Friksen Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Hei.. Har målt på ledninger til signalhorn uten og få spenning.. Finner ikke sikringen heller og alle ser ok ut. Har skjekke sikringsboks i motor rommet og bak dekslet i døråpningen men finner ikke noe som betyr signalhorn heller i sikrings skjema der jeg har sett også.. Har ikke demontert ratt og målt da jeg vil skjekke sikring først.. På forhånd takk for svar //Friksen Quote
Guest Gjest Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Sjekk i bokksen hvor motorstyringen ligger. Releet til hornet ligger ivertfall der, noe usikker på sikkringen, men kan hende......... Quote
Friksen Posted November 16, 2010 Author Posted November 16, 2010 Hmm.. Ja jeg får skjekke litt bedre.. fant ikkeno ellers på nettet Takker Quote
Friksen Posted April 26, 2011 Author Posted April 26, 2011 Fyrer igang denne tråden igjenn.. nå er det tid for eu kontroll og jeg har enda ikke fått til tuta.. men skjønner ikke problemet. Det klikker i rele`et når jeg trykker på tuta, jeg bytta rele da jeg fikk tuta til og virke da jeg kjørte direkte strøm med 10amp sikring i mellom og på "87" utgang punktet der relet sitter.. Men det nye virker like dorlig.. Har prøvd tidligere med prøvelampe direkte på stikke til hornet uten at det lyste med det gamle relet.. Men vet ikke om det har noe og si men det sitter en tute under høyre frontlykt også. Kan det vere for mye motstand i tuta til at den ikke funker via rele?? All hjelp er god hjelp Vegard Quote
Thomas Madsen Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 sikkring #14 mener jeg det var forran mener det er en 10amp, har hatt samme problem på min, tuta slutter å virke og da har en sikring gått. Bytter denne så funker alt igjen, tror ikke den går på noe annet enn tuta heller... Kan sjekke opp igjen nøyaktig hvilket nummer men mener det er #14. Du finner den ihvertfall helt oppe ved frontruta venstre side... Quote
Guest AassBayer Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Seriøst? En hel sikring kun til hornet? Var det #14? Min er også død, men har ikke kikket på det enda... Quote
Thomas Madsen Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Nei, den går til noe annet også, men husker ikke hva.. Når du åpner sikringsboksen foran er den litt nedsenket på høyre siden lengst inn sånn ca... Min går stadig vekk så burde vel kanskje funnet årsaken snart... Quote
tommern57 Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Min går stadig vekk så burde vel kanskje funnet årsaken snart... Så du er en av de som tuter i tide og utide, altså. Har alltid lurt på hva slags folk det er :lol: :lol: Quote
Thomas Madsen Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 Min går stadig vekk så burde vel kanskje funnet årsaken snart... Så du er en av de som tuter i tide og utide, altså. Har alltid lurt på hva slags folk det er :lol: :lol: Næææ er vel mer det att jeg blir like overrasket og irritert når jeg først skal tute.... og det ikke fungerer... Quote
Guest AassBayer Posted May 12, 2012 Posted May 12, 2012 #14 sto det ingen sikring i hos meg. Prøvde å sette i en 10A uten endring. Prøvde 12V direkte på hornet. Like dødt. Dødt horn faktisk! Det trodde jeg var det aller siste som faktisk kunne ta kvelden på biler, men neida, nå har dem klart å lage dem dårlig også... Quote
Guest trbj Posted May 13, 2012 Posted May 13, 2012 Hei, horn som blir lite brukt, - og ligger utsatt for sprut, salt og dritt gjennom vinteren slutter noen ganger å fungere. Siden det ikke var sikring til hornet er det vel naturlig at ddet er lite brukt.... Du s a tidlig at du ikke målte 12 v på hornet, håper det har rettet seg med sikring... Hvis du maler 12 v på den ene terminalen, sjekk s¨å at du har jord på den andre med hornknappen inne, - det er jord som brytes... Om alt dette er i orden, - få noen til å holde hornknappen inne, - gjerne med tenninga på, - og slå løs på hornet med passende redskap! det grynter litt føerst, men kommer seg etterhvert! trbj Quote
Recommended Posts