Jump to content

Lås i vranglås på bagasjerom W124 (sedan ja for de som lurer)

Recommended Posts

Posted

På 124en min har jeg fått ett lite problem med låsen på bakluka.

Normalt så har den fungert utmerket ved bruk av sentrallås, men nå skjer det lite mtp opplåsing. Hører lyder i solenoiden bak der, men den låses ikke opp. Virker som staget mellom solenoiden og låsen muligens har hoppet av/glippet over/noe som ikke er som det skal.

Nøkkel i låsen kan jeg bare glemme da den ikke har blitt brukt de siste 20 årene (bilen er forøvrig 18 år)

Da står jeg igjen med 2 muligheter... Enten borre opp låsen eller knuse en baklykt og håpe jeg klarer å få låst opp i "blinde"

Noen erfaringer? Hva er mest fornuftig å satse på?

Posted

Har du nøkkel, så er det jo kun en flaske WD-40 og en dose tålmodighet det står på?

been there, done that. Hjalp ikke så mye. Men det var for 1 år siden.. Da fungerte sentrallåsen, så jeg ga egentlig litt opp. :D

Kan gjøre nytt forsøk igjen til uka.

Posted

Prøv å gi bagasjelokket et lite puff nedover i det du låser opp bagasjen. kan hende låse kassa har kommet ut av stilling. fungerte i allefall på min 124 når den var vrang.

Posted

Få tak i noe som heter Kontakt-öl fra wurth, får ikke den opp låsen, da er ddt bare å glemme, rustløser er idioti å pen gang prøve.

Hvis ikke ville jeg bare gått amok på låssylinderen, åpna en 190 på den måten, knuste meg innover i låsen til jeg kom til låseoppknappen inni der.

• 4 weeks later...
Posted

Har nå borra opp og fjernet hele låsesylinder og knapp, men er jo selvfølgelig diverse plast og annet tull som gjør at det ikke er så lett å se patenten på låsemekanismen på bilen.

Noen som har sprengskisse tilgjengelig til lås bagasjerom 124 sedan?