Sven Håkon Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 http://www.autojunk.nl/2008/01/flitsen-kan-schadelijk-zijn Quote
LuckyDuck Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 max uflaks! den filmen der burde være med i grunnen ved planlegging av fotobokser/botbokser Quote
RuneT Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Kjapt ute med nødblinken den storbilen som kommer sist ja.... Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Fotookser er som regel også malplassert. Dem står som regel i bunnen av en bakke, eller midt i en bakke der man må holde fart for å komme opp. Har opplevd det to ganger å bli forbikjørt av biler som har truffet på denne boksen rett foran meg. Skal si det blinker bra. Man skvetter bra til om man er litt uoppmerksom. Jeg vet heller ikke om fotobokser er så veldig klokt valg. For alle kjører jo kenguru mellom dem. For der det står bokser, der står iallefall ikke politiet. Å hva er da poenget med dem? Dem som har for vane med å trykke ekstra på gassen, gjør jo dette uansett hvilken "hindring" dem får å bremser bare opp foran disse. Quote
FrodeS Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Fotookser er som regel også malplassert. Dem står som regel i bunnen av en bakke, eller midt i en bakke der man må holde fart for å komme opp. Har opplevd det to ganger å bli forbikjørt av biler som har truffet på denne boksen rett foran meg. Skal si det blinker bra. Man skvetter bra til om man er litt uoppmerksom. Jeg vet heller ikke om fotobokser er så veldig klokt valg. For alle kjører jo kenguru mellom dem. For der det står bokser, der står iallefall ikke politiet. Å hva er da poenget med dem? Dem som har for vane med å trykke ekstra på gassen, gjør jo dette uansett hvilken "hindring" dem får å bremser bare opp foran disse. Fotoboksene er vanligvis plassert der det er størst sjanse for at noen kjører for fort, altå som du sier i bunn av bakker og sånt. Den bilen på videoen var nok ille ute og kjørte før han ble blitzet på. Kanskje han så boksen og prøvde å bremse, men det ser i hvert fall ut til at han er i godt driv sidelengs allerede før blitzen kommer. Quote
repvik Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Fotoboksene er vanligvis plassert der det er størst sjanse for at noen kjører for fort, altå som du sier i bunn av bakker og sånt. Og på slutten av påkjøringsramper på E6, slik som her i Trondheim. Vanvittig når folk plutselig bråbremser midt i fletting for at de oppdager kameraet. "Øke trafikksikkerheten" my ass! Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Fotookser er som regel også malplassert. Dem står som regel i bunnen av en bakke, eller midt i en bakke der man må holde fart for å komme opp. Har opplevd det to ganger å bli forbikjørt av biler som har truffet på denne boksen rett foran meg. Skal si det blinker bra. Man skvetter bra til om man er litt uoppmerksom. Jeg vet heller ikke om fotobokser er så veldig klokt valg. For alle kjører jo kenguru mellom dem. For der det står bokser, der står iallefall ikke politiet. Å hva er da poenget med dem? Dem som har for vane med å trykke ekstra på gassen, gjør jo dette uansett hvilken "hindring" dem får å bremser bare opp foran disse. Fotoboksene er vanligvis plassert der det er størst sjanse for at noen kjører for fort, altå som du sier i bunn av bakker og sånt. Ja, og hvor traffikkfarlig kan ikke det bli? Hele poenget med disse boksene er at dem skal forhindre trafikkale problemer, ikke for å tjene penger!!! Men det er jo nettop derfor dem blir satt opp, for å tjene penger. Nå sier ikke jeg det til alle plasseringer, men veldig mange er malplassert for å tjene penger og intet annet. Quote
Thomas Madsen Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Nå er det ikke sånt lys på bokser i norge da... Quote
Fredrik B Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 ... og itillegg så er de fleste under utskifting til bokser med blits av IR lys Quote
repvik Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Det hjelper jo fint lite å fjerne/skjule blitzen når det er når folk hopper på bremsen når de ser selve fotoboksen. Quote
Fredrik B Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Det hjelper jo fint lite å fjerne/skjule blitzen når det er når folk hopper på bremsen når de ser selve fotoboksen. Sant det. Skjønner ikke hvordan folk kan bli så skremt når det står tydelig skilting om når det er boks ... Quote
Thomas Madsen Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Tror mer det er underkjølt regn og griseglatt vei som gjør dette enn selve fotoboksen gitt Quote
Geggi Posted October 31, 2010 Posted October 31, 2010 Jeg oppfatter det som om han bråbremser når han ser boksen og at han derfor får sleng. Sprøeste er jo at bilisten imot bare gjør en liten unnamanøver og kjører videre Bruk bilbelte er vel moralen... Quote
Stian Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Heller spagettikjøring en gjennomsnittmåling. Da sitter du jo bare å ser på speedometeret mer enn veien mellom boksene. Det er hat det. Virkelig hat Quote
repvik Posted November 1, 2010 Posted November 1, 2010 Heller spagettikjøring en gjennomsnittmåling. Da sitter du jo bare å ser på speedometeret mer enn veien mellom boksene. Det er hat det. Virkelig hat Har du ikke Mercedes da? Sett på cruise når du ser den første boksen, problem løst. Quote
Sven Håkon Posted November 1, 2010 Author Posted November 1, 2010 Jeg oppfatter det som om han bråbremser når han ser boksen og at han derfor får sleng. Sprøeste er jo at bilisten imot bare gjør en liten unnamanøver og kjører videre Bruk bilbelte er vel moralen... Enig med deg Geggi, ser ut som om han prøver å bremse ned idet boksen oppdages.. @Stian; Hadde enda folk fulgt fartsgrensene i områder med gjennomsnittsmåling så hadde det fungert greit etter min mening - slik det er nå kjører folk gjerne 10-15km/h under "for sikkerhets skyld"... Quote
Recommended Posts