Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Hvor kan man kjøpe Defa WarmUp produkter billigst?? Har blokkvarmer på bilen til jentungen, men hun ønsker seg full pakke, med lader,ur og kupevifte.

Noen som har tips til noen "billige" leverandører her?

Posted

Hei.

Hvor kan man kjøpe Defa WarmUp produkter billigst?? Har blokkvarmer på bilen til jentungen, men hun ønsker seg full pakke, med lader,ur og kupevifte.

Kjøp kupevarmeren på biltema. Så kobler du denne til kabelen som går til blokkvarmeren og setter et ur på stikkonkaten på veggen. Billig billig billig :D

Posted

Hei.

Lader og kupévifte kan du strengt tatt kjøpe hvor som helst, mens ledninger, plugger og ur må være originalt defa. Jeg vil vel kanskje tro det uansett er rimeligst å kjøpe alt samlet i en pakke. Si i fra hvis du får et motorvarmerelement til overs, så kan jeg kjøpe det av deg :-)

Hellanor forhandler DEFA, og klubben har avtale med dem.

Noe her : http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25174612

Kjøp kupevarmeren på biltema. Så kobler du denne til kabelen som går til blokkvarmeren og setter et ur på stikkonkaten på veggen. Billig billig billig :D

Vi har det sånn på konebilen. Fungerer helt greit det, og fordelen er at man kan styre den "fra huset". Slipper å gå ut og brøyte seg inn i bilen for å skru på. Ulempen er at det blir så-som-så med lading hvis laderen er liten. Med "full pakke" kan laderen gå kontinuerlig, og varmen kun ved behov.

Posted

Kan man handle hos Hellanor på Skytta som privatkunde da?

Tja, kan man ikke det, da? Det er riktignok noen år sida jeg var der, men jeg har kjøpt noen ekstralys og en kupévarmer og litt sånt småtteri der.

Posted

Tok en ringerunde før jeg fikk montert Defa-pakke på Merca nå. Bilradiospesialisten kom best ut med kr 7600 ferdig montert. Dette for pakke med motor og kupevarmer samt batterilader. jeg tok utgaven med fjernkontroll, synes det er greiest, kobler til strømmen når jeg kommer hjem, har lagt inn program med de faste tidene og kan bruke fjernkontrollen for å gjøre endringer, lekkert!

• 1 month later...
Posted

Full Defa Warmup med fjernkontroll er handlet og montert i bil. 8) Bare rot og tomt for defaprodukter hos Hellanor. :(

Men handlet gjennom en kompis som driver bilverksted. Fikk grei pris på "full pakke" av han, og hentet varene selv hos Meca ved Østre Aker vei.  :D

Jentungen er storfornøyd. :P

Posted

Har blokkvarmer i min E 220 cdi `o3 og lurer på å montere innvendig kontakt. Er det noen som vet hvor jeg drar ledningen gjennom torpedoveggen?

Jeg trakk ledningen gjennom en gjennomføring under luftfilterboksen på min, etter å ha strukket kabelen under vindusviskermekanismen. Det er trangt gjennom torpedoveggen, så det kan være en fordel å bruke den nye "overgangen" som Defa har til kupevarmer. Den har tynnere ledning på den innvendige biten, så den er lettere å strekke:

148e9d5cdaec85.jpg&bredde=240&rot=0&i=ok

(Jeg hadde en medhjelper som lå under hanskerommet og lyste opp bak der og tok tak i ledningen når han så den. Uten medhjelper hadde det blitt svært kronglete)