Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei

Jeg kjører en MB C-klasse W202, 1999 mod.

Min webasto har tatt kvelden. Og jeg lurte på i denne anledning om det er mulig og gjøre om denne/bytte denne til en elektrisk utgave av noe slag. Med tanke på at den kun er koblet slik at den virker når man kjører alikevel. Ikke noen fjernkontroll eller noe.

Jeg mener jeg har lest det et eller annet sted. Men er ikke sikker på dette.

Webasto er jo ikke det rimligste og fikse etter hva jeg har skjønt.

Finnes det noen mulighet for dette?

Mvh

Marte.

Posted

Usikker på om din kan bygges om til elektrisk. Jeg vet om de som har bygget om motsatt vei når den elektriske tilleggsvarmeren har tatt kvelden.

Det beste vil uansett være å få kjørt en diagnose på den webastoen du har for å finne ut hva som er galt. De er ikke gratis å fikse på hvis bilen bare settes til et verksted med beskjed om å fikse. Da byttes gjerne hele enheten, selv om det kanskje bare er nødvendig å bytte småting. Muligens er det nok å få apparatet resatt (søk i forumet)

Skal det først byttes noe, så finner du deler på www.ebay.de til en brøkdel av hva de koster her i landet.

diagnoseapparat

Hvis kontrollkortet er ødelagt, så ser du prisen på nytt HER

Uten at jeg garanterer for det, så antar jeg du har en webasto thermo top Z i bilen din, en relativt enkel sak å feilsøke på hvis man kommer til den.

En annen god grunn til å få fikset den du har i stedet for å bytte den ut, er at den kan bygges om til også å fungere som parkeringsvarmer. Da har du mulighet til å varme opp bilen uten å koble til strøm eller starte den.

Posted

Hvor mye vil en diagnose ligge på?

Må man ta det hos en orginal MB forhandler?

Bor i nærheten av Kongsvinger, så hvis noen vet om noe i nærheten, er det bare og si i fra.

Funnet ut at jeg kanskje/bør bytte ut kupe vifta også. Noen som vet om man kan bytte med en uorginal eller noe i den duren?

• 2 weeks later...
Posted

Funnet ut at det er en Topp Z som sitter der.

MB nr serie: 202 500 03 98

Topp Z 88874C

Dette er det som står på webasto varmeren.

Kommer ikke inn på denne vi data, så noen sier det kan være kretskortet/dataen som også sitter inne i skermen sammen med hele greia.

Er det vært og gjøre noe med denne? Fikse dataen/kretskortet?

Hva vil det koste, hva mere kan det være?

Petter.

Posted

Er det vært og gjøre noe med denne? Fikse dataen/kretskortet?

Hva vil det koste, hva mere kan det være?

Petter.

Ta en tur til Råholt, så kan jeg prøve å hekte på diagnose hvis det er mulig å komme til.

Posted

på den, så må du fyre den først før du prøver å logge deg på den.

Så diagnose virker ikke så lenge brennern ikke går? Hvis brennern går, så trenger man jo knapt diagnose ...

Posted

på den, så må du fyre den først før du prøver å logge deg på den.

Så diagnose virker ikke så lenge brennern ikke går? Hvis brennern går, så trenger man jo knapt diagnose ...

den trenger ikke starte men den må "settes" i gang, slik at den "våkner"

ellers kommer du ikke inn, dvs at du ikke har kontakt....

• 2 weeks later...
Posted

Hei Marte..

I nord odal ligger ett firma som heter sand tech. De påstår selv de har kunnskap om webasto..

Har ingen førstehåndserfaring med dem selv.

Posted

Jeg har brukt sand TEC og har kjempe god erfaring. Både på webasto på Mb, og på Aircond på amerikaner.  Så kan anbefales.