Jump to content

hjelp..trenger felger..

Recommended Posts

Guest BIMMER_LOVE
Posted

hei en venn av meg trenger felger til sin MB CLK W208..og jeg er ikke noe særlig inn i benz da. og det er ikke han heller :) så jeg trenger litt hjelp med boltsirkel og inpress og alt det der.

og jeg ville blitt veldig glad hvis dere junne gitt meg tips om forskjellige felger, har helst lyst på krom felger med brei kant. men det går bar med alu felger med brei krom kant :D

Takk på forhånd

Guest BIMMER_LOVE
Posted
Hei! Ta en titt på 18" Lorinser til salgs under "Til salgs" på forumet. :) De står på side 2.

takk for svar.. jeg vil helst ha 19"eller20"..var fine de felgene..

Posted
Hvem er Johannes Lunde? Har ikke hørt om ham.

Han som eier Johs.Lunde Transport, Johs. Lunde Dekkservice, Nordan Transport, Nortemp Transport, Brandshaug Transport, Grimestad Transport, Høiland Transport, Egersund Havnetransport, Fjelstad Transport++++++++++.

Spiller ikke noen rolle hvem han er, det var CLKen og felg/dekk dimensjonen på bilen hans som var poenget her. :wink:

Guest BIMMER_LOVE
Posted
Hvem er Johannes Lunde? Har ikke hørt om ham.

Han som eier Johs.Lunde Transport' date=' Johs. Lunde Dekkservice, Nordan Transport, Nortemp Transport, Brandshaug Transport, Grimestad Transport, Høiland Transport, Egersund Havnetransport, Fjelstad Transport++++++++++.

Spiller ikke noen rolle hvem han er, det var CLKen og felg/dekk dimensjonen på bilen hans som var poenget her. :wink:[/quote']

har du noen bilder av felgene hans? og hva slags felger er det du har på bildet ditt?

Posted

Han kjøpte nye Artec ME 8,5x19" ifjor (listepris hos Felgimport 9400,-+mva pr stk), men etter et møte med de FANTASTISK fine og flotte veiene vi har her i landet, så sprakk to av felgene. Derfor satte vi på "SLR" felger i 19" på bilen hans i forrige uke. Ble ikke feil det heller!!!! :lol:

Felgene i min avatar heter MAE Crown-Jewel. De er 3-delte med høyglanspolert edelstål-kant. Mer om disse felgene kan du se på "mae-autodesign.de". :lol:

Guest Johan Stub
Posted
satte vi på "SLR" felger i 19" på bilen hans i forrige uke. Ble ikke feil det heller!!!! :lol:
Er det disse turbinfelgene?
Guest Johan Stub
Posted

Det var en SL 350 på Gol som hadde turbinfelger. Det var ikke de værste felgene jeg har sett.

Har du en link til de felgene som dere satt på CLK'en?

Posted

Nei. Det eneste du kan gjøre er å gå inn på "lundedekk.no", gå inn på felgliste 1. Der finner du frem til Mercedes, type, modell, størrelse på felg osv. Det skal stå bilde av SLR-look felgen der! :wink:

Guest Johan Stub
Posted

Skulle gjerne sett disse på en CLK. Ser de anbefaler disse i 18" til min CLK...

Koster vel ikke noe særlig disse vel?

Posted

18" felger har vi på lager på jobben. Pris kommer jo litt an på hvor dyre dekk du vil ha, men fra ca 11500 med billigste (GODE billige, IKKE Korea-dekk)dekkalternativ bør du nok rekne med for hele settet :lol:

Posted

Korea er vel ikke så gale, det... men igjen; hva er gode BILLIG-dekk? Jeg ser en motsetning i det utsagnet!

Fikk nemlig noen gode billigdekk fra Dekkmann i fjor - Sportiva 18" 215/45 - som visstnok var produsert av Goodyear osv. Men ikke faen om dette er GODE dekk. De støyer, de er lite "behaglige" og de slipper på vått føre hvis man gir litt ut av svingen...

Så jeg bare spør (og du bør komme med noen skikkelige navn jeg kan forholde meg til :D ); hva heter disse gode billigdekkene!

Forøvrig var ikke drøye 11.000,- all verden for slike felger! Jeg synes de er tøffe - men det blir gjerne litt overkill på en 210 E-klasse!?

Guest Johan Stub
Posted
Forøvrig var ikke drøye 11.000' date='- all verden for slike felger! Jeg synes de er tøffe - men det blir gjerne litt overkill på en 210 E-klasse!?[/quote']

Hva tror du om disse på CLK da?

Posted

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

...har lyst på en clk eller slk selv - MED slike felger, ja!

