Jump to content

Skal kjøpe bil, men lurer på en ting

Recommended Posts

Guest Sondrusen
Posted

Bilen jeg skal ha har gått 250 000km, den har ett slitehull på førerstolen. Dette er nokså vanlig vet eg, med er det sannsynlig at det er hvis bilen har gått 250 000?

Er en W124 (såklart)

Posted

Bilen jeg skal ha har gått 250 000km, den har ett slitehull på førerstolen. Dette er nokså vanlig vet eg, med er det sannsynlig at det er hvis bilen har gått 250 000?

Er en W124 (såklart)

Det er ikke usannsynlig i hvert fall. Det er ikke km som sliter setet, det er hvor ofte noen setter seg inn, og litt hvordan det gjøres.

På min var det slitehull etter 350.000 omtrent, og den var mye langkjørt.

Posted

Som det sies her; både hvor ofte og hvem (kroppsvekt, fasong og hvordan vedkommende sliter seg forbi seteryggen på vei ut og inn). Jeg har nå en 210-bil med like over 200.000 kilometer, som er temmelig sikkert korrekt, med slitehull på setet (har vært kjørt korte turer til og fra jobb av en trailersjåfør med belter og mange knapper i arbeidsjakka), og har tidligere hatt blant annet en w124 250 D eks-taxi som ikke hadde slitasje på setet i det hele tatt etter over 600.000 kilometer (etter å ha gått med trekk).

Hull eller ikke på ryggen i en Mercedes er dessverre ikke noe garantert tegn på hverken det ene eller det andre, er min erfaring.

MVH Tore

Guest Sondrusen
Posted

Vil medelle at jeg kjøpte bilen, å vil før eller siden sikkert legge den ut her. Trenger jo ett medlemskap først 8) Vogna er en W124 E200 fra 1994. Eid av en eldre herre som har tatt vare på bilen. Motor og gir er meget bra syntes jeg selv, ingen ulyder. 2 ting jeg liker spesielt godt med denne er at har fjernstyrt sentrallås som faktisk funker, og at den har orginalt senkesett som er godkjent. Men den ble ikke kjøpt uten feil å mangler :) Den bruker sykt lang tid på å få varmeapparatet til og gå. Å så funker ikke vindusheisene når dørene er lukket -.-

Ei heller de eletriske speilene. Er nok komfort relet som har noe skyld i denne elendigheten. Noe jeg skal se nermer på. Med tiden skal de lakkes på nytt å all rust skal taes.

Posted

Et råd til deg med hull i førerseteryggen;kjøp deg en seterygg fra et passasjersete,disse er nesten aldri slitt.Å skfte trekk er ingen heksekunst,er vel også beskrevet her på forumet.Du finner seterygger(eventuelt hele seter) på tyske ebay og sikkert hos hoggerne rundt omkring her i landet.Har selv gjort dette med godt resultat på W124 Sportline og W201.

Guest Sondrusen
Posted

Ah, tenkte du mente å hele ryggen. Men da er det jo enkelt. Hyl ut om du ser noe, har mørkt stoffinteriør  :D