CHARLIE Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 "Fattig den som ingen drømmer har", heter det. Her har ihvertfall fyren begynt på vei mot drømmen sin, ihvertfall. Quote
Guest Hauk Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 På vei til stjernene. Har jo hørt om flere eksempler på å kjøpe deler før bil tidligere. Eks. GT ratt før Ascona. En plass må man jo begynne. Quote
FrodeS Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 "Fattig den som ingen drømmer har"' date=' heter det. Her har ihvertfall fyren begynt på vei mot drømmen sin, ihvertfall. [/quote'] Jeg prøvde å prakke noen klubbeffekter på en kammerat med primera. Han lurte på om ikke det kanskje ble litt feil. Kanskje vi skulle få laget egne klubbeffekter til de som ikke har sett lyset ennå? "kjører nissan, drømmer om mercedes" f.eks. ? Quote
Guest Johan Stub Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Kanskje vi skulle få laget egne klubbeffekter til de som ikke har sett lyset ennå?DET er en god idé!I dag Mazda - I morgen himmelen. Jeg gleder meg til å kjøre Merdedes jeg også! eller Hadde jeg hatt Mercedes hadde jeg likt bilen min - jeg også! eller Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjørt Mercedes! Quote
Guest wicky Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 Kanskje vi skulle få laget egne klubbeffekter til de som ikke har sett lyset ennå?DET er en god idé!I dag Mazda - I morgen himmelen. Jeg gleder meg til å kjøre Merdedes jeg også! eller Hadde jeg hatt Mercedes hadde jeg likt bilen min - jeg også! eller Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjørt Mercedes! den siste var fet..hihi... Quote
Guest ODDATLE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Kanskje vi skulle få laget egne klubbeffekter til de som ikke har sett lyset ennå?DET er en god idé!I dag Mazda - I morgen himmelen. Jeg gleder meg til å kjøre Merdedes jeg også! eller Hadde jeg hatt Mercedes hadde jeg likt bilen min - jeg også! eller Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjørt Mercedes! den siste var fet..hihi... Er det dyrere å kjøre og vedlikeholde MB enn andre biler og fremkomstmiddel da?Det er jaffal ikke min erfaring Quote
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 . Er det dyrere å kjøre og vedlikeholde MB enn andre biler og fremkomstmiddel da?Det er jaffal ikke min erfaring Det kommer jo litt an på hvilken utgave du satser på. Vi hadde en 1990 300 TDT i 5 år, den kostet knapt en krone å holde i drift. Den bare gikk og gikk. Vår nye 2001 S-210 har vi hatt ca et halvt år nå, den har heller ikke hatt et feilslag, eller kostet noe. Men vår W-140 er en SINNSYK pengesluk å holde i drift! Har vel snart brukt et par hundre tusen de siste 3 år bare på å holde den iorden! Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Regn litt på avskrivning på en ny bil mine herrer...Bilkostnader er mer enn bensin, service og forsikring. Quote
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Det er aldri særlig smart å kjøpe helt ny bil hvis du bare har tenkt å ha bilen noen få år. Men generelt når det gjelder brukte Mercedeser så synes jeg ikke at de faller så veldig mye i verdi etter 3-5 år. Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Men generelt når det gjelder brukte Mercedeser så synes jeg ikke at de faller så veldig mye i verdi etter 3-5 år.Det er riktig. Avskrivningsfunksjonen beskriver en parabel det vil si den er størst til å begynne med og nestn helt flat mot slutten. Men en Mercedes har en mye høyere anskaffelses pris enn biler i lavprissegmenet og begge ender opp med verdi kr 0 etter 10, 20 eller 30 år. Quote
