Jump to content

Lokallag Oslo cruising tur til Drammen på Spiralen kafe.

Recommended Posts

Posted

:D Hei

:D Sjekk ut vår nye terminliste som er kommet folkens.

:D Cruising tur til Drammen med en kopp kaffe på Spiralen kafe er først ute nå 1 Kommende mandag 26/09.

Rett utenfor Drammen sentrum kan du kjøre i Spiralen. Spiralen er en tunnel som er 3,65 meter høy, 9 meter bred og går i seks slynger til toppen. På Spiraltoppen, som ligger 200 meter over havet, er det et utsiktsplatå, og hvor du finner et friluftsmuseum, kafé og en informasjonskiosk. Spiraltoppen er et populært utgangspunkt for turgåere. Spiraltunnelen er åpen fra morgen til kveld, klokka 0700-2300 mandag til fredag, klokka 0800-2300 lørdag og søndag, 365 dager i året. Det koster kr. 20 per bil.

Max. Drammen

Guest Jørn-Flemming
Posted
Max. Drammen

:?

Ta det med ro! Drammen er Norges best bevarte hemmelighet og mye mer enn kø gjennom Engene! Gi byen en sjangs - den har mye å by på. (Og det må vel være et kompliment når det kommer fra en opprinnelig Bergenser?) Spiralen er vel verdt et besøk den også. Skal se om jeg får det til tidsmessig! :wink:
Guest Johan Stub
Posted

Drammen er vel det stedet i Norge flest mennesker har lyst til å gire opp og kjøre fortere?

Guest Jørn-Flemming
Posted
Drammen er vel det stedet i Norge flest mennesker har lyst til å gire opp og kjøre fortere?
Nei - det er på motorveibroen OVER DrammenselvEN det! Må ikke forveksles med Drammen! :wink:
Guest Johan Stub
Posted

Må bare tilstå at jeg aldrig har våget meg av den broen. Ser at det er hus og sånt oppover langs elven, men jeg har ikke vært der. Er det Drammen by?

Guest Jørn-Flemming
Posted
Må bare tilstå at jeg aldrig har våget meg av den broen. Ser at det er hus og sånt oppover langs elven' date=' men jeg har ikke vært der. Er det Drammen by?[/quote']Yep! Og pen er'n og! Og så har vi eksotiske plasser som Konnerud! En antropologisk højdare - bare sett på en Dr. Jonas Fjeld CD?

Husker du da Konnerud I.L. overtok NM på ski fra Lyn pga snømangel i Holmenkollen i 89? Da hadde de en grei arbeidsdeling: Konnerud I.L. kunne stille med 100 mann på dugnad, men ingen i smoking på gallamiddagen lørdagen. - For Lyn var det omvendt :lol:

Guest Johan Stub
Posted
Yep! Og pen er'n og! Og så har vi eksotiske plasser som Konnerud! En antropologisk højdare - bare sett på en Dr. Jonas Fjeld CD?

Hmm - jeg er veldig svak for musikken til Jonas Fjeld og har flere plater med ham. :wink:

Husker du da Konnerud I.L. overtok NM på ski fra Lyn pga snømangel i Holmenkollen i 89?

Nei' date=' kan egentlig ikke skryte av det.

Da hadde de en grei arbeidsdeling: Konnerud I.L. kunne stille med 100 mann på dugnad, men ingen i smoking på gallamiddagen lørdagen. - For Lyn var det omvendt :lol:

Da er valget enkelt - LYN! Er det polonese på banketten også? :lol:

Guest Johan Stub
Posted

Med fare for å få skikkelig julig av evt. Drammenspatrioter her melder jeg meg på turen i dag. Regner med å henge meg på rundt Høvik/Sandvika et sted.

Avreise som vanlig fra Brob. kl. 17:45?

Guest Jørn-Flemming
Posted

Beklager at jeg ikke fikk ristet meg løs fra jobben før det var for sent i går! Men - åssen gikk dette? Ble det "Drammen i regn" for å ta en av Dr Jonas Fjelds titler? Referat referat .....

Guest Johan Stub
Posted

Spiralen kafé var stengt så oppholdet på toppen ble kortere enn planlagt. Kveldens hovedbegivenhet ble oppholdet på Lierkroa(?) - et sted mange har besøkt den gang det lå inntil E-18. Her vanket det "erfaringsutveksling" og gode historier...