Fredrik B Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Skal flytte delebilen min, men har klart å tukle såpass mye med ledninger at pumpa ikke får strøm. Noen som har tips til hvordan jeg kan tvangskjøre pumpa så jeg får startet kjærra... Er tre "pinner", noen som vet hva som er jording, + strøm og hva den siste "pinnen" er til? Quote
Kenneth_ss Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Skal flytte delebilen min, men har klart å tukle såpass mye med ledninger at pumpa ikke får strøm. Noen som har tips til hvordan jeg kan tvangskjøre pumpa så jeg får startet kjærra... Er tre "pinner", noen som vet hva som er jording, + strøm og hva den siste "pinnen" er til? jeg la bare ei ledning fra batteriet inn frontruta og ne under baksetet, funker knall bare passpå at pumpa går rett vei Quote
repvik Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Skal flytte delebilen min, men har klart å tukle såpass mye med ledninger at pumpa ikke får strøm. Noen som har tips til hvordan jeg kan tvangskjøre pumpa så jeg får startet kjærra... Er tre "pinner", noen som vet hva som er jording, + strøm og hva den siste "pinnen" er til? Tre? Er vel bare to ledninger som går til pumpa? (Ihvertfall den pumpa som jeg nettopp har bytta!! ) Quote
Kenneth_ss Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Skal flytte delebilen min, men har klart å tukle såpass mye med ledninger at pumpa ikke får strøm. Noen som har tips til hvordan jeg kan tvangskjøre pumpa så jeg får startet kjærra... Er tre "pinner", noen som vet hva som er jording, + strøm og hva den siste "pinnen" er til? Tre? Er vel bare to ledninger som går til pumpa? (Ihvertfall den pumpa som jeg nettopp har bytta!! ) Jeg synest det var 3 jeg og :S kan hende det har noe med dobbel pumpe å gjøre d var på ein m104 bdw. Quote
TEH Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Det er ikke en styringspinne du har sett da? Quote
bska Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 halloen! - hvorfor gjøre det så vanskelig gutter ut med bensinrele'et kortslutt to av pinnene (sjekk sjema på rele'et) Quote
TEH Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 halloen! - hvorfor gjøre det så vanskelig gutter ut med bensinrele'et kortslutt to av pinnene (sjekk sjema på rele'et) Les første innlegg en gang til... Saaaakteee Quote
Fredrik B Posted October 28, 2010 Author Posted October 28, 2010 jeg la bare ei ledning fra batteriet inn frontruta og ne under baksetet, funker knall bare passpå at pumpa går rett vei Men hvilke "pinner" er det jeg skal gi styrestrøm osv? Tre? Er vel bare to ledninger som går til pumpa? (Ihvertfall den pumpa som jeg nettopp har bytta!! ) Er tre ja, midt oppe på bensintanken. Det er ikke en styringspinne du har sett da? Det er nokk det, men hvilken av dem er det? Quote
repvik Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 jeg la bare ei ledning fra batteriet inn frontruta og ne under baksetet, funker knall bare passpå at pumpa går rett vei Men hvilke "pinner" er det jeg skal gi styrestrøm osv? Tre? Er vel bare to ledninger som går til pumpa? (Ihvertfall den pumpa som jeg nettopp har bytta!! ) Er tre ja, midt oppe på bensintanken. Du skal ikke gi tankmåleren strøm. Det tror jeg ikke hjelper nevneverdig på framdriften. Bensinpumpa henger under bilen Quote
Einar Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Bensinpumpa henger som sagt under bilen, ikke i tankarmaturet. Funker det så kobler du sammen 2 stikk i relèsokkelen(se freaken/DIY/akut bränslefusk), funker det ikke, så finner du en ledning som gå ut under baksetets sittepute på pas.side, brun er jord, den andre er pluss. Quote
Fredrik B Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Hmm.. Svært som jeg roter fortia da Da er det noe annet som gjør at bilen ikke starter. Når jeg vrir rundt nøkkelen, går startmotor ca. en halv runde før motoren fyrer for så å dø igjen. Og da er det ikke noe liv i det heletatt. Kun starteren som går å går å går... Noen tips til hva det kan være. Har prøvd med startgass og da ruses den opp å dør igjen. HAr jo vært ute med mye ledninger osv. Kan jeg ha nappet ut noen lednig/sikring som gjør at den ikke vil fyre skikkelig? Quote
Kenneth_ss Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Når du setter på tenningen skal pumpa starte, du hører den godt, den starter bygger opp trykk så stopper den igjen (normalt) Quote
Fredrik B Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Når du setter på tenningen skal pumpa starte, du hører den godt, den starter bygger opp trykk så stopper den igjen (normalt) Det gjør den ikke. Hvor går denne ledningen og hvor har den jordingspunkt? Noen som vet hvilken sikring den går på? Quote
Kenneth_ss Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Jeg hadde problemer med min m103, den hadde stått lenge, den oppførte seg slik du beskrev. Da var det fordelerlokket og rotoren som var heilt GRØNN Men om pumpa ikke går, prøv å legge ei leding fra plussen, rett på pumpa, må ta av ett plastdeksel under bilen for å komme til Quote
repvik Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Når du setter på tenningen skal pumpa starte, du hører den godt, den starter bygger opp trykk så stopper den igjen (normalt) Det gjør den ikke. Hvor går denne ledningen og hvor har den jordingspunkt? Noen som vet hvilken sikring den går på? Den går til bensinpumpereleet som står ved siden av ECU'en, bak batteriet. Er det 300'n du har fikla med? Den har en (nesten) splitterny pumpe som bråker en god del mer enn den originale pumpa, så det er ingen tvil om når den går. Quote
Fredrik B Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Når du setter på tenningen skal pumpa starte, du hører den godt, den starter bygger opp trykk så stopper den igjen (normalt) Det gjør den ikke. Hvor går denne ledningen og hvor har den jordingspunkt? Noen som vet hvilken sikring den går på? Den går til bensinpumpereleet som står ved siden av ECU'en, bak batteriet. Er det 300'n du har fikla med? Den har en (nesten) splitterny pumpe som bråker en god del mer enn den originale pumpa, så det er ingen tvil om når den går. Er 300en ja Det er helt tyst når jeg vrir på nøkkeln, så er ganske sikker på at det er pumpa som er årsaken til at den ikke starter Er bare det å finne ut hva det er jeg har gjort i mitt forsøk på å få ut komfortstyringa SKal gå ut å se litt på det ganske snart, så får vi se hva jeg finner ut av... Quote
repvik Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Er 300en ja Det er helt tyst når jeg vrir på nøkkeln, så er ganske sikker på at det er pumpa som er årsaken til at den ikke starter Er bare det å finne ut hva det er jeg har gjort i mitt forsøk på å få ut komfortstyringa SKal gå ut å se litt på det ganske snart, så får vi se hva jeg finner ut av... Blir nesten litt imponert om du har tatt ledningene til bensinpumpa da... Quote
viper Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Ta ut bensinpumperelet og kortslutt de to kontaktpunktene som gir pumpa strøm. Som bernt sier her, les på relet. Begynner ikke pumpa å dure har du tukla noe alvorlig. Da må du under bilen og koble på selve pumpa. Quote
Recommended Posts