Jump to content

Diffen med sperre til en 1988 300 CE (124)

Recommended Posts

Posted

Som overskriften sier så er jeg intressert i komplett difrensial klokke med sperre. Hva er det beste systemet og bygge om til? Det hydrauliske eller elektroniske, eller kanskje det som er lammelbasert. Sikkert noen her som vet dette bedre enn meg. Alt i alt vil jeg ha det komplett.

Om du ikke har det selv så kanskje du kjenner noen eller kan henvise meg eller gi meg en link. Jeg trenger god rådføring av den eller de som vet hva man snakker om, og som gjerne har gjort dette før.

Det andre spørsmålet er face lift på bilen min. Hvor mye arbeid er det og face lifte til 94 look? Noen som kan gi meg en briefing Noen som har alle deler liggende?

Bilen er en 1988 mod. Mercedes 300 CE (124).

Posted

Takk skal du ha kenneth. Skal spørre dem om diffen med det samme, men ønsker også tips fra andre forumbrukere/lesere.

Posted

Om du kan finne en LSD-diff fra 190E 2.3-16 med passelig utveksling er nok det det enkleste, men skal du bygge om til ASD(Automatisk sperreDifferensial) krever det en dele elektrisk og hydraulisk opplegg, og ASR(antispinn, elektronisk sperre) så er nok det en ganske kraftig kabelsalat++, vet ikke en gang om man fikk stor M103 med ASD.

Posted

Om du kan finne en LSD-diff fra 190E 2.3-16 med passelig utveksling er nok det det enkleste, men skal du bygge om til ASD(Automatisk sperreDifferensial) krever det en dele elektrisk og hydraulisk opplegg, og ASR(antispinn, elektronisk sperre) så er nok det en ganske kraftig kabelsalat++, vet ikke en gang om man fikk stor M103 med ASD.

Virker som dette blir mer omfattende enn først antatt. Men, uansett, takk for svar Einar. Mulig det beste er å la det være som det er. Men hva er det alle disse forkortelsene for sperretypene du nevner betyr på norsk?

Posted

ASD = automatisk sperre diffrenisal  (hydraulisk styrt)

LSD = lamell sperre (krever ikke noe annet en ny diff)

ASR = automatisk antispinn regulering.

LSD er å foretrekke da det er minst jobb. ASD krever at du trekker opp rør og monterer hydraulikpumpe og styrings enhet. ASR er meget omfattende og har lav morro faktor. ASD diffen skal også gå ann å modifisere til å sperre mer en orginalt (35%) i standard stilling.

står en grei avhandling her om framdriftsystemer: http://www.mercefreaken.com/brosjyrer/fremdriftssystemer.htm

Posted

For biler med nivåregulering, så går det an å ta en "fattigmanns ASD Konversjon"

Monere ny diff emd drivaksler, montere ASD ventil med tilhørende rør til difff.

Koble trykkrøret for hydraulikken til Nivå via ASD ventil og ha manuell elektrisk styring av ASD-ventil.

Posted
For biler med nivåregulering, så går det an å ta en "fattigmanns ASD Konversjon"

Monere ny diff emd drivaksler, montere ASD ventil med tilhørende rør til difff.

Koble trykkrøret for hydraulikken til Nivå via ASD ventil og ha manuell elektrisk styring av ASD-ventil.

Og legge nytt returrør til tanken, for det er 2 returer på disse.... vet ikke om det har noe med kapasiteten å gjøre eller om den sender trykk feil vei og at det da går utover høydereguleringa eller sperren... :lol:

Posted

Har ASD på 300'n min jeg også. Men den funker omtrent like bra som en paraply i orkan :-( Er disse diffene noe å overhale, eller er det bare å lete etter en brukt en i god stand?

Posted

Har ASD på 300'n min jeg også. Men den funker omtrent like bra som en paraply i orkan :-( Er disse diffene noe å overhale, eller er det bare å lete etter en brukt en i god stand?

Kan være andre ting en selve diffen som gjør at sperra ikke funker, bla akumulator, ventiler osv.

Posted

Jeg har faceliftpanser og facelift dørhåndtak liggende hvis du er intresert. Du kan sende en mail på; xeenonn (AlfaKrøll) hotmail (dot) com hvis du er intresert.

Dette var intressant. Regner med jeg vil kontakte deg innen noen dager på oppgitt adresse.

Forresten. Følger det med grill og stjerne tilo panseret? Siden du ikke nevner lyktene så regner jeg med du ikke har dette, eller hva?

Posted

Jeg har faceliftpanser og facelift dørhåndtak liggende hvis du er intresert. Du kan sende en mail på; xeenonn (AlfaKrøll) hotmail (dot) com hvis du er intresert.

Dette var intressant. Regner med jeg vil kontakte deg innen noen dager på oppgitt adresse.

Forresten. Følger det med grill og stjerne tilo panseret? Siden du ikke nevner lyktene så regner jeg med du ikke har dette, eller hva?

Selfølgelig er det med stjerne og grill. Har lykter også, men de er sprukket etter en varm dag på Vålerbanen :lol: Men du skal selfølgelig få kjøpe de også om du vil :wink:

Send en mail, så skal jeg fikse bilder også blir vi enige om pris og frakt osv ...