Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har vært borti noe sånt?

Jeg sliter med at varmeapparatet varmer litt dårlig, særlig på høyt turtall. Jeg har noe tunapgreier jeg skal teste først, men hørte også snakk om at MB har en egen type sitronsyre eller noe sånt som kan brukes.

Posted

Har prøvd oe sitronrensen på en 260. Der fungerte den meget bra, fikk ut masse møkk. Eneste er at det er litt mer jobb en bare å fylle på og tappe av. vi luftet hele anlegget ink motor blokka. Skylte igjennom mange ganger. akkuratt slik det er beskrevet i wis.

sitronrensen har nr 000 989 10 25 11. Bør blande den med vann før du heller den på tanken da den har en tendens til å klumpe seg.

Posted

Hei

jeg brukte sitronsyre på en båtmotor der gikk varm, med meget god resultat. blannet sytronsyret med vann før jeg fylte dette på, fjernet først termostaten og kjørte med det i motoren ca 10 timer, spylte motoren meget grundig etter. det du må huske er at etter du har resnet motoren må du bytte kjølevæske etter en kort stund, da motoren er helt renset for alt innvendig belegg, det er korosjonshemmer i kjølevæsken der blir spist opp. lykke til

Tonny

Noen som har vært borti noe sånt?

Jeg sliter med at varmeapparatet varmer litt dårlig, særlig på høyt turtall. Jeg har noe tunapgreier jeg skal teste først, men hørte også snakk om at MB har en egen type sitronsyre eller noe sånt som kan brukes.

Posted

Hei

jeg brukte sitronsyre på en båtmotor der gikk varm, med meget god resultat. blannet sytronsyret med vann før jeg fylte dette på, fjernet først termostaten og kjørte med det i motoren ca 10 timer, spylte motoren meget grundig etter. det du må huske er at etter du har resnet motoren må du bytte kjølevæske etter en kort stund, da motoren er helt renset for alt innvendig belegg, det er korosjonshemmer i kjølevæsken der blir spist opp. lykke til

Høres lovende ut.

Er det bare å kjøpe sitronsyre, eller bør man kjøpe den originale fra MB?

Tenkte prøve tunapen jeg har først, og se om det har noen effekt. Tror kanskje den er litt "snillere" enn sitronsyre. I følge bruksanvisningen skal den bare være på i 20 minutter, syns det virket litt snaut hvis det er mye inngrodd drit. Jeg leste et sted at det ikke var lurt å bruke grønn kjølevæske, og det er nok nettopp det jeg har gjort de siste årene. Noe spygrønt fra en lokal bilrevisita, produsert av Quaker State.

Hvordan går det med slanger og slikt hvis man bruker sitronsyre?

Posted

Fikk ikke problemer med slanger etter at vi flushet bilen, annet en etterstramming av slangeklemmer. wis sier derimot at det skal skiftes ekspansjonstank og fylles kjøleveske med riktig spec.

Posted

Hei

20 minutter er alt for lite, sitron syre gjør ingen skade som ikke er der fra før, jobber i norsjøen der bruker vi det ofte til og rense div, utstyr. jeg vil anbefale og fjerne termostaten da er det letter og spyle motoren etter behandlingen. sitronsyre har en egenskap som gjør at når den er brukt opp renser den ikke mere du kan gjerne ta to gange hvis du ikke er sikke på at motoren er ren nokk 

Tonny

Hei

Høres lovende ut.

Er det bare å kjøpe sitronsyre, eller bør man kjøpe den originale fra MB?

Tenkte prøve tunapen jeg har først, og se om det har noen effekt. Tror kanskje den er litt "snillere" enn sitronsyre. I følge bruksanvisningen skal den bare være på i 20 minutter, syns det virket litt snaut hvis det er mye inngrodd drit. Jeg leste et sted at det ikke var lurt å bruke grønn kjølevæske, og det er nok nettopp det jeg har gjort de siste årene. Noe spygrønt fra en lokal bilrevisita, produsert av Quaker State.

Hvordan går det med slanger og slikt hvis man bruker sitronsyre?