Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg vurderer å by på en 2005-modell brenderup tilhenger som går på en slags auksjon. Tenkte ta en titt på den etterpå og se om det er noe å ha.

Den veier 550 kg, og har 1950 kg lasteevne. boggie-henger selvsagt. Kassemål er 3,09 * 1,80 meter. Alle karmer er avtagbare, så den kan bli helt flat om man vil. Hjulene er under hengeren.

Hva kan / bør noe sånt være verdt?

Jeg har ikke testet lys/bremser/hjullager, men håper å få gjort det i dag.

imgp76461.jpg

Posted

Brenderup er vel noe av det beste inne henger spør du meg. At de i tilleg er DANSK er jo et stort plus hehe, hjemme i dk brukte vi ikke noe annet, har sjøl hatt flere av disse for år tilbake å har altid vært veldig fornøyde med de. Men de er ikke just billige nei.

Posted

Brenderup er vel noe av det beste inne henger spør du meg. At de i tilleg er DANSK er jo et stort plus hehe, hjemme i dk brukte vi ikke noe annet, har sjøl hatt flere av disse for år tilbake å har altid vært veldig fornøyde med de. Men de er ikke just billige nei.

Hva bør en brukt slik ligge på? Det er ensten 3k i omregistreringsavgift, som man jo slipper om man kjøper ny. Jeg må nok minst ut med 12k skal jeg få den, det betyr jo 15k totalt. Hvis det er litt tjafs med bremser og lys og sånt, så kan det jo fort snike seg opp mot 20k før den er brukbar.

Er det knott bremser og påløp på den?

Posted

er ikke sikker på hva de koster brukt lengre, er jo noen år siden jeg bodde i danmark å hadde bruk for henger, men vil nok mene at en total pris på 20k blir for mye for en 5 år gammel henger. Husker ikke i farten hvordan bremsene er på de. men her har du link til info siden om hengeren hos produsent

http://www.brenderup.dk/professionel/produkter.aspx?ProductID=39303&PID=191

Men veit at både bremser å lager holt jævlig godt på de store båthenger vi brukte i dk

Posted

er ikke sikker på hva de koster brukt lengre, er jo noen år siden jeg bodde i danmark å hadde bruk for henger, men vil nok mene at en total pris på 20k blir for mye for en 5 år gammel henger. Husker ikke i farten hvordan bremsene er på de. men her har du link til info siden om hengeren hos produsent

http://www.brenderup.dk/professionel/produkter.aspx?ProductID=39303&PID=191

Men veit at både bremser å lager holt jævlig godt på de store båthenger vi brukte i dk

Det var visstnok gjort en eller annen jobb på bremsene, men siden den kommer fra et konkursbo, så er jeg litt skeptisk til vedlikeholdet.

20k er worst case med nye bremser og wirer til alle hjul.

Bremserbånd koster ca 1000-1200.- eks mva pr aksel

Bremsewire koster ca 400-500.- eks mva pr kabel

Jeg ser på finn at det er en del fine hengere å få for rundt 15k, så jeg er litt usikker på løp-og-kjøp-faktoren på denne.

Posted

Er på utkikk selv.. og synes det er lenge mellom hver henger som faktisk er en overkommelig pris på i forhold til alder,slitasje og funksjonalitet..

Men har igrunn bestemt meg for og handle ny brenderup (holder på og spare:) )

Vis du går inn på siden deres og ser på veil pris er det ikke mye en stort sett trenger og legge i mellom og da får du en spell ny henger som du kan ha i maaaange år om du tar vare på den..

Posted

Det ble ingen henger på meg. Bud er oppe i 13k, og det må jeg i såfall over. Jeg har ikke noen hast med henger, jeg har både en maskinhenger selv, som tar tungt lass, og en varehenger som pappa har. Den tar et tonn. Jeg ønsker meg noe "skikkelig", som jeg kan lesse masse ræl på, og denne er egentlig midt i blinken, men når jeg minst må opp i nesten 17.000 før den står her med skilter, så blir det i overkant for noe som er "nice to have".

Om noen andre er interessert, så må de nok forte seg. Tror den går snart.

http://www.konkurshandel.no/10_60/10_60_02_info.html

Posted

Har det blitt omreg på hengere og nå?

Tror kanskje den var grei å styre unna FrodeS, når man ser gullfiskbadet i markeringslyset skal man ikke se helt bort fra at dette er en sikringsknekker og har andre feil elektrisk også. ikke at det er en stor affære men.

Posted

Har det blitt omreg på hengere og nå?

Tror kanskje den var grei å styre unna FrodeS, når man ser gullfiskbadet i markeringslyset skal man ikke se helt bort fra at dette er en sikringsknekker og har andre feil elektrisk også. ikke at det er en stor affære men.

Jeg regnet uansett med å bytte alt av lamper og elektrisk. Det har jeg gjort en gang tidligere, og det er relativt overkommelig. Gullfiskbadene så jeg, og de er nok ikke helt best å kjøre rundt med. Hadde hengern gått billig, så kunne jeg kjøpt den og fikset opp litt, men det gjorde den jo etter hvert ikke.

Omreg. har det, såvidt jeg vet, alltid vært. Det går på årsmodell, og kan være ganske dyrt. Den forrige hengern jeg kjøpte i England ble registrert som 2008-modell, og da jeg solgte den i 2009 var det 6500 omtrent i omreg. Passet på å ikke ha skilter på den lenger enn at det ble gratis omreg.