Jump to content

Tenningsproblemer CE300 91mod

Recommended Posts

Guest Roger J.
Posted

Med litt dårlig tid på søndagskvelden satte jeg fart hjemover og tro på litt ekstra. Akkurat når automaten girer fra 2. til 3.gir, ved ganske høyt turtall grunnet god akslerasjon, dør motoren og nekter og starte.

Fikk sjekka litt på motoren idag og fant ikke gnist på plugg.

Plugger, kabler og fordelerlokk er byttet for ca 3 måneder siden. Dermed tror jeg at feilen ligger i tenningsmodul. Er det mulig å sjekke om denne virker for en mann med standard verktøykasse eller er det en BOS jobb ?

Er det mulig å lese feilkoder på denne bilen selv eller er også det en BOS jobb ?

Er det andre ting jeg burde sjekke før tenningsmodulen byttes ? Jeg har skjønt at den koster kroner så greit å være nogenlunde sikker før delen byttes...

All hjelp mottas med STOR TAKK.  :salute: :salute:

Posted

Har du sjekket jording til motor.?

Sikring i overspenningsvern.?

Coil.?

Tennkabel fra coil til fordeler.?

Kabel fra veiv fremme og bak.?

Bensin pumpe.?

Bensinpumpe rele.?

Osv .osv..... :lol:

Posted

Lista på slike feil er langt som et vondt år. Jeg ville ha jobba meg bakover til jeg finner strøm. Skru av fordelerlokket å sjekk at alt er ok inni der først. Sjekk også om det lukter bensin av eksosen.

Om det er BoS jobb eller ikke kommer helt ann på hvor mye tid og frustrasjon du har lyst til å bruker på bilen. Eller om du bare har lyst til å betale å spassere ut døra :D

Guest Roger J.
Posted

Takk for svar folkens. Hittil har jeg funnet gnist på coil men ikke på plugga. Plugger, kabler og lokk er kun noen måneder gammelt men dette blir åpnet i morra for sjekk.

Noen som vet om jeg kan utelukke feil på tenningsmodul så lenge jeg har gnist på coil ??

Posted

Når du byttet kabler byttet du også kabel fra coil til fordeler.?

Sjekk at det ikke er kondens i fordeleren...

Hvor kjøpte du rotor/fordeler forresten...har hørt om flere tilfeller der "uoriginale" har hatt problemer..... :?

Guest Roger J
Posted

Ja da er problemet funnet. Det er medbringeren mellom rotor og cam som har knekt tvert av. Rotoren lå løst inne i fordelerlokket..

Merkelig hvordan dette kunne skje men nå er ihvertfall delen bestillt på BOS og bilen er igang til uka..

God helg folkens... :)

• 3 weeks later...
Guest petter tajet
Posted

Bra du fant problemet. Det var bare så merkelig å lese problemet ditt, for jeg har akkurat vært utsatt for det samme. Etter litt "aktiv kjøring" døde den plutselig under pådrag. Fikk bilen trillende inn på en avkjøring. Måtte taue den hjem. Etter litt feilsøking skrudde jeg av fordeler lokket og fant rotor løst liggende inni!!!

Bestilte ny hylse fra auto trio og bilen går som ei klokke igjen.

Min er 92 mod 300ce.

Er dette vanlig at forekommer??