Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Jeg har kjørt en del forskjellige modeller opp igjennom. tre w124, 230, 320 og 420. Kjører nå en w202 230T. Har lyst på en E-klasse igjen men vil gjerne ha litt oomf, og det er vanskelig å finne w124 med lav km og stor motor. Eier en svensk w124 420 med 150.000km i strøken tilstand, men har ikke lyst til å begynne med ombygging. (muligens til salgs om noen mnd'er) Tenkte derfor på¨w210 420. Har prøve kjørt en del av dem allerede og har vært fornøyd med det jeg har kjørt. Har sett litt ekstra på disse:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25008805

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23625084

den første er en us utgave med lav km og den andre er norsk med relativt høy km, men svært godt vedlikeholdt. Den sistnevnte virket som om den bare tente på 7 sylindre. Den første har stått mye de siste årene og hadde tikking på tomgang. Noen synspunkter? Jeg bytter bil ganske ofte og er interessert i videresalgsverdi på noen års sikt.

Tusen takk for alle innspill!

Posted

Er den grå W210n er en ekte us utgave?  Har de ikke fjernet markeringslysa i støtfangeren foran og skiftet koffertlokk da?

Koffertlokket for us biler bygges med smalere skiltplass...

Den har nå et speedometer med miles og annen us skrift... Har du sjekket VIN?

Jeg hadde gått for stasjonsvogna, fremstår bedre. Den er jo skikkelig påkostet i det siste..

Men finn ut hva som gjør at den ikke fyrer på alle, sjekk det opp skikkelig, så du ikke går på en smell med store utgifter....

Posted

Er den grå W210n er en ekte us utgave?  Har de ikke fjernet markeringslysa i støtfangeren foran og skiftet koffertlokk da?

Koffertlokket for us biler bygges med smalere skiltplass...

Den har nå et speedometer med miles og annen us skrift... Har du sjekket VIN?

Jeg hadde gått for stasjonsvogna, fremstår bedre. Den er jo skikkelig påkostet i det siste..

Men finn ut hva som gjør at den ikke fyrer på alle, sjekk det opp skikkelig, så du ikke går på en smell med store utgifter....

Takk for godt innspill. Ganske sikker på at den den er ekte US, man skal sjekke VIN for å være sikker. Noen som vet hva US utgave innebærer? er det en Elegance eller Avantgarde f.eks.? Tror bakluke og en del skjermer et tatt pga rust. Mulig derfor den har europeisk bakluke.

260.000 er mye med tanke på videresalg syns jeg. Vanskelig å få noe særlig penger for en w210 som har gått 300.000 ++ er det ikke det?

Posted

I VIN kan du lese hvor bilen er produsert, men må kanskje vel ha litt hjelp fra gutta her på forumet for å 'dekode' den, men det skal være ganske tydelig hvor bilen er 'limt sammen' ja....

Skal vel ligge ute på den der russiske sida.... men min link funker ikke lenger. Noen som har den?

Posted

Den første er nok en elegance, det ser du på dørhåndtak og høyde. Den har nok også grønt glass ser det ut som.

Den har fått skifta grill, markeringslys framme er fjerna og bakluke er euro versjon.

Hva med km-teller? Husker ikke i farten om den kan omprogrameres til km? (Eller viser den fremdeles miles?)

Ser utetemp er forandra til Celcius

Den viser miles fortsatt. Er det flere som mener jeg burde betale 10.000,- mer for en bil som har gått nesten dobbelt så langt? hvorfor det?

Posted

Jeg har ikke brukt for stasjonsvogn, så jeg ville hatt sedan.

Lite km er vel egentlig å foretrekke, hvis tilstand forøvrig er sammenlignbar.

Når det gjelder km/miles, ser jeg jo nå at det står jo miles på telleren og km i anonsen.  :D

86662 miles er vel omtrent 139000 km?

