Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei

denne bil må vere en av dei som har skiftet kaross. tror at selger har glemt og opplyse om dette  

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25521051

Står 2003-modell, men han skriver at den er produsert i 2001. . . Men gikk ikke denne motoren og det interiøret bare ut 1998? for CDI-motorene kom vel i 1999?

Som om ikke det var forvirrende nok får jeg opp 1983-model på mekonomen. . :lol: hehe

Posted

ja det må jo være det, men fortsatt er det ingen 2001-modell da karosseriet som er satt over er 96-98. . . men må være at karosseribyttet er gjort i 2001 da sikkert. . derfor han har fått det for seg at det er 2001-modell

Posted

Interiøret er i hvert fall ikke 2001-modell. Da fikk de facelift innvendig med bla. ordentlig varmeapparat. Tragisk at såpass dyre biler leveres med varmeapparat fra steinalderen.

Posted

interiøret er -98 ja, men ja, rattet tror jeg må være fra w210. trodde nesten alle av de nyeste G'ene hadde treratt jeg? ser hvertfall sånn ut på finn.

Det er visst ikke eneste nei, her er en som fjelldstad selger. . .

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25518024

Syns det var ganske dristig å kalle den 2001-model og, når både alt eksteriør og det meste av interiøret er fra den originale 83-modellen.

Posted

interiøret er -98 ja, men ja, rattet tror jeg må være fra w210. trodde nesten alle av de nyeste G'ene hadde treratt jeg? ser hvertfall sånn ut på finn.

Syns det var ganske dristig å kalle den 2001-model og, når både alt eksteriør og det meste av interiøret er fra den originale 83-modellen.

Er den prisen litt høy eller er det bare jeg som syns det?

Posted

Prisen er jo generelt drøy på G. Om den er for høy er det ikke godt å si, men jeg syns det er alt for mye penger for den der. En 461 er jo i stor grad det samme som gamle 460. Kunne like gjerne kjøpt en 85-modell 300GD med ettermontert turbo omtrent.

Posted

Nei jeg er helt enig med deg! den er veldig drøy! får jo 463 for den prisen.

Posted

ja det må jo være det, men fortsatt er det ingen 2001-modell da karosseriet som er satt over er 96-98. . . men må være at karosseribyttet er gjort i 2001 da sikkert. . derfor han har fått det for seg at det er 2001-modell

Jeg prøvde å spørre hva som egentlig var 2001-modell på denne, men nå er den visst solgt.

Posted

W463 G300 diesel ble laget til og med 2001 på det "gamle" W463 interiøret (91-01 md noen oppgraderinger). Dette er ikke likt W460 (79-89) interiøret.

Haugevis av W463 som ruller i Norge er oppbydge på gamle W460 rammer. Dette ble slutt på godkjenninga på avgiftfritt karroseribytte rundt år 2000 (ikke tillat uten flytte ramme fester). Men bla. Fjeldstad (som har gjort mange slike karroseribytter) hadde en del W460 rammer som allerede var plomberte og godkjente når regelendringen kom. Den nevnte bilen er en 2001 modell som ble oppbygget på en plombert, godkjent for ombygging 83 ramme og godkjent 2003.  Både karroseri, motor og drivverkbytte er godkjent og innskrevet i vognkortet på den nevnte bilen.

Posted

W463 G300 diesel ble laget til og med 2001 på det "gamle" W463 interiøret (91-01 md noen oppgraderinger). Dette er ikke likt W460 (79-89) interiøret.

Haugevis av W463 som ruller i Norge er oppbydge på gamle W460 rammer. Dette ble slutt på godkjenninga på avgiftfritt karroseribytte rundt år 2000 (ikke tillat uten flytte ramme fester). Men bla. Fjeldstad (som har gjort mange slike karroseribytter) hadde en del W460 rammer som allerede var plomberte og godkjente når regelendringen kom. Den nevnte bilen er en 2001 modell som ble oppbygget på en plombert, godkjent for ombygging 83 ramme og godkjent 2003.  Både karroseri, motor og drivverkbytte er godkjent og innskrevet i vognkortet på den nevnte bilen.

Dette betyr at det eneste som var 2003-modell på den bilen var datoen den var godkjent ombygget ?

I såfall er det jo i beste fall ganske misvisende å annonsere den som 2003-modell.

Posted

Helt enig at dette misvisende. Det kan nevnes at det trolig finst mange slike delvis eller helt ombydge G-biler som ikke er godkjente. Hvis dette blir oppdaget kan det løse ut ut full avgiftsinnbetaling på den som sitter som eier eller kanskje til om med inndragning. Hyggelig å sitte på en ikke godkjent G55 oppbygging og få regninga :)