Guest kim81 Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 Har Aps 50 i en w211,skal skafe meg den store comand navi... Er det bare å ta ut aps 50 å sette inn comanden? så enkelt er det vel ikke??? Quote
Sven Håkon Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 Nei dessverre - det vil si; COMANDen vil fungere som en fancy radio uten navigasjon. Du må legge opp ledninger til GPS-antenne og NAV-drive, hvor sistnevnte plasseres i bagasjerommet. Quote
Guest kim81 Posted November 20, 2010 Posted November 20, 2010 nav drive,hva er det?? men hvor er gps antenna på aps 50?? Quote
Sven Håkon Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Sorry, tenkte på Audio20 da jeg skrev svar; GPS-antenne har du selvsagt. Nav-drive er DVD-leseren for NAVI-DVDen, denne er montert på venstre side i bagasjerommet, følgelig må den monteres og ledninger mellom denne og COMAND må strekkes. Quote
Guest kim81 Posted November 21, 2010 Posted November 21, 2010 Er det da ikke CD leser på comanden??? Har veksler under APS50.... Da virker det jo som en gri jobb,men følger nsv driven med på comanden?? Hvor kan eg evt få kjøpt den til en overkommelig pris? Quote
Sven Håkon Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Leseren i COMANDen takler både CD og DVD, men den leser ikke NAVI-plater - disse må som sagt leses av NAV-driven i bagasjerommet. Jeg vet ikke hvilke steder som er billigst, men www.mbenznl.com skaffer deg garantert ordentlige saker (med garanti) og kvittering (så har du ditt på det tørre i forhold til stjålne enheter). Quote
repvik Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Du må legge opp ledninger til GPS-antenne ... Kjapt spm. om dette. Jeg har Audio 20 og har planer om å etterhvert bytte den ut med en aftermarket-greie med GPS. Jeg regner med den trenger GPS-antenna tilkoblet. Er det en enkel og grei sak å bestille og montere? Quote
Sven Håkon Posted November 22, 2010 Posted November 22, 2010 Siden dashbordet er av plast er det enklest å klistre en oppunder dette - f.eks. bakom instrumenthuset. Quote
Recommended Posts