Posted

Den viser miles fortsatt. Er det flere som mener jeg burde betale 10.000,- mer for en bil som har gått nesten dobbelt så langt? hvorfor det?

430 er det vanskelig å si noe om prisen på. Jeg syns de er latterlig billige, og hadde jeg vært i markedet for 210, hadde jeg nok sterkt vurdert en sånn. De koster jo ikke stort mer enn en sammenliknbar E230.

Av de to du viste fram, syns jeg det var en døll sedan og en tøff stasjonsvogn. Jeg hadde definitivt vært mest interessert i stasjonsvogna, men så kjører jeg jo stadig rundt med alt mulig ræl baki, har både bikkje, barnevogn og "sånt". Er det originalt med plast / skinn på sidene baki?

Forutsetter selvsagt at selger får sjekket opp i hvorfor motoren ikke går som den skal, og at de er i den stand de er oppgitt å være.

De som kjøper mb er vel etter hvert mer opptatt av rust enn av km.

Posted

Tusen takk for alle innspill! Jeg fikk sedanen for 108.000,- og det er så billig at jeg kan gjøre litt med den. Plukker den opp så fort jeg får lagt ut og solgt min C230T Elegance. Den er rustfri, strøkent skinnint og perfekt servicehistorikk så det skulle gå greit. Snakket med Hauk Motor i Skien som sa de kunne sette inn en 500-motor m/ 120.000km. Altså samme motor som 4,2ltr, M119, men her med 79 torques og 47hk mer. De ser ifølge Hauk helt like ut (jmf evt innsigelser fra biltilsynet.) Med 420-motoren i bytte kostet jobben kun 10.000,- for motoren og arbeidet. Er det noen som har kjennskap til noen åpenbare problemer med dette motorbytte? Så vidt jeg vet tåler girkassen mye mer dreiemoment så det skulle ikke være noe problem.

Posted

Tusen takk for alle innspill! Jeg fikk sedanen for 108.000,- og det er så billig at jeg kan gjøre litt med den. Plukker den opp så fort jeg får lagt ut og solgt min C230T Elegance. Den er rustfri, strøkent skinnint og perfekt servicehistorikk så det skulle gå greit. Snakket med Hauk Motor i Skien som sa de kunne sette inn en 500-motor m/ 120.000km. Altså samme motor som 4,2ltr, M119, men her med 79 torques og 47hk mer. De ser ifølge Hauk helt like ut (jmf evt innsigelser fra biltilsynet.) Med 420-motoren i bytte kostet jobben kun 10.000,- for motoren og arbeidet. Er det noen som har kjennskap til noen åpenbare problemer med dette motorbytte? Så vidt jeg vet tåler girkassen mye mer dreiemoment så det skulle ikke være noe problem.

108.000 for den bilen må være mye bil for penga hvis den er så bra som det kan virke som.

Er disse V8-modellene så til de grader tørste at folk ikke vil ha dem, eller er det bare at alle TROR de er det?

10k for det motorbyttet hørtes merkelig billig ut. Det kan jo ikke være mer enn bare jobben, og hvorfor vil de bytte en 500-motor i en 420? Hvis det virkelig stemmer, så ville ikke jeg vært i tvil, men er det egentlig noe særlig forskjell? Er det ikke "bare" 306 hk i 500-motoren?

Posted

Er disse V8-modellene så til de grader tørste at folk ikke vil ha dem, eller er det bare at alle TROR de er det?

Ut fra MB's specs er ikke 420/430 så mye verre enn 320...

Jeg har en høyrefot som lett dras mot å utnytte de hestene når de først er der (så jeg regner med jeg ville fått litt høyere forbruk) men det kunne jeg glatt levd med.

De fleste gøye ting koster penger...  8)

Posted

Det var akkurat det jeg tenkte også. på motorveien i 120km/t ligger de godt under 1ltr. I bykjøring regner jeg med 1,5ltr på mil. I snitt blir ikke det så verst en pris for så mye kjøreglede som den V8ern byr på eller hva?