Jump to content

Recommended Posts

Posted

Synes dere virkelig at denne ble pen?

Den opprinnelige CLS var en vakker bil, som samtidig satte standarden for en helt ny bilklasse.

mercedes_cls_55_amg_side_2005_1280x960.jpg

Den nye har mye mer rotete linjeføring, en "geipete" front og de utbygde bakskjermene som er tatt fra S- og E-klassen. Så greit ut på disse, men ble litt merkelig på CLS. Baklyktene var heller ikke de mest vellykkede etter mitt syn.

bb_90669.jpeg

Når de så lager en stasjonsvogn på denne basisen blir det bare søl.

bb_91468.jpeg

Posted

Uenig. Nå er riktig tidspunkt å lansere et slikt sprekt design. BMW var for tidlig, men jeg tror det vil treffe markedet mye bedre når vi ser på hva andre merker hoster opp.

Posted

Jeg synes den var dritlekker, ikke ofte jeg tar til meg helt nye design sånn med en gang, men denne var flott....likte spesielt fronten, den var helt rå..... :P

Posted

Uenig. Nå er riktig tidspunkt å lansere et slikt sprekt design. BMW var for tidlig, men jeg tror det vil treffe markedet mye bedre når vi ser på hva andre merker hoster opp.

Må si meg enig med Olav, men som du sier, så er det mulig det passer inn til hva folk vil ha nå. Vi får vell bare vente å se :)

Posted

Må si meg enig med Olav, men som du sier, så er det mulig det passer inn til hva folk vil ha nå. Vi får vell bare vente å se :)

Jada, mulig det er slik folk vil ha. Ikke alltid det stemmer overens med hva jeg synes er pent. Det er jo folk som kjøper både BMW X6 og Porsche Cayenne også.  :D

Posted

Jeg synes heller ikke linjeføringen på den nye er så ille, men jeg kunne tenke meg en litt lavere front. Ærlig talt er jeg ikke helt overbevist om den som helhet heller, men forrige generasjon CLS syntes jeg også var snodig når den kom. Nå, derimot..? Drømmebil!

Posted

Linjeføringen sett fra siden er minst like fin på den gamle CLS'en som på den nye.

Men fronten på den nye er mange ganger finere enn den gamle. De gamle frontlyktene på CLS ser rett og slett ikke bra ut. De har jeg aldri likt. De er nesten like rotete og stygge som frontlyktene på den første R-klassen.

Ellers enig med de som sier folk er mer modne for "Chris Bangle" linjer nå, enn da forrige 5-serie ble lansert. Den ble en stor suksess. Derfor tror jeg nye CLS vil bli godt likt. Designet på forrige 5-serie har tålt tiden bedre enn 211, og fremstår mer moderne i 2010.

Det er noe moderne og tiltalende over CLS shooting brake, selv om den ser uvant "spacet" ut til å være en MB.

Daimler går så det suser om dagen, takket være S-og E-klassen. Nye CLS har jeg tro på vil følge opp den trenden.

Posted

Linjeføringen sett fra siden er minst like fin på den gamle CLS'en som på den nye.

Men fronten på den nye er mange ganger finere enn den gamle. De gamle frontlyktene på CLS ser rett og slett ikke bra ut. De har jeg aldri likt. De er nesten like rotete og stygge som frontlyktene på den første R-klassen.

Som jeg skulle sagt det selv.

Fronten på den gamle (og R naturligvis) er ikke bra, men resten av CLS'en er jo til gjengjeld så himla bra at det skal godt gjøres å forbedre det!

Posted

Må si at jeg er uenig i at det er rotete linjeføring på den nye. To distinkte linjer går bakover og avsluttes i en kraftig hofte ved hjulbuen.

Akkurat dette liker jeg, men syns ikke det passer helt overens med fronten, som etter min mening, er for flat og "bratt"... Og dermed skjærer det seg for min del. Men akkurat dette tenkte jeg når den første CLSen kom også :lol:

Posted

Jeg er enig i at den originale CLS er fantastisk fin. Vil gjerne ha en sånn. Og det er kanskje mer sannsynlig at det blir en sånn før det blir denne nye CLS stasjonsvognen.

Men det er nå sånn mener jeg, at den gamle er fin og den nye er fin, begge på hver sin måte, selv om de har mye til felles.

Posted

Siden jeg skal bli drosjeier om noen måneder tror denne CLS stasjons vogn blir perfekt når den første bilen blir klar for utskifting. :) Med den 250CDI motoren får jeg råd å kjøpe den glatt.

Posted

litt skeptisk til den nye cls'n merker jeg. er et par ting som ikke stemmer i forhold til den gamle. Jeg synes den gamle var perfekt mens den nye virker litt halveis.

Bare se på panseret på den nye, de skulle ha kutta ut skjøten mellom grill å panser og heller dratt panseret helt ned. Det er ut som at de har glemt maskeringen fra testkjøringa. Skjøten mellom framskjerm og støtfanger burde ha vært gjordt som på den gamle med et naturlig skille der framskjermen egentlig begynner og ikke langt oppe på framskjermen med 45 graders vinkel. Skillet blir alt for tydelig og lyset brytes feil ser det ut som. Ser ut som at de har tenkt på dette når de lagde bildene av CLS stvn dog.

Baklyktene kunne de ha holdt under knekken på bakasjelokket og ikke dratt de oppover langs hoftene. Blir jo rene bilringene detta :lol: