3864 Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 hei noen som har ettermontert rollo i s124 som kan dele noen erfaringer? finns det gjenger i taket til a skru i klips allerede? må taktrekket ned for og finne disse? hva med bakseterygg er denne forberedt for rollo fra fabrikk? noen som har erfaringer og dele?? Quote
Tor Håkon Posted November 3, 2010 Posted November 3, 2010 bakseteryggen er vel klar for rollo, er 2 spor på den venstre ryggen som den skal sklis inn i. festene i taket har jeg ikke peiling på, men alle s124 jeg har vært borti har hatt disse allerede. ellers skal det fester i bakluka, så du må skjære hul i trekket på bakluka, eventuelt få tak i et med hull i allerede Quote
Einar Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Tror ikke slidefestene er på ryggen uten rollo, men hullene i taket er der, mulig du må inn med ett klips, er veldig usikker så har derfor holdt kjeft. Quote
iNDiANER Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Tror hullene i taket skal være der. Bare å føle seg fram, se gjerne på et bilde fra en bil som allerede har hull der. Jeg monterte 7-seterløsning på min S124, og da var allerede hullene i taket der til å feste selene i. Quote
Tonny S212 Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Hei Jeg etter montert rollo i en s124 i 1998 mye arb sende den til BOS da der ikke var montert klips i bakseteryggen. det er her det er mye arb setet må demonteres for og legge inn forsterkninger. i taket er det bare og monter klips der er klargjort for det. jeg har en del deler fra den tid jeg monterte rollo, bestilte alle deler hos BOS. Tonny hei noen som har ettermontert rollo i s124 som kan dele noen erfaringer? finns det gjenger i taket til a skru i klips allerede? må taktrekket ned for og finne disse? hva med bakseterygg er denne forberedt for rollo fra fabrikk? noen som har erfaringer og dele?? Quote
3864 Posted November 5, 2010 Author Posted November 5, 2010 ok takker for svar tok av setetrekket og baksetet hadde allerede fester for rollo,tidligere ombygd varebil så hadde flaks der, får prøve og finne en tilsvarende bil med rollo og ta noen mål for og finne ut hvor festeklipsene i taket skal stå hadde vært greit og sluppet og tatt ned taktrekket Quote
FrodeS Posted November 5, 2010 Posted November 5, 2010 Her ser du hvordan de sitter : Legg merke til at det er fester både baki og like bak b-stolpen, så rollo også kan brukes når seteryggen er lagt ned. Hvis det er som med festene til 7-seter, så er det bare å klemme på taktrekket med fingern, så kjennes de godt. Quote
Guest Mth Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Har du fortsatt disse delene liggende...? har nemlig rollo og baksete, men ingenfester... Hei Jeg etter montert rollo i en s124 i 1998 mye arb sende den til BOS da der ikke var montert klips i bakseteryggen. det er her det er mye arb setet må demonteres for og legge inn forsterkninger. i taket er det bare og monter klips der er klargjort for det. jeg har en del deler fra den tid jeg monterte rollo, bestilte alle deler hos BOS. Tonny Quote
Tonny S212 Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 sendt deg mail Tonny Har du fortsatt disse delene liggende...? har nemlig rollo og baksete, men ingenfester... Hei Jeg etter montert rollo i en s124 i 1998 mye arb sende den til BOS da der ikke var montert klips i bakseteryggen. det er her det er mye arb setet må demonteres for og legge inn forsterkninger. i taket er det bare og monter klips der er klargjort for det. jeg har en del deler fra den tid jeg monterte rollo, bestilte alle deler hos BOS. Tonny Quote
Rolf Åge Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 alle hull i taket er der.. du trenger mutter klipset å lage hull i taktrekket.. På seteryggen er det utsparing til rollo skinnene under stoffet.. (mener jeg) Quote
3465 Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Ja, i bakdøren må det monteres kroker/fester i metallet, samt skjeres hull i trekket og monteren noen plastsaker rundt hullet. Vel; det er jo det i venstre seterygg jeg er mest bekymret for; kjedelig å begynne å skjære ut der uten at en vet om det finnes braketter rett under stoffet....? alle hull i taket er der.. du trenger mutter klipset å lage hull i taktrekket.. På seteryggen er det utsparing til rollo skinnene under stoffet.. (mener jeg) Hei Jeg etter montert rollo i en s124 i 1998 mye arb sende den til BOS da der ikke var montert klips i bakseteryggen. det er her det er mye arb setet må demonteres for og legge inn forsterkninger. i taket er det bare og monter klips der er klargjort for det. Quote
Recommended Posts