Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg lurer på å kjøpe ny blokkvarmer til min. Den gamle er det jordingsfeil i. Selv om webasto funker greit, så kan det være kjekt å ha defa i orden når først det er lagt opp.

Jeg ser mange sliter med å skru ut original plugg og putte inn varmeren, men håper det skal gå greiere å demontere den varmeren som allerede sitter der.

Skal alle disse skrus inn, eller er det noen som skal bankes inn? Mulig bildet jeg har fått er veldig generelt, men det ser ikke ut som det er noen gjenger der.

Posted

Heter elementet ditt 411265 så er det skrudd. Mener det skal stå stemplet 265 på elementet.

Det er snakk om 265, ja. Bilen min står i lista for 265.

Mye jobb å skifte et sånt? Kommer jeg greit til nedenfra?

Posted

Heter elementet ditt 411265 så er det skrudd. Mener det skal stå stemplet 265 på elementet.

Det er snakk om 265, ja. Bilen min står i lista for 265.

Mye jobb å skifte et sånt? Kommer jeg greit til nedenfra?

Er jo rimelig rett fram. Men sitter godt. Nå tok jeg ut min med motor ute, men bør være overkommelig å ta den nedenfra.

Posted

Er jo rimelig rett fram. Men sitter godt. Nå tok jeg ut min med motor ute, men bør være overkommelig å ta den nedenfra.

Hører de kan sitte litt, men er det lettere å få tak på en varmer som allerede sitter der enn de originale pluggene?

Det ser ut som jeg fikk tak i et splitter nytt element for 500,- ink. frakt, så da var det jo ikke noe å lure på.

Posted

Det er litt trangt selv om starteren er fjernet :(. Rattakselen er også litt i veien.

Jeg vil tro at det er lettere å få ut den gamle varmeren enn et lokk som har

sittet i årevis.

Posted

Det er litt trangt selv om starteren er fjernet :(. Rattakselen er også litt i veien.

Jeg vil tro at det er lettere å få ut den gamle varmeren enn et lokk som har

sittet i årevis.

Eh hm.. Varmerelementet sitter på høyre side. Starter og ratt (!) er på venstre side.

Snakker vi om samme typen bil?

Posted

Jeg vet ihvertfall at på OM605 sugemotor var det særdeles enkelt å montere motorvarmerelementet. Bredden er jo den samme. Gode muligheter for å skru elementet inn/ut, det er en svær (32 mm eller noe) 6-kant på det som man tar med en stor fastnøkkel. Husk å bruke O-ringen som følger med, *ikke* aluminiumsskiven, den er til noen andre motorer.

Posted

Lurer på en ting mht montering av DEFA mortorvarmer. Jeg tenkte å sette en på min W202 C180. Det er samme type (265). Det jeg lurer på er, det står at kjølevæske skal luftes ihht. Bilfabrikantens spesifikasjoner..... er dette noe jeg kan gjøre selv? hvordan? vanskelig?  :?

Posted

Lurer på en ting mht montering av DEFA mortorvarmer. Jeg tenkte å sette en på min W202 C180. Det er samme type (265). Det jeg lurer på er, det står at kjølevæske skal luftes ihht. Bilfabrikantens spesifikasjoner..... er dette noe jeg kan gjøre selv? hvordan? vanskelig?  :?

Normalt sett er det bare å fylle på kjølevæske og starte opp. I verste fall må du la bilen stå litt i motbakke for å få ut lufta.