Guest RM Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 akkurat kjpt meg en 03 220cdi og bra fornøyd..men merka isted at den gira litt rart..hvis jeg la den på 2000rpm og den skulle gire f.eks fra 2-3 hoppa turtall opp til 2200rpm akkurat når den girer før den liksom "tar". SAkkurat som om du ikke slipper opp gassen helt når du clutcher på en manuell bil. Virker som den slurer litt ved girskift og den girer opp og ned ganske mye ved lave hastigheter. noen mercedesguruer som har peiling på hva det kan være? Min første mercedes så skal ikke uttale meg så mye. Girolje og det ble skiftet på BOS for 1 uke siden og feilen oppdaget jeg først i dag. takknemlig for kjapp respons! Quote
Friksen Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 Drosjebil dette her eller? Hør med Bergs automatservice som vi blant annet har rabatt hos også mener jeg.. Vet ikke om det er noe og justere på disse kassene som dem gamle.. Quote
Guest RM Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 nei ikke drosjebil. bilen er akkurat passert 150.000km. Quote
ole i Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 kan tyde på samme feil som jeg en gang hadde på en w210 bil e220 cdi det også,det som da var skjedd var selvfølgeligt at det var slurvet med olje skift på kassa.Mercedes benz gikk i 1996 ut med at deres nye 5 trins automat var det vi kaller vedlikeholdsfri noe de jo selvfølgeligt ikke var alt som trenger smørning på en bil dvs alt av oljer må byttes i blant for å hindre at ting går til helvete for å si det på godt norsk. det som skjedde med en hel drøss med automat kasser var selvfølgeligt at olja blei dårlig og filteret tetter seg og da skjer bla dette. det var flere ting som da kunne ha skjedd styreenhet i kassa tette kanaler feks. men som noen antydet før her en kjapp tur innom bergs for en feilsøking så får du svaret på hva som må gjøres... Quote
Guest RM Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 er dessverre 70mil unna Bergs så det blir litt langt og dra. Det var ingen symptomer Før BOS skiftet olje i forrige uke..er kjørt nærmere 6-700km etter skiftet før den begynte og "fjuske" litt nå i ettermiddag etter mye køkjøring på halvglatte veier. Har sendt mail til Berg så får vi se. har lest litt rundt og converter,lock up og styreenhet til kassa kommer opp gjentatte ganger ser jeg.. Quote
ole i Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 om det er slik at det oppleves som om dettte kom etter service å kassa da hadde jeg kjørt bilen tilbake til de som utførte servicen og fortalt dem det. og sagt at de fikk se på det og eventuelt ordne opp i det. Quote
Guest RM Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 jepp..er gjort på BOS og skal tilbake der i morgen og forlange og få med verksmester på en prøvetur. er det forresten noen måte og nullstille girkassens "kjørestil"? mener jeg leste her om noen som fikk bedre girskift etter dette Quote
Frode Posted November 17, 2010 Posted November 17, 2010 Høres ut som for lavt eller for høyt oljenivå, har du sjekket det.? Quote
Guest RM Posted November 17, 2010 Posted November 17, 2010 sikkert dumt sp.mål..men hvor sjekker jeg det på denne? bør ikke BOS ha klart dette når de skifta olja for 1 uke siden? Quote
Eriks Posted November 18, 2010 Posted November 18, 2010 er mulig å nullstille kassen ja. gjorde det på min etter siste oljeskift. ble betydelig bedre Quote
Recommended Posts