Jump to content

Slutt for m111 motor

Recommended Posts

Posted

Hei, har en baby banz W202 1.8 220km som starter ikke lenger, har eid bilen i over 2 år uten en eneste problem, vel bilen var alltid treg men lett starta. For noen dager siden skiftet jeg (blå) kjøleveske ting funka fint, for bilen slet med temp. før (maks 80-82). Så kjørte jeg ca 50 km med en meget dårlig drag slet med å komme opp i 100km/t, så stoppet jeg motoren og startet igjen da flytta bilen seg såvidt med full gass 20km/t slo av motoren men der ble det slutt . Mekanikere på ett verksted klødde seg i hode etter en lang diagnose, alt var ok, toppakning ok, bensintrykk/pumpe ok. En ting til er at jeg sjeldent fylte på full tank, kondens? Håper

Guest Gjesten
Posted

Står den på verksted er det ikke lenge for de å finne det ut så du får nok svaret i morgen.

Kanskje bare en tett kat eller en annen bagatell.

Posted

Nei, den var jo litt rødaktig men der og da tenkte jeg at den er sikkert kun godt skittent, og at det skal ikke brukes rød kjøleveske på min bil..

Posted

Merkelig om feil kjølevæske skulle medføre at motoren ikke starter siden kjørt

distanse og tidsrom er så kort. Det største problemet med feil kjølevæske er

vel korrosjon/tæring på alu-deler og det skjer ikke etter så kort tid. Eller?

Posted

Merkelig om feil kjølevæske skulle medføre at motoren ikke starter siden kjørt

distanse og tidsrom er så kort. Det største problemet med feil kjølevæske er

vel korrosjon/tæring på alu-deler og det skjer ikke etter så kort tid. Eller?

Å blande rød + grønn/blå kjølevæske er vel omtrent som å blande vann, sand og sement.

Posted

Hei, problemet er LØST, grunnen at mercen min blei dau er at framre deler av kat ble "skyvet" inn i eksosrøret. Tennplugg ledninger ble plassert feil pr tennplugg på siste service, det er en av grunnen at katalysator gikk i oppløsning. Tro det?

Men nå tørr jeg race mot ferrari da :D

Posted

...Tennplugg ledninger ble plassert feil pr tennplugg på siste service, det er en av grunnen at katalysator gikk i oppløsning.

Er det sant, ble de satt i feil tenningsrekkefølge!? Hvor tok du service hen?