Steinar Schjødt Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Der kom vinteren til bartebyen. Bakluka på E320CDI fikk Audi-syndromet (lar seg ikke åpne). Forsøk på å starte Webastoen er maktesløse, lyset i klimaen står på et sekund, men slukker deretter, ei pumpe surrer og går i to minutt før den også dør. Men ellers starter bilen da, blir nok installasjon av Defa. Quote
FrodeS Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Der kom vinteren til bartebyen. Bakluka på E320CDI fikk Audi-syndromet (lar seg ikke åpne). Forsøk på å starte Webastoen er maktesløse, lyset i klimaen står på et sekund, men slukker deretter, ei pumpe surrer og går i to minutt før den også dør. Men ellers starter bilen da, blir nok installasjon av Defa. Hva med å bare få diagnostisert webastoen og fikse det som er feil? Mulig en resett er nok til å få den på bedre tanker. webastoen har ikke vært startet det siste halvåret? Quote
Steinar Schjødt Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 har prøvd reset, funker ikke, har hatt start på Webastoen, men da var bilen varm. Var innom Motortrade for å få den sjekket, men de hadde både liten kunnskap og interesse når det gjaldt Webasto. Fikk et tips om å bytte Webastoen + et tips om å dra til Webastoforhandler. Quote
FrodeS Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 har prøvd reset, funker ikke, har hatt start på Webastoen, men da var bilen varm. Var innom Motortrade for å få den sjekket, men de hadde både liten kunnskap og interesse når det gjaldt Webasto. Fikk et tips om å bytte Webastoen + et tips om å dra til Webastoforhandler. Bytte webastoen er unødvendig. Det er ikke så avanserte greier, og i verste fall må det byttes litt smådeler eller elektronikken. Det blir litt som med dekk. Når du skal ha nye dekk, så dra til noen som kan dekk, ikke til merkeforhandleren. Skal man ha fikset webastoen, så dra til noen som kan webasto, ikke merkeforhandler. www.kcl.no er et greit sted å starte. RoarB her på forumet kan mye om disse, men jobber ikke med dem lenger. Quote
RuneT Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Ellers er det vel slik at Webasto stiller noen krav,som feks nok brennstoff på tank (ca minimum 1/4 tank) og et brukbart batteri før den vil starte. Står vel i instruksjonsboka, men ikke alle som er klar over det. Quote
Sven Håkon Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Runet har et godt poeng; Sjekk batteriets tilstand og tankinnholdet - særlig det siste lurer mange til å tro at webastoen ikke virker. Dersom du kjører hovedsaklig småturer kan du nærmest glemme å bruke webasto daglig, siden det krever en del strøm. Quote
Steinar Schjødt Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Var ikke klar over det med 1/4 tank og batterispenning, men nå er instruksjonsboka på tysk og tysktimene ble helst tilbrakt ute med en rullings. Har forresten mye diesel på tanken og forholdsvis nyladda batteri. Quote
RoarB Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 når du starter webastoen Steinar, begynner det å "buldre" litt i eksosen ? for så å boble i vannet på den ? hvis så, så må sirkulasjonspumpen byttes, denne sitter på hs, på vangen, selv om du kjenner at den går, så er skovlehjulet inni ødelagt, dette skjedde bl.a på jørns 320 CDi Quote
Steinar Schjødt Posted November 9, 2010 Author Posted November 9, 2010 Det som skjer er at lyset i airconcitionen slås på, men slokkes igjen med en gang. I ca 2min (har ikke målt nøyaktig) er det en vifte som går før det blir helt stille igjen. Etter det er det bare det grønne lyset på uret som lyser, ellers skjer det ingen ting. Var forresten innom Hellanor, men de skrur ikke, de selger bare. Quote
Odd Sigurd Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 Kanskje det ikke skader å ta en tur innom storbilverksted,da buss og trailer nesten alltid har montert webasto,og de trenger pleie skal de virke som normalt, Quote
RoarB Posted November 10, 2010 Posted November 10, 2010 Kanskje det ikke skader å ta en tur innom storbilverksted,da buss og trailer nesten alltid har montert webasto,og de trenger pleie skal de virke som normalt, buss og trailer var /er samarbeids parteren til KCL på større kjøretøy, men dem tar nok personbiler og.. Quote
Steinar Schjødt Posted November 10, 2010 Author Posted November 10, 2010 RoarB, du har ikke noe råtips ut fra beskrivelsen ovenfor? Quote
Steinar Schjødt Posted November 11, 2010 Author Posted November 11, 2010 Veldig snedig, startet bilen nå, trykte inn knappen for Webastoen og der startet sannelig luringen. Stoppet riktignok da jeg slo av motoren etter en stund, men lot seg starte igjen og gikk da lenge. Skjønner ingenting! Quote
Steinar Schjødt Posted November 16, 2010 Author Posted November 16, 2010 Svarte, nå blir det bare viftesus i 2min når jeg prøver å starte Webastoen. Er det noen som har lignende system? Har en E320CDI 2001mod med parkeringsvarmer. Skal det lyse i displayet for aircondition når man slår på Webastoen, gjør det av og til hos meg. Quote
FrodeS Posted November 16, 2010 Posted November 16, 2010 Svarte, nå blir det bare viftesus i 2min når jeg prøver å starte Webastoen. Er det noen som har lignende system? Har en E320CDI 2001mod med parkeringsvarmer. Skal det lyse i displayet for aircondition når man slår på Webastoen, gjør det av og til hos meg. Ingen som får koblet på en diagnose og sjekket feil? Quote
Recommended Posts