Jump to content

Recommended Posts

Posted

har du nok bremseveske eller er det noe forbruk av det?

Sjekk om clutchpedalen og i området rundt er vått. Kan være at enten slave eller master sylinderen har tatt kvelden, og da blir clutchen helt myk med null trykk.

Posted

Over pedalen sitter en sylinder. Inni den er der en fjær som knekker etter lang tids bruk. Min hadde knekt på 2 plasser. Da skyver den ikke pedalen ut lenger.

Jeg tok ut sylinderen, satte sammen fjæra så jeg såg hvordan den skal se ut, kjøpte pianostreng i samme tykkelse som jeg tvinna med tang rundt et skrujern i stikke, og kappa den i passe lengde. Bortimot gratis og fungerte helt fint.

Posted

Har ikke fått tid å se hva feilen er. Men takk for all tips. Nå er det bare å gå ut å se etter alle forslagene jeg har fått.

Syntes bare det var så rart siden den fungerte helt fint når jeg parkerte den. Noen dager parkert og ved neste start var den slik.

Hvor er slavesylinderen, utv el innv.?

Posted

Har ikke fått tid å se hva feilen er. Men takk for all tips. Nå er det bare å gå ut å se etter alle forslagene jeg har fått.

Syntes bare det var så rart siden den fungerte helt fint når jeg parkerte den. Noen dager parkert og ved neste start var den slik.

Hvor er slavesylinderen, utv el innv.?

er det lekasjer ser du det under bilen:) og i bremsveskebeholderen :)

sylinderen sitter utpå girkassen på passasjersiden om jeg ikke tar feil :S