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg om at de ender opp som null i verdi. Når en Mercedes er utslitt etter 20-30 år, så er det som regel alltid en eller annen som tar en omfattende restaurerings-jobb på seg. Dermed så stiger jo bilene i verdi igjen jo eldre de blir. Tror liksom ikke at det samme skjer med en Renault, Peugeot eller BMW. Ihvertfall ikke i den grad som med Mercedes Hva må du f.eks. ut med hvis du vil ha deg en 180 fra 50-60-tallet som er i brukbar stand? 50-70.000,-! Tog du an? Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Antall år er ikke viktig, sett gjerne inn 100 om du mener alle biler er borte da. Svaret gir du selv når du sier:Det er aldri særlig smart å kjøpe helt ny bil hvis du bare har tenkt å ha bilen noen få år.Det er riktig som du sier. Mercedes har stooore avskrivninger tidlig i livsfasen mens disse faller etterhvert.Selv kjøpte vi en 1,5 år gammel bil i Tyskland og fikk nesten 40% avskrivning på den enda vi kjøpte den hos Mercedes med garanti. Det forteller meg mye om forrige eiers tap. Quote
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Ja, du skal ha en rimelig tjukk lommebok for å klare verditapet de første årene! Men samtidig, det er noe eget med en HELT NY Mercedes!! (Blir nok aldri noe jeg kommer til å oppleve, men...) Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Ja' date=' du skal ha en rimelig tjukk lommebok for å klare verditapet de første årene! [/quote']Ja - ikke sant. Og når du tar denne perioden med så blir det dyrt å eie en Mercedes, men merk - jeg sier ingen ting om at det ikke står i forhold til gleden/følelsen o.l.Men dessverre er det en del av avskrivningen på bilen og har ingenting å gjøre med at noen av oss klarer å "kjøre slalom" innimelleom alle disse parameterene for å redusere våre egne kostnader. Men samtidig' date=' det er noe eget med en HELT NY Mercedes!![/quote']Det er det og jeg må si både Min Kvinne og jeg ble både varme og gode inni oss når vi leste Geggis beskrivelse av det å hente en ny bil i Tyskland. Skal ikke referere hva hun sa, men kan nevne at jeg tror den neste bilen blir dyyyyr! Quote
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Ja, ja. Det er bare å begynne å spare. Vi får jo ikke penga med i graven likevel, dessuten så lever vi bare en gang! Hehe! Quote
Guest Johan Stub Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Vi får jo ikke penga med i graven likevel' date=' dessuten så lever vi bare en gang! Hehe![/quote']Foreslår at du ikke nevner dette for dem du skal arve... Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg om at de ender opp som null i verdi. Når en Mercedes er utslitt etter 20-30 år' date=' så er det som regel alltid en eller annen som tar en omfattende restaurerings-jobb på seg. Dermed så stiger jo bilene i verdi igjen jo eldre de blir. Tror liksom ikke at det samme skjer med en Renault, Peugeot eller BMW. [/quote'] Så en gammal Fiat 1500 (eller hva f.en det var) idag. Tilsalgs for 40 lapper. den var fra slutten av 60 tallet. Quote
FrodeS Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Regn litt på avskrivning på en ny bil mine herrer...Bilkostnader er mer enn bensin' date=' service og forsikring.[/quote'] Har pengene begynt å jobbe MOT deg? Quote
Guest tdha Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 . Er det dyrere å kjøre og vedlikeholde MB enn andre biler og fremkomstmiddel da?Det er jaffal ikke min erfaring Det kommer jo litt an på hvilken utgave du satser på. Vi hadde en 1990 300 TDT i 5 år' date=' den kostet knapt en krone å holde i drift. Den bare gikk og gikk. Vår nye 2001 S-210 har vi hatt ca et halvt år nå, den har heller ikke hatt et feilslag, eller kostet noe. Men vår W-140 er en SINNSYK pengesluk å holde i drift! Har vel snart brukt et par hundre tusen de siste 3 år bare på å holde den iorden![/quote']OBS! Jeg som har tenkt å skaffe en w140 som kosebil. Vet at bilen er meget kompleks og delene er dyre, men trodde tingene skulle være lengre i god stand enn f.eks. 124? Quote
Guest Johan Stub Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Har pengene begynt å jobbe MOT deg?Alle er mot meg - pengene også... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.