Guest BIMMER_LOVE
Posted

shit...de MAE felgene er driiit fiine..jeg trur jeg er forelska i de..noen som vet pris på de i 20" til clk w208? eller noen som er forhandler av de her i norge..

Posted
Korea er vel ikke så gale' date=' det... men igjen; hva er gode BILLIG-dekk? Jeg ser en motsetning i det utsagnet!

Fikk nemlig noen gode billigdekk fra Dekkmann i fjor - Sportiva 18" 215/45 - som visstnok var produsert av Goodyear osv. Men ikke faen om dette er GODE dekk. De støyer, de er lite "behaglige" og de slipper på vått føre hvis man gir litt ut av svingen...

Så jeg bare spør (og du bør komme med noen skikkelige navn jeg kan forholde meg til :D ); hva heter disse gode billigdekkene!

Forøvrig var ikke drøye 11.000,- all verden for slike felger! Jeg synes de er tøffe - men det blir gjerne litt overkill på en 210 E-klasse!?[/quote']

I Korea produseres det mye rart, og ikke alt trenger å ha så veldig god kvalitet. Med "billige Korea-dekk", så mener vi dekk som KUN er produsert for å være billige. Disse er SVÆRT ofte langt ifra runde, har gjerne dårlig veigrep osv. Slike dekk er det ikke mulig å få balansert 100%, fordi de som sagt ikke er runde (men svært billige). Eksempler på slike dekk er Wanli, Nan Kang, Ling Long, Regal, Sumitumo (ofte kalt "su- meg- i toen", :lol: ). Resultatet blir ofte at kundene sitter å rister i bilene sine.

Med "Gode" billigdekk regner vi et hakk lenger opp, ofte til dekk som er produsert i Europa. Disse er litt dyrere enn "Korea dekkene", men er samtidig mye bedre. De er ofte side produsert hos kjente dekk merker, og er RUNDE. Eksempler på "gode billigdekk" er merker som Tyfoon, Barum, Federal, Falken.

Så kan du legge til litt mer penger, så kommer du opp på dyre dekk. (Ofte 1000-3000 mer for 4 stk 18" dekk). Her finner du de kjente merkene som Continental, Vredestein, Good Year, Dunlop, Michelin, Bridgestone osv. Det er disse dekkene som kjemper i dekktestene, og har de beste egenskapene. Dette gjelder både støy, veigrep, kvalitet osv. Såkalt "høy-kvalitets dekk". Når det gjelder dekk, så får du det du betaler for!! Vil du ha det beste, blir det som regel dyrt. Merk også at det lydløse dekket, som varer evig, er best på både bløt og tørr asfalt, har minst bremselengde osv. fortsatt ikke er oppfunnet. Her må du finne ut hva som betyr mest for akkurat deg, og der du kjører :)

Posted

18" felger har vi på lager på jobben. Pris kommer jo litt an på hvor dyre dekk du vil ha' date=' men fra ca 11500 med billigste (GODE billige, IKKE Korea-dekk)dekkalternativ bør du nok rekne med for hele settet :lol:[/quote']

Sjekket pris på jobben idag! Et 18" sett SLR-kopi kan vi levere for kr 11 600,- med 225/40-18 Tyfoon dekk. (Jeg har kjørt med Tyfoon i 4-5 år på S124en vi hadde. og det funket godt! Kjører fortsatt Tyfoon på arbeidsbilen i dim 205/40-17) Hvis du legger til 1500-2000 til så får du det settet med høykvalitets dekk. :)

Husk at MBE har avtale med Johs. Lunde Dekkservice i Bergen, Haugesund, Forus, Mandal og Kristiansand. Avtalen ble undertegnet i Juni, og sendt inn til Forum-ansvarlig, men er fortsatt ikke lagt ut på forumet slik at medlemmene kan få den informasjonen!

Posted
shit...de MAE felgene er driiit fiine..jeg trur jeg er forelska i de..noen som vet pris på de i 20" til clk w208? eller noen som er forhandler av de her i norge..

Regn med ca 60-70.000,- hvis du kjøper felgene i Tyskland :)

Eneste problemet med disse felgene, er at hvis du først har fått de på en bil en gang, så klarer du ikke å kjøpe noe annet en annen gang!! Blir litt hekta, på en måte. (Dyr hobby :lol: )

Posted
I Korea produseres det mye rart... Eksempler på slike dekk er Wanli' date=' Nan Kang, [b']Ling Long[/b], Regal, Sumitumo (ofte kalt "su- meg- i toen", :lol: ). .. Resultatet blir ofte at kundene sitter å rister i bilene sine.

LING LONG!!!??? Ikke rart kundene rister i bilene sine - av latter, formoder jeg!

Jeg utfordrer MB-klubbens medlemmer til å ved neste dekkskift, i full alvor, spørre etter LING LONG på 18 tommer!!!!!