TommyGun kal.45 Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Hei folkens. Da er det vel min tur i ilden. Dette er da bilen min. En E320T CDI S211 05 modell med ca. 135 000 km på telleren ( melanitt svart ) Har nå hatt bilen et par år og er superfornøyd. Før denne hadde jeg en E220T CDI S211 03 modell ( obiant svart ) som jeg hadde litt ymse erfaringer med. Spesielt med airmatic'en. Ellers var det småting som lakkproblemer, sentrallås og litt annet snacks som etterhvert begynte å tære litt på nervene. Var egentlig en Audi fantast før jeg gikk til innkjøp av E220'en for ca 5 år siden. Hadde en S4 og en RS2 hvor jeg bruke masse tid og ikke minst penger på bl.a div. motoroptimaliseringer. Men pga unger o.l var tiden moden for å gire ned litt og kjøpe seg en dieselpurke. MEN nå har det begynt å balle på seg igjen. Byttet inn E220'en til fordel for dagens bil og har nå også byttet ut fronten på den ( E63 AMG ). Så planen er å bytte ut flere deler til fordel for AMG deler. Vil i sammen slengen takke for alle gode råd jeg har fått fra dere. Spesielt til Jørn , Sven Håkon og Steve hos www.mbenznl.nl ang. fangerbytte. Hadde nok gått på en del smeller uten de. Har akkurat fått på fronten, derfor mangler jeg skiltet samt 2 stk. lister. Bildene, som er klikkbare, er ikke allverden. Det er regn og skikkelig høstvær denne oktober dagen. Quote
Odd Sigurd Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Det var en skikkelig grom bil du har her,kjempebra med nye fangeren og bilen ser fantastisk bra ut ,Bra du har har fått øyyene opp for skikkelig merke på bilfronten ja,selv om det var tysk det andre og Quote
CHARLIE Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Gratulerer med GROOOOOOOOOOOOM bil, og velkommen til oss her på forumet :D Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Velkommen som medlem! Kjempefin bil du har! Quote
Jøran89 Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Velkommen hit! Så litt sinna ut den bilen din. Quote
Øyvind B Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Begynner å bli mange 320CDI 211-er her nå! Fin bil! Quote
Kim Ingebretsen Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Velkommen i klubben Tommy ! Fin bil du har, og med AMG fanger så ser den virkelig tøff ut ! Håper på flere bilder da ! kanskje noe av interiør ? Quote
Jørn Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Hei Tommy. Flott at det ordnet seg med fangeren til slutt. Grom oppdatering på 211 dette. Meget flott bil du har. Hyggelig å høre at mine tips har kommet til nytte. Bare å ringe hvis du lurer på noe annet senere. Snakkes. Quote
ole i Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 gratulere med flott 211 bil og ikke minst med riktig motor. Quote
Helge Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Velkommen hit, grom bil med flott farge. Venter på oppgradering av hekken med 4 AMG stusser og masse bilder. :lol: Quote
HolgersEN Posted October 28, 2010 Posted October 28, 2010 Her snakker vi GROMVOGN :D Velkommen i klubben :D Quote
gunsen Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Gratulerer med fantastisk flott bil, hmm begynner snart å lure på om 211 320 cdi er blitt den mest vanlige bilen i klubben nå Quote
MB JON Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Vel vel en 320 er vel ikke akkurat en dieselpurke, det er mer en diesel racer Grattis med flott bil! Quote
TommyGun kal.45 Posted October 29, 2010 Author Posted October 29, 2010 Takk for hyggelige tilbakemeldinger Må si jeg er superfornøyd med bilen. Jeg er nesten 2m, så jeg trenger litt plass til alt av armer og bein. Samt at to unger med vogner o.l. tar også sitt når det gjelder plassen. Så for meg er dette en helt perfekt familiemaskin. Enig at det heller er en dieselracer. Ble egentlig litt skuffet over den E220'en jeg hadde, i og med at det var en del småting ved den som etterhvert førte til stor irritasjon. Så overgangen fra Audi ble da enda mer vanskelig å svelge og spesielt overgangen fra bensin til diesel. Men det var vel muligens en del barnesykdommer på 2003 modellen E220T CDI. Men etter innkjøp av den siste for 2 år siden, ble jeg kurrert Var litt skeptisk til lyst skinn innvending og to unger, men bare man tar sine forholdsregler ( muligens litt NAZI til tider ) så har dette vært null problem........ihvertfall for bilen og meg...... Var også litt skeptisk ( høres ut som at jeg er en veldig snodig skrue - skeptisk til alt ) til bakhjulstrekk, men det fungerer "hur gått som helst". Tøft med bakhjulsskyver ( bilen skal skyves, ikke trekkes Tommy Quote
Lars Alex Posted October 29, 2010 Posted October 29, 2010 Grattis med kjempefin bil. Den E 63 fronten er råtøff. Quote
gunsen Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 Savner litt mer bilder både utvendig og innvendig, pluss utstyrsliste 8),vi liker bilder, ja mange bilder liker vi Quote
TommyGun kal.45 Posted January 5, 2011 Author Posted January 5, 2011 Joda, de kommer Må bare bryte bilen ut av garasjen først. Det snør som bare juling i lillestrøm i dag. Min andre halvdel / bedre halvdel ( litt avhening av hvordan man ser det ) lot bilen stå ute i går i snøværet, så nå ser purka ikke ut. Savner litt mer bilder både utvendig og innvendig, pluss utstyrsliste 8),vi liker bilder, ja mange bilder liker vi Quote
TommyGun kal.45 Posted March 14, 2011 Author Posted March 14, 2011 Hallå Tommy. Åssen går det her? Hellu. Nei det har blitt lite med bilgreier den siste tiden. Planene har enn så lenge blitt liggende noe brakk. Men satser på å "få ut knyttneven" bare været blir bedre og tørrere. Mister litt av motivasjonen når veiene stor sett bader i saltlake. Blir bare litt forefallende greier samt avspyling. Må bla i gang med å bytte bremsene bak. Skjer det noe mer på din front da ? Quote
Jørn Posted March 14, 2011 Posted March 14, 2011 Samme status som her da. Bare noen raske avspylinger og div vedlikehold på denne årstiden. Men lysten på litt vårshine kommer vel sigende etterhvert som været og varmen kommer. Har noe småtteri jeg må få på stell utpå her, men ingen store greier. Har egentlig veldig lyst på nyere bil, men ifølge lommeboka så blir det vel med lysta iår ihvertfall. Får slite ett år eller to med den jeg har. Lyst på ett prosjekt av litt eldre årgang har jeg å. Blir litt lei disse nyere bilene innemellom. Men vi får se hva tiden bringer ihus. Quote
TommyGun kal.45 Posted April 30, 2011 Author Posted April 30, 2011 Bilder av dagens vårrengjøring som resulterte i enormt vonde armer og skuldre. Quote
Recommended Posts