Jan Rune Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Hvordan får man av ytre drivledd på 123 aksler? ser ut som det blekket er presset på går det an å ta det av helt? trengs det spesialverktøy til denne jobben? ser det selges mansjett kit der blekket følger med http://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=nqix52aum4plldf4lcng5q45&makeid=800016@Mercedes&modelid=1193767@300DT&year=1982&cid=17@Drivetrain Parts&gid=11618@CV Boot Kit Quote
Jan Erik Partanen Posted November 12, 2010 Posted November 12, 2010 ja det dær er ikke helt enkelt. du må skjære i sund det gamle blekket også e det et sammensurium av spesial vertøy med magneter og greier får og holde kulene på plass mens du må presse alt sammen i hop i tonn presse. anbefaler deg heller og bruke u-orginal mansjett fra relekta eller kent, wurth sine har ikke funka noe særlig som alt ant fra wurth. Quote
T.Vårlid Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 begge mansjettene mot diff begynte å lekke i helgen, er det noen som har skiftet dette? Evt en liten diy? Bilen er en 84 230E Quote
3864 Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 ja det går fint og skifte uten spesialverktøy! nei det går ikkje an og ta blekket av helt, det finnest en d.i.y en eller annen plass på nettet prøv og søk på diverse amerikanske forum, har sjøl skiftet mansjetter på 123 for mange år siden og det går fint, men sjekk at du ikkje har forsterket aksing(taxiversjon) Quote
3864 Posted July 30, 2012 Posted July 30, 2012 soleis http://boostnbenz.1baddsm.com/DIY/CVboots/ Quote
T.Vårlid Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 Takker for tips!! Nå har det seg slik at jeg oppdaget dette problemet ved at det begynte å røyke bak bilen i fart da fettet rant ut av mansjett og ned på eksos. Måtte kjøre en 30 mil for å komme hjem og nå ser jeg at halve mansjetten mangler på venstre side, hvor lenge jeg kjørte med dette er uvist. Er det nå bare å gå for nye akslinger først som sist? Quote
3864 Posted July 31, 2012 Posted July 31, 2012 orginalt er disse drivknutene fylt med olje og ikkje fett som renner fort ut når du får hull på mansjetten viss dei er heilt tørre må du nok få ny aksling er det litt fuktighet og tegn til olje går det nok bra, du vil tydelig sjå viss det er slitasje når du plukker ifra hverandre drivknuten Quote
T.Vårlid Posted August 2, 2012 Posted August 2, 2012 Oki, jeg tror jeg må få tak i noen brukte drivakslinger, når mansjetten har revnet vet jeg ikke, men det må ha skjed på veien hjem da den kun hadde en liten sprekk når det ble oppdaget, kjørte på ymse veier, både med grus å mye regn. tar ikke sjangsen på at leddet er godt lenger. Quote
Recommended Posts