Jump to content

Trenger ny vannpumpe

Recommended Posts

Posted

Hei

Trenger som sagt en ny vannpumpe, og stjerneservice selger en til kr. 390,- som er kinavare. Da jeg kun bruker bilen en ca. 200 mil i året. Burde en slik pumpe holde for meg en stund.

Men da stjerneservise først må bestille den fra Kina, vet jeg av erfaring med Kina, at det vil ta flere uker og få varen for han til sitt lager.

Så er det noen som har forslag på hvor jeg kan få kjøpt en billig pumpe, snarest.

Og er pumpen enkel og bytte. Er det noe man burde være spesielt obs på.

Takker for svar.

Mvh

Bent

Posted

Takker Fredrik B,  :D

Det er snilt av deg og tilby meg en vannpumpe. Men tror ikke det er samme pumpa på en firer kontra sekser. Og uansett er det vel best og sette på en ny en når jeg først skal bytte.

Kjøper hovedsaklig det jeg trenger til bil via ebay, da det er store besparelser og gjøre. Men når det gjelder vannpumpe, har jeg ikke kommet over noen god deal.

Noen priser.

Bilextra, kr. 1100,- 

Thorshov, kr. 1118,-

Meconomen kr. 1381,-

Veng kr. 918,-

Stjerneservice Kr. 1209,-

Her er det vel ymse kvalitets forskjeller.

Så tar vel turen innom Autotrio på Mandag, og kjøper en til kr. 1150,-  Om det ikke kommer et megaforslag her innen den tid.  :)

Eller om jeg skal vente til etter at jeg har meldt meg inn i klubben, som blir den 1 November. Og få rabatt på pumpa. Problemet er at den bråker en del, og har en liten lekasje. Ønsker ikke et plutselig havari. Så får se hva jeg gjør.

Har kun vært på dette forumet en kort tid, og føler jeg har blitt meget godt motatt som gjest. Med bra respons på mine spørsmål. Så jeg ser frem til og bli et fullverdig medlem :thumbright: 

Mvh

Bent