Kjetil Pedersen Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Clutch pedalen vil ikke ut, og jeg må trekke den ut manuelt med handen. Noen som vet hva årsaken til det kan være? Quote
SigurdB Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 har du nok bremseveske eller er det noe forbruk av det? Sjekk om clutchpedalen og i området rundt er vått. Kan være at enten slave eller master sylinderen har tatt kvelden, og da blir clutchen helt myk med null trykk. Quote
Stein Erik S. Mangerøy Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Ja, altså luft i systemet som følger av nevnte ting kan det være, mulig det også kan være rustangrep på rør feks. Er det noe virk i clutch pedalen eller bare spretter den inn? Noe ulyder etc ved oppstart? Quote
viper Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Du har ingen trykk i systemet, det er derfor den ikke spretter tilbake. Quote
Harald Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Jeg hadde samme problem på min W115. Det var hovedsylinderen som var defekt. Quote
RuneT Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Over pedalen sitter en sylinder. Inni den er der en fjær som knekker etter lang tids bruk. Min hadde knekt på 2 plasser. Da skyver den ikke pedalen ut lenger. Jeg tok ut sylinderen, satte sammen fjæra så jeg såg hvordan den skal se ut, kjøpte pianostreng i samme tykkelse som jeg tvinna med tang rundt et skrujern i stikke, og kappa den i passe lengde. Bortimot gratis og fungerte helt fint. Quote
Kjetil Pedersen Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 Har ikke fått tid å se hva feilen er. Men takk for all tips. Nå er det bare å gå ut å se etter alle forslagene jeg har fått. Syntes bare det var så rart siden den fungerte helt fint når jeg parkerte den. Noen dager parkert og ved neste start var den slik. Hvor er slavesylinderen, utv el innv.? Quote
Kenneth_ss Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Har ikke fått tid å se hva feilen er. Men takk for all tips. Nå er det bare å gå ut å se etter alle forslagene jeg har fått. Syntes bare det var så rart siden den fungerte helt fint når jeg parkerte den. Noen dager parkert og ved neste start var den slik. Hvor er slavesylinderen, utv el innv.? er det lekasjer ser du det under bilen:) og i bremsveskebeholderen sylinderen sitter utpå girkassen på passasjersiden om jeg ikke tar feil :S Quote
Recommended Posts