Jump to content

Recommended Posts

Posted

her er litt bilder og info om bilen min som eg no har hatt i 2 år.

det er en tildigere taxi som hovedsaklig har gått i trondhjem siden den ble importert i 2002. der gikk den til 2006 da min stefar kjøpte den og hadde den i 2 år før eg kjøpte den av han.. ( han kjøpte 05 mod s211).

eg har etterhvert gjort litt av hvert med den:

lakkert front (panser, fanger, skjermer og grill)

byttet til depo black lykter og linsegrøftelys

3" eksos fra turbo med en lydemper som går ut i 4 enderør.

xenon 6000k i alle lys (50w i fjernlys)

laget en "lippe" under frontfanger, siden det er omtrent umulig å kjøpe noe.

justerbart senkesett

chip fra TS Racing+ og koblet ut EGR ventil

har hatt av innsug, intercooler og turbo får rengjøring og sjekk. skal bytte intercooler i vinter siden den originale ikke klarer å holde innsugtempen nede.

bygget anlegg med blant annet:

pioneer spiller

focal komponentsett fremme

dls komponentsett bak

focal mellomtone i hattehylle

rockford monoblokk montert til en rockford t1 12"

mds digitalforsterker 1 CH montert på to JBL p1222

harman kardon 4 kanaler brokoblet til frontsett

jbl til bakhøytallere

40 farad kondensator.

hadde 18 frem til juli.

235/40 18 fremme på 8,5! x18 fremme og 285/30 18 på 9.5 x 18 bak. zito felger

har nå fått på noen 19 zito titan  :D men har ikke bilder av bilen med de enda...

03042010027.thumb.jpg.fd45974215f5857110cfed0935901d0c.jpg

• 5 weeks later...
Posted

på tide med en liten update her tenkte eg :)

da var 210 for lengst parkert får vinteren og alle mine forbedringstanker som er kommet i løpet av sommeren må vekkes til live :P

det som skal gjøres:

levere inn dyser for rens

bytte foringer på travers bak+ muligens bytte noen bremserør som ligger oppunder der....

montere større intercooler ( den gamle holder ikke innsugstemperaturen lav nok)

bytte til smalere framdekk, fra 245.35.19 til 235.35.19 (subber bittelitt i sving og humper)

bytte diffolje (synger litt av og til)

utvendig:

lakkrense og polere bilen med maxpro royal pro og legge på et lite lag med maxpro safir pro uv voks.

innvendig rens av seter

sote blinklys i speil og autopassbrikke

ny skiltplate

vurderer å bytte til sotet klarglass baklykter i LED ( noen formeninger om det??)

ellers så tar eg alltid imot tips til hva som kan blir bedre :)

Posted

Hei! Flott bil du har, at svart W210 er lekkert er jo ingen hemmelighet.. :wink:

Når det gjeld forbedringa er eg heilt enig i at bilen din vil kle å få oppdatert baklyktene også. Eg veit ikkje heilt om eg likar LED eller ikkje, største argumentet mot er at det lyser veldig uoriginalt ut, og at dei ikkje dannar anna mønster enn ein firkant, i motsetning på til f. eks 212. Eg har imidlertid sett LED baklykter som lyste i to store striper som hang sammen i ein bue innerst, der vi har tåkelykt på eine sida og ingenting på andre, altså i smålyktene på luka. Desse var rå, men eg finn desverre ikkje bildet igjen. Eg trur det var ein amerikansk 55 AMG. Når det er sagt syns eg du skal passe på å få den typen lykter med rød ring rundt, slik som originalt:

MaxAudio@121.jpg 10895.jpg

Her er i samme stil som originale Avantgarde,                                        I motsetning til disse som kanskje er meir moderne, men ser meir uoriginale ut.

Her er forøvrig ein Youtubefilm der du virkelig ser kor flotte dei lyktene i avantgarde stil med LED er!

Så over til ein heilt annan ting! Du og eg har jo relativt like bilar, ekteriørmessig, sjøl om du har gått for ein langt meir sportslig stil enn eg har, og sjølv om eg har forkromma lyktehus har eg plana om å få lakkert dei svarte "pølsene" i fangarene og langs bilen i svart. Eg syns dette gjer bilen svært mykje finare, eg har dessuten undersøkt korleis dei er å demontere, og det er ein enkel sak! Bak og framfangaren må av, begge disse tinga er lett (framfangaren har du jo hatt av sidan du har nye lykter, så ingenting fastrusta der antar eg  :lol:) Deretter skrur du berre ut ein skrue innifrå på døra for å av listene på døra, og innifrå bak plastavdekningen på forskjermen for å få av den med emblem på. Får du dei i samme farge som bilen gjer det underverker!

(Det er jo dessutan standard på Avantgarde, og står bedre til dei svarte fronlyktene dine)

Ellers er det ein flott bil du har! Kunne godt tenkt meg nærbilder av den frontleppa du har laga deg!  :D

• 3 months later...
  • 3 weeks later...
Posted

fikk tatt noen fine bilder i dette flotte været vi har på vestlandet fortiden :)

her ser dere bedre forskjellen med de nye 19" felgene...

lurer faktisk på å selge bilen til sommeren men vet ikke helt hvilken prisklasse eg kan legge meg i... siden bilen er kjørt langt...

noen forslag eller inntreserte?

180420113562.thumb.jpg.9f8293c80986ac29f34dea884f0259e1.jpg

180420113572.thumb.jpg.9802a668d3b1e9ca6bb57988d7564428.jpg