Torbjørn Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Da er det handlet inn en W202 00" C180T. Så da lurer jeg på noen små ting: 1. Når bilen står på tomgang, eller kjøres rolig kan man høre en svak kneppelyd (høres ut som et rele som slår) med ca 3 sekunders mellomrom. Hva er dette? høres ut som om det kommer rett bak hanskerommet. 2. Vindusviskeren fungerer, men denne funksjonen som tar langt ut i kantene, altså at viskeren går ut og inn fungerer ikke, noen som vet om dette kan repareres? Tar jeg tak så kan jeg trekke den ut og inn med hånden, virker helt løs. 3. Hjullageret på høyreside (tror i allefall det er det) rummler ved kjøring, på ny asfalt hører man det spesielt godt. Det var litt slakke i det så jeg strammet det opp litt men lyden er der fortsatt, og om ikke sterkere.Er dette tilfeldet på en bil som kun har gått 120 000?? 4. Bensin måleren har ved noen tilfeller vist null. Noen som vet hva dette skyldes eller hatt samme problemet selv? Quote
Guest alla-ra Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Jeg kan av erfaring kun svare på det siste spørsmålet ditt ang. bensinmåleren, dette er en sykdom på disse bilene.På min C-180 viste den noen ganger 0 selv om jeg akkurat hadde fylt opp tanken.Det var veldig varierende, men stort sett kun når jeg hadde full tank.Det er ihverfall noe rart med disse målerne Quote
Torbjørn Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Jeg kan av erfaring kun svare på det siste spørsmålet ditt ang. bensinmåleren' date=' dette er en sykdom på disse bilene.På min C-180 viste den noen ganger 0 selv om jeg akkurat hadde fylt opp tanken.Det var veldig varierende, men stort sett kun når jeg hadde full tank.Det er ihverfall noe rart med disse målerne[/quote'] Det skjedde også til meg når jeg nettopp hadde fylt full tank. Tydelig noe rart med den ja. Ble din bra etterhvert eller? Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Da er det handlet inn en W202 00" C180T. Så da lurer jeg på noen små ting: 1. Når bilen står på tomgang' date=' eller kjøres rolig kan man høre en svak kneppelyd (høres ut som et rele som slår) med ca 3 sekunders mellomrom. Hva er dette? høres ut som om det kommer rett bak hanskerommet.[/quote'] Uten å være bombastisk, så tipper jeg at det er duoventilene til varmeanlegget. De regulerer hvor mye av kjølevannet som skal slippes inn i varmeregisteret. Står vel omtrent samme sted som i 124. Dvs ved høyre støtdempertårn. Quote
Guest alla-ra Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Bensinmåleren min starta med å være vrang og vrien, men etter hvert så ble den faktisk bedre, tror egentlig jeg bare var heldig Quote
Torbjørn Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Da er det handlet inn en W202 00" C180T. Så da lurer jeg på noen små ting: 1. Når bilen står på tomgang' date=' eller kjøres rolig kan man høre en svak kneppelyd (høres ut som et rele som slår) med ca 3 sekunders mellomrom. Hva er dette? høres ut som om det kommer rett bak hanskerommet.[/quote'] Uten å være bombastisk, så tipper jeg at det er duoventilene til varmeanlegget. De regulerer hvor mye av kjølevannet som skal slippes inn i varmeregisteret. Står vel omtrent samme sted som i 124. Dvs ved høyre støtdempertårn. Kikket litt mere på dette, å det virker som om det kommer fra den svarte boksen som sitter rett ved disse ventilene. Har ikke åpnet boksen, men ser ut som en sikringsboks eller noe lign. Quote
Torbjørn Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Da er det handlet inn en W202 00" C180T. Så da lurer jeg på noen små ting: 1. Når bilen står på tomgang' date=' eller kjøres rolig kan man høre en svak kneppelyd (høres ut som et rele som slår) med ca 3 sekunders mellomrom. Hva er dette? høres ut som om det kommer rett bak hanskerommet.[/quote'] Uten å være bombastisk, så tipper jeg at det er duoventilene til varmeanlegget. De regulerer hvor mye av kjølevannet som skal slippes inn i varmeregisteret. Står vel omtrent samme sted som i 124. Dvs ved høyre støtdempertårn. Det viser seg at det slår litt i disse ventilene ja Eivind, hva kan gjøres med det? Eller for å si det slik: er det noe å gjøre med det, eller skal det være slik? Quote
Torbjørn Posted October 3, 2005 Posted October 3, 2005 Kikket i dag under setene, der ser jeg at det går en kabel opp i setene. Jeg har ikke varme i setene, men begynte da å lure på om det bare er å montere brytere så er det i boks??? Vist kablingen ligger ferdig koblett skulle jo dette være en grei sak. Quote
TEH Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Kikket i dag under setene' date=' der ser jeg at det går en kabel opp i setene. Jeg har ikke varme i setene, men begynte da å lure på om det bare er å montere brytere så er det i boks??? Vist kablingen ligger ferdig koblett skulle jo dette være en grei sak.[/quote'] Det er til airbagfølerne har jeg blitt fortalt. Det ligger ingen varmekabler eller ledningsnett klart i hvert fall. Quote
Guest Bengt E Jacobsen Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Kikket i dag under setene' date=' der ser jeg at det går en kabel opp i setene. Jeg har ikke varme i setene, men begynte da å lure på om det bare er å montere brytere så er det i boks??? Vist kablingen ligger ferdig koblett skulle jo dette være en grei sak.[/quote'] Det er til setebeltene. Slik at strammingen aktiveres når du setter inn beltet i festet på sete. Dette aktivere vell airbag også. Quote
Torbjørn Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Da er det handlet inn en W202 00" C180T. Så da lurer jeg på noen små ting: ....3. Hjullageret på høyreside (tror i allefall det er det) rummler ved kjøring' date=' på ny asfalt hører man det spesielt godt. Det var litt slakke i det så jeg strammet det opp litt men lyden er der fortsatt, og om ikke sterkere.Er dette tilfeldet på en bil som kun har gått 120 000??[/quote'] Fant ut at det faktisk var det ene dekket som hadde fått slik kord separasjon av alle ting. Mønsteret var ugjevnt i høyden helt inne ved navet, men ok ytterst. Så da var den saken løst Quote
Recommended Posts