Jump to content

Recommended Posts

Posted

Alt er mulig, det du bør sjekke er innpress på de felgene du har sett på, felgbredde og hvilken dim det er, feks 18 eller 19 " etc.

Så kan vi sikkert gi deg noen tips om hva du bør gjøre og hvilke dekkdimensjoner som er mulig... :lol:

Hvilken type og årsmodell 124 du har er også nødvendig, samt om det er gjort noe med hjulbuene, AMG kit, senking etc....

Posted

bilen er en 97 mod final edition E220 cab nettop kjøpt felgene er Amg 17" et 47 7,5 bred foran  17" et 57 bak 8,5 bred. prøvde dem på bilen og di passet på kom ca 1cm lengre inn enn orginalt  hva vil biltilsynet si ved en kontroll ?

Posted

Hvis de har sinnsykt god greie på 124 (noe de fleste ikke har) så hadde de kommentert at felgene er ulik bredde fremme og bak, det er det eneste.

Men har du TUV godkjenning på felgene til 124 er det bare å få det inn i vognkortet, så er du 100% sikker.

Men siden dimensjonen er så nøytral så vil du nok aldri høre noe, hverken i tekniske kontroller eller lignende....du skal ha sinnsykt uflaks å treffe en hos tilsynet som har/eller har hatt en slik bil som vet alt dette.... :lol:

Jeg hadde ikke brydd meg med det i det hele tatt..... 8)

Posted

hei er det noen her ute som vet om det går an å få AMG felger til en 204 til å passe på min 124 ? hvilke bolter/con er det på 204?

sjekk denne linken; en nedlastbar pdf fil med tech spek på 204 felger

http://www.mercedes-benz.de/content/media_library/germany/mpc_germany/de/mercedes-benz_deutschland/pkw_emb_nextgen/service___zubehoer/orginal-teile/reifen-__raederkombinationen0/c-klasse_cl_clk_cls/home_passengercars.object-Single-MEDIA.download.tmp/C_Klasse_Typ_204_AMG_101008.pdf