CHARLIE Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Noen her som kunne tenkt seg å hatt SV på skiltplatene sine? Link til artikkel; http://e24.no/bil/article3891265.ece Quote
Tonny S212 Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Hei. jeg har gjordt klart at jeg ikke vil ha SV skilte på min nye bil som jeg regner med og få i slutten av november eller i desember. det er jeg som må betale for bilen og ønsker og velge selv, det var ikke så lett BOS vil ikke la meg velge dei vil ha Bergens skilte på biler som dei selgte dette hadde med bonus og markets andelre og gjøre,jeg vil ha ZZ som den siste bil, får krangle litt på dette???? Tonny Noen her som kunne tenkt seg å hatt SV på skiltplatene sine? Link til artikkel; http://e24.no/bil/article3891265.ece Quote
Einar Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Da er det vel så enkelt, at du sier til BOS: Hvis ikke ejg får skiltnummeret jeg ønsker, så handler jeg der jeg får det. Skiltnummer har vel ingenting med bonus å gjøre, men kanskje noe med gratisreklame. Quote
Tonny S212 Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Hei jeg er helt sikker på at du har rett, har heller ikke hørt på dei andre nye biler jeg har kjøpt at jeg ikke kunne velgr skilt fra et annet fylke, kjøpte ny MB i 2003 i Haugesund den fikk ST skilte som er Bergen. jeg syndes at når man har bildilla må man velge selv. ser og at gamle regget norske biler skifter skilter der er jo mye tyveri av skilter i Norge og da får du nytt skilt nr har jeg hørt?? Tonny Da er det vel så enkelt, at du sier til BOS: Hvis ikke ejg får skiltnummeret jeg ønsker, så handler jeg der jeg får det. Skiltnummer har vel ingenting med bonus å gjøre, men kanskje noe med gratisreklame. Quote
TEH Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 SV hadde jeg hoppet glatt over gitt. Men det hadde jeg også gjort med bullshitt skiltene til Bærum. ZZ derimot er gromt Quote
Olav Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Grunnen til at forhandlerne ikke ønsker å levere bilene med andre skilter er at statistikken over bilsalg følger registreringsdistriktet. Så hvis BOS i Bergen registrerer en bil med f.eks "Bullshitskilter" (BS=Bærum) så kommer ikke den bilen på registreringsstatistikken i Bergen. Så på papiret vil det se ut som Mercedes taper markedsandeler i Bergen. De fleste forhandlere registrerer jo også sine biler selv. De får utdelt et antall skilter til lager, og legger de inn i motorvognregisteret selv. Skal de registrere en bil og skaffe skilter med andre bokstavkombinasjoner blir det et merarbeid for dem. Men jeg tror nok at de fleste vil strekke seg langt hvis kunden går ut døra fordi han ikke får det skiltet han ønsker. Quote
LuckyDuck Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Tror ikke jeg heller ville hatt SV på skiltene på en evt ny bil. Mest på grunn av at det blir litt ironisk å trille rundt i en bil med SV-skilter og ikke stemme på S.V. Quote
Tor Erik Skaug Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 jeg har kjøpt bil på star autoco to ganger no, å jeg ble spurt begge gangen om jeg ville registrer bilen på oslo, bærum el lillestrøm skilt Quote
CHARLIE Posted November 6, 2010 Author Posted November 6, 2010 Gjentar spørsmålet: Noen her som kunne tenkt seg å hatt SV på skiltplatene sine? Link til artikkel; http://e24.no/bil/article3891265.ece Quote
Thomas Madsen Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Gjentar spørsmålet: Noen her som kunne tenkt seg å hatt SV på skiltplatene sine? Link til artikkel; http://e24.no/bil/article3891265.ece Hva er poenget med å gjennta ett spm 5 poster under første post om det ???? Quote
TEH Posted November 6, 2010 Posted November 6, 2010 Gjentar spørsmålet: Noen her som kunne tenkt seg å hatt SV på skiltplatene sine? Link til artikkel; http://e24.no/bil/article3891265.ece Hva er poenget med å gjennta ett spm 5 poster under første post om det ???? Kanskje å få tråden på rett spor Quote
Geggi Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 99% gir vel f... i hvilke bokstav og tallkombinasjoner som står på bilen (bortsett fra oss nerder da som er i den siste 1% kategorien) Jeg ville ikke hatt SV om jeg kunne velge det bort og husker også tilbake noen år da var det også ramaskrik i Bergen da SR-skiltene var oppbrukt og SS-skilter var neste alternativ. Som kjent droppa de da disse SS-skiltene av hensyn til at mange gamle bergensere kobla det mot SS fra 2. verdenskrig... Selv ser jeg at det er veldig pop i Stavanger med ZZ (Lakselv/Finnmark) og en kompis har regga 2 biler med slike siste året. Det er også veldig pop å stjele skilter om dagen. Har en svigerinne som ble frastjålet begge skiltene på sin Mondeo etter 5 minutter inne på Mega i Sola sentrum denne uka. Hun har nå nye RK-skilter og de sa på Biltilsynet at dette skjedde flere ganger i uka her i Stavanger. Mange øst-europeere med skumle hensikter setter de på sine biler under raid for det vekker mindre oppsikt enn disse LT/EST/LV/PL/ROM/BG-skiltene sine. Litt i tvil om jeg ville hatt RK ellerr ZZ selv, men har DN nå da på min brukte bil og det er ikke spesielt spennende... Quote
Einar Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Skal jeg være dønn ærlig ville jeg ikke hatt ST som jeg har på min nåværende heller, ei heller BP som på gamle bilen, CE som på 250`n eller DH som det var på min E300D. Kunne egentlig tenkt meg Nashvilleskilter, som er det mest lokale her, altså NV for Notødden. For min del blir en bil mere uinteressant om den er regga i oslo eller bærumstraktene, vil helst ikke bli assosiert med det, og bilene er stortsett mye brunere under. Og uten å fornærme noen, vil jeg også helt unngå å bli assosiert med brautende skarrende grisekjørende bergensere. Men ser jo hva slags skilt jeg har hatt. ND, ND, CC, JC, ND, ND, VE, PC, PA, PX, NE, LS, DH, BP, CE og ST, og det jeg har likt best å ha på skilta er ND, mens skiltnummeret jeg likte best var PC58700, og når det var på en bil det var tatt inn 25 stk av syns jeg det var tøft.. Quote
Thomas Madsen Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Personlig ville jeg vel heller kjørt med SS skilter enn SV skilter Begge burde vært droppet. SV skilt skal jeg ihvertfall aldri ha. Quote
Tor Olav Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Kunne egentlig tenkt meg Nashvilleskilter, som er det mest lokale her, altså NV for Notødden. du er sikker klar over det, men Seljord og Bø hører også inn under her. personlig, ville eg nok også gått for NV skilt om eg fikk velge. Quote
E220 Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Gir faktisk faen i hva skilter som er på bilen, men kan jeg velge blir det nok ikke SV nei siden jeg ikke tåler tryna på halvorsen å resten av SV gjengen. De kan brenne i helvede for min del. Men den dag en kan kjøpe personlige skilter blir det noe annet. Quote
Einar Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Kunne egentlig tenkt meg Nashvilleskilter, som er det mest lokale her, altså NV for Notødden. du er sikker klar over det, men Seljord og Bø hører også inn under her. personlig, ville eg nok også gått for NV skilt om eg fikk velge. Faktisk så hører me her i Lonne innunder NF, men liker Nashville bære Quote
Jøran89 Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 For å si det sånn. Vist jeg i fremtiden skulle lete etter drømmebilen og jeg finner den, så spiller det liten rolle hvordan skilt den har. Jeg hadde tatt den selv om det hadde stått navnet til styggen sjøl på skiltene... Tulle diskusjon, spør du meg. Quote
viper Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Det er det som er mellom skiltene som er viktig, hva slags kombinasjon som står på skiltet er da klekkende likegyldig! Quote
E_S Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Alt er bedre enn SV på skiltet! Selv SS, KU og slikt som ikke er i bruk er bedre. Hadde jeg kjøpt en bruktbil med SU-skilter hadde jeg nok også "mistet" dem, SU er jo som kjent ungdomsorganisasjonen til SV.. Hadde jeg importert en bil eller kjøpt ny så jeg kunne velge mellom alt som er i bruk, hadde det trolig blitt AA eller ZZ, bare fordi det er de to første og to siste bokstavene i alfabetet. Bilen min har PX-skilter, det funker, men sørlandet gir meg bibelbelte-assosiasjoner.. Quote
repvik Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Gir faktisk faen i hva skilter som er på bilen, men kan jeg velge blir det nok ikke SV nei siden jeg ikke tåler tryna på halvorsen å resten av SV gjengen. Det blir jo litt selvmotsigende. Gir du faen, eller bryr du deg om det står SV? Quote
E220 Posted November 7, 2010 Posted November 7, 2010 Du skjønner sikkert fint hva jeg mener hehe men som jeg skrev så gir jeg egentlig faen. Men finner jeg på å kjøpe ny/importere bil så velger jeg nok bort SV spesielt siden alle i omgangs kredsen min veit hvor mye jeg hater disse klovner å ville brukt et sådan skilt for alt det var vært hehe ellers kunne der fint stått både SS eller fitte på skiltet for min del. Har vel Bærum skilt på nuværende bil eller olje lekasje skilt(BP) Gir faktisk faen i hva skilter som er på bilen, men kan jeg velge blir det nok ikke SV nei siden jeg ikke tåler tryna på halvorsen å resten av SV gjengen. Det blir jo litt selvmotsigende. Gir du faen, eller bryr du deg om det står SV? Quote
Geggi Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Litt gammel tråd for oss med skiltnummer-fetisjisme men vekker den til live igjen da temaet er aktuelt igjen pga ny bil om 2 uker. Har alltid hatt sansen for ZZ-skilter da det hvertfall her i Stavanger er nesten bare tyske biler som MB, Auda og Kebabtraller som har det. Var en tur i Bergen nylig og der var det ekstremt mange som hadde disse og det er nok pga SV-skiltene som er der nå. Men det ble helt feil når Hyundai varebiler og annet ræl kjørte rundt med det ZZ er fremdeles sexy i Stavanger synes jeg hvertfall så det blir nok heller det enn RK... tror jeg. BS, SV, SD, PR, DP er hvertfall uaktuelt. Ser det er andre også ute i det store utland som har interessen http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10119528 Quote
Olav Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Hadde det vært firmabil kunne du jo registrert den i Fredrikstad. AS. ) Quote
Davor Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Så en splitter ny Audi A6 for noen dager siden med SV skilter. Quote
Recommended Posts