Jump to content

1997 W210 220D Motorfeil

Recommended Posts

Posted

Hei

Har en Om604 motor der EPC lampa lyser. en sjelden gang slår ikkje lyset seg på og bilen fungerer som den skal.

Har funne en feil på måleren som står litt etter luftfilteret. kan dette gjere at bilen går i nødmodus?

IMAG0024.jpg?t=1289153835

Posted

ja er et brud, Søkte opp på delenummeret og fant ut , delenr: 000 542 2818 SENSOR LUFTTEMPERATUR. Men kalles kansje luftmassemåler?

Har bestilit ny og håpa på det beste. Har hørt at dieselpumpene er en svakhet på disse motorane :?.

Bilen ruser seg opp til 1500 rpm med engang eg starter og so dauer den. kan vel tyde på sensoren ?

Takker for svar  8)

Posted

Jeg hadde en 1995-modell C220D som EDC-lampa slo inn hvis det var kaldt ute, og da var det umulig å få kjørt den. Merkelig gange. Men så kunne den være helt fin etterpå. Den var dieselpumpa overhalt et år i forveien på, til den nette sum av over 16 000, så det kan nok stemme at den er en svakhet.

Posted

Dette ser ut som lufttempmåleren. Den sitter i luftmengdemåleren og

måler temperaturen på luften som passerer. Er nok trolig at den kan lage

problemer, ja.

• 2 weeks later...
Posted

Har fått skifta tempratursensoren uten hell. Motoren jager av og til når den står og går på tomgang. Den har ogso gått opp på ca 1500 rpm for so å gå ned på normal tomgang. Motoren kan fungere normalt en stund før den begynner å tulle igjen. Trur de må vere dieselpumpa som er gåen. Har skaffa meg ei dieselpumpe, men der er det feil el kobling. der er "hun" kobling på pumpa som står i bilen og "han" kobling på den som eg har skaffa. Men går vell and å flytte over?

Posted

Sjekk først att alle dieselslanger er tette så den ikke drar falskluft.  Slangene inn og ut fra filteret

er av plast, så det er enkelt å se om det kommer luftbobbler inn på dieselpumpa.

Dette kan få epc lampen til å lyse,  og motoren til å oppføre seg tullete...........

Hadde samme problemet selv.  Overhalte dieselpumpa for x anntall tusen, :banghead:  men bilen ble ikke bedre av det.

Skiftet 6 cm med dieselslange, og bilen gikk som en " kule"..

Posted

Har no skura ut radiator og alt framma i dieselpumpa. skulle til å løyse av slangen på dieselpumpa, Då eg oppdaga 2 luftbobler i plastikslangen som går inn på dieselfilteret. Litt surt og oppdage dette når pumpa omtrent er ute. Artig at du svarte på de som eg hadde tenkt å spør om no  :lol:. Takker for svar  :D

Posted

Feilen låg ikkje her heller. er nukk dieselpumpa som er gåen  :(

• 7 months later...
Guest Trond
Posted

Hei.

Har en E220 D med samme symptomer som du beskriver her. Fant du ut hva som var galt tilslutt