Kruste Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Jeg skal skifte de nedre bakre bærearmene foran på W211 er dette en noen lunde grei jobb eller må jeg til verkstedet ? har det meste av avdragere så jeg tror egentlig ikke at det er det som evt. skal stoppe meg. Quote
Gujoni Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Jeg har gjort det og det er en grei jobb. Eneste spesialverktøyet du trenger er avdrager til bærekulen og ev. en kortet inn unbrakonøkkel. Jeg regner da med at du har slikt som torx-piper. Forstillingskontroll er nødvendig etterpå. Quote
Kruste Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 Joda har det meste av torx så den er grei Når det gjelder forstillingskontroll er det justeringsbolt på indre foring der da ? Quote
Gujoni Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Det var ikke det på min, men jeg så på rattet at ting hadde forandret seg. Spissingen forandret seg, sannsynligvis fordi bærearmen ikke kom på helt samme plass som den var før. Skiftet caster/trekkstag på en av sidene for en stund siden og da var alt som før. Dette var også en enkel operasjon. Quote
Kruste Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 Det var ikke det på min, men jeg så på rattet at ting hadde forandret seg. Spissingen forandret seg, sannsynligvis fordi bærearmen ikke kom på helt samme plass som den var før. Skiftet caster/trekkstag på en av sidene for en stund siden og da var alt som før. Dette var også en enkel operasjon. Jeg har også skiftet casterstagene pluss de øvre bærekulene pga. klakkelyder, lyden er der ennå så jeg håper det blir bra nå når jeg får skiftet begge bakre bærearmene. Quote
Gujoni Posted November 2, 2010 Posted November 2, 2010 Grunnen til at jeg hadde av bærearm var at jeg måtte skifte kulen på linken til stabstaget. Denne laget skikkelig lyd. Quote
Recommended Posts