler etc) eller feil på sensorer slik som veivsensor, kamsensor.....så dette må sjekkes først... Siden den går som normalt, når den først går.....så antar jeg at bensinpumpene fungerer som normalt og at den får det trykket den skal ha.... Quote
Alexander Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Jeg ville nappet ut ledningen på EHAen slik at bilen kun går på mekaniske innstillinger. Stopper den da ligger feilen sannsynligvis enten i bensinpumpa eller i tenning. Quote
Guest Even H Posted November 25, 2010 Posted November 25, 2010 Mange nyttige tips her, det virker som dere har en viss oversikt på desse motorene. Så da satser vi på at denne bilen havner i garasjen etterhvert. Quote
Recommended